Gå til innhold

Skal kjøpe speilrefleks


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har fått i oppdrag å finne et speilreflekskamera til meg selv, som julepresang fra mamma, pappa og en haug med besteforeldre.

 

Har sett meg ut Canon EOS 450D, da dette er en serie jeg allerede er kjent med. Liker bildene, brukergrensesnittet, designet, osv.

 

Har sett litt rundt på ebay, og det virker jo som om det er veldig mange forskjellige pakker.

 

Så det jeg lurer på er da..

 

Hva er det jeg trenger?

 

Er ikke helt nybegynner. Har brukt dama sitt kamera en del, samt morfar sitt. Så har tatt en del bilder. Det er kun for bruk til hobbybasis selvfølgelig.

 

Ser at mange pakker inneholder 2 eller flere linser, så lurer på hvilke linser som er greit å ha. Samt annet utstyr.

 

http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-REBEL-XSi-45...%3A1|240%3A1308

 

Denne virker jo grei - men herregud, jeg trenger jo ikke alt det smådrittet der. Sekk, 2 minnebrikker osv. Slikt jeg har innkjøpspris på uansett.

 

http://cgi.ebay.com/CANON-EOS-REBEL-XSI-45...%3A1|240%3A1309

 

Dette virker jo som en grei pakke.

 

Noen synspunkter her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke så mye dyrere? Koster jo nesten 5000 bare for kamerahus her i Norge.

 

Kjøper man fra USA får man med linse og masse ekstrautstyr for rett over 4 000.

 

Kankje ikke helt riktig. Dagens kurs er 7,16. I tillegg skal du legge på 25%mva og fraktomkostninger. Da blir det ikke mye å spare om noe i det hele tatt.

Japan Photo Canon Eos 450D med Canon EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS f.eks.? Dessuten er det som ligger i de to pakkene du henviser til på eBay ikke akkurat kvalitetsutstyr.

Lenke til kommentar

I dagens valutakurser så koster kameraene ca 5000 Nok kan tenke meg en 500 Nok i frakt.

Når du får det til norge så må du betale mva da blir prisen 6875 også tar speditøren en 160.- så du må regne og betale rundt en 7000.- for dette fra USA.

 

Jalla tjafset som følger med er helt ubrukelig,kan tenke meg at det koster en 300.- og kjøpe separert.

 

I tillegg så får du bare 1 års amerikansk garanti,og du må sende det til USA.

 

Så seriøse er denne og denne linken du refererer til.

 

Kjøper du 450D i norge så får du 5 års forbrukerrettigheter og kan reparere det overalt i norge,og ca 2000.- billigere.

 

Edit: etter noen bemerkninger,så har jeg forandret ordet garanti med ordet forbrukerrettigheter i settningen over.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Heisann,

Har fått i oppdrag å finne et speilreflekskamera til meg selv, som julepresang fra mamma, pappa og en haug med besteforeldre.

Har sett meg ut Canon EOS 450D, da dette er en serie jeg allerede er kjent med.

[snip]

Så det jeg lurer på er da..

Hva er det jeg trenger?

[snip]

 

En minnebrikke og et UV filter eller klart glass for å beskytte objektivglasset.

Selvfølgelig kan du fylle på med det vanlige; blitz, lyssterkt fast optikk (gjerne mange :D ), stativ, batterigrep, kamerasekk, diverse filtere, osv. Men hva du trenger av dette må du bare finne ut av etter hvert.

 

Da er jeg med :)

Tror dere et slikt kamera kan passe meg iforhold til de andre spørsmålene jeg stiller?

 

Om det kan passe deg? Ja hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Da er jeg med :)

 

Tror dere et slikt kamera kan passe meg iforhold til de andre spørsmålene jeg stiller?

 

Ser ut som du vil mer en og bruke kameraet bare på grønnauto.

 

450D er et nybegynner/entry kamera,men 40D er et semiproffkamera.

 

Du burde nok også se på 40D,dette kameraet har mere dedikerte knapper så du slipper og gå inn i menyene for å justere,det er også større så det er mer behagelig og holde i,men du må prøveholde kameraene.

 

Her kan du sammenligne: 40D VS 450D.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Da er jeg med :)

 

Tror dere et slikt kamera kan passe meg iforhold til de andre spørsmålene jeg stiller?

 

Et slikt kamra passer nok helt perfekt. Du får akkurat like fine bilder med andre merker også(Nikon, Pentax etc.) , men hvis du liker kamraet passer det deg perfekt. Objektivet EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS, har fått mye bedre kritikk enn forgjengeren.

 

Og for all del... KJØP KAMRAET I NORGE. På elektronikk er Norge faktisk ganske billig.

 

Edit: Bruker du mye blitz vil jeg anbefale å skaffe ekstern blitz etterhvert. Den er mye bedre en den innebygde.

Endret av TOH65
Lenke til kommentar

Noen bilder jeg har tatt de siste dagene.. Og ja, jeg er ny - så ikke slakt meg :D

img_1388_redigert.jpg

img_1393_redigert.jpg

img_1407_redigertcopy2.jpg

 

Da er jeg med :)

 

Tror dere et slikt kamera kan passe meg iforhold til de andre spørsmålene jeg stiller?

 

Et slikt kamra passer nok helt perfekt. Du får akkurat like fine bilder med andre merker også(Nikon, Pentax etc.) , men hvis du liker kamraet passer det deg perfekt. Objektivet EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS, har fått mye bedre kritikk enn forgjengeren.

 

Og for all del... KJØP KAMRAET I NORGE. På elektronikk er Norge faktisk ganske billig.

Høres bra ut :) Ser ut til at dette er et kamera som passer meg godt..

Lenke til kommentar
I dagens valutakurser så koster kameraene ca 5000 Nok kan tenke meg en 500 Nok i frakt.

Når du får det til norge så må du betale mva da blir prisen 6875 også tar speditøren en 160.- så du må regne og betale rundt en 7000.- for dette fra USA.

 

Jalla tjafset som følger med er helt ubrukelig,kan tenke meg at det koster en 300.- og kjøpe separert.

 

I tillegg så får du bare 1 års amerikansk garanti,og du må sende det til USA.

 

Så seriøse er denne og denne linken du refererer til.

 

Kjøper du 450D i norge så får du 5 års garanti og kan reparere det overalt i norge,og ca 2000.- billigere.

Beklager, overså dette innlegget i stad.

 

Takk for nyttig info :)

Lenke til kommentar

"Reklamasjonsrett", ikke garanti. Garanti er noe produsent eller forhandler gir. (Kunne ikke la vær:))

 

Hvis du kan legge litt penger i selv vil jeg foreslå å kjøpe kamera uten pakke og heller kjøpe tamron 18-50mm f/2.8 istedenfor kit-objektivet. Kit-objektivet gir mye for pengene, men middelmådig og variabel blender gjør det til en bytte-kandidat på sikt. Tamron'en har du fortsatt om 10 år.

Lenke til kommentar

hvis du vil gå Canon veien, kan 40D funke bra for deg. Nå er jeg ikke kjent med Canon, MEN har prøvd dette kameraet selv og hadde ikke sagt nei hvis jeg hadde fått tilbudet om å få det.

Det har et relativt godt grep, gode funksjoner, og så slipper du å bytte det ut om et år, fordi du trenger noe mer fancy :)

Endret av knappapap
Lenke til kommentar
Du har vel fått svar på det meste her, men jeg vil likevel bare tipse om Sony A300 som også er et knallgodt kamera og har fått gode kritikker jevnt over. Det har også utvippbar skjerm med LiveView-visning, som gjør at du kan holde kamera i magehøyde eller over hodehøyde og fremdeles se motivet ditt.

 

LiveView er så uhyre fantastisk.

Det er det eneste jeg savner, og hadde dratt STOR nytte av på D80ien min.

Hvis man er interissert i det kan man jo også gå olympus veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...