xadox Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 heisann lagde et enkelt kontaktskjema men får error når jeg skal sende mail fra den er det noe som er skrevet feil her? kan noen hjelpe meg litt? <h1>Kontakt oss</h1> <p>Send oss en <a href="mailto:????@????.??">e-post</a> eller fyll ut kontaktskjema så kontakter vi deg.</p> <p>Alle feltene må fylles ut.</p> <form action="send_mail.asp" method="post"> <p><br> <b>Jeg ønsker å bli kontaktet på:</b> <input name="FromKontakt" value="telefon" checked="checked" type="radio"> <b>Telefon</b> <input name="FromKontakt" value="e-post" type="radio"> <b>E-post</b></p> <p><br> <label for="Navn">Navn:</label> </p> <p> <input name="FromName" size="25" maxlength="50" class="inputfield" type="text"> <br> <label for="Telefon">Telefon:</label> </p> <p> <input name="FromPhone" size="25" maxlength="50" class="inputfield" type="text"> <br> <label for="Epost">E-post:</label> </p> <p> <input name="FromEmail" size="25" maxlength="50" class="inputfield" type="text"> </p> <p> <label for="Melding">Henvendelsen gjelder:<br> <br> </label> <textarea name="FromMsg" cols="50" rows="10" wrap="PHYSICAL"></textarea> </p> <p><br> <input name="Send" value="Send" class="button" type="submit"> Jeg får en error når jeg trykker på send... hvordan kan jeg få denne til å fungere? skjemaet et skrevet i html kontakt.html Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 heisann lagde et enkelt kontaktskjema men får error når jeg skal sende mail fra den er det noe som er skrevet feil her? kan noen hjelpe meg litt? ... <a href="mailto:????@????.??">e-post</a> ... Er det denne lenken du ikke får til å fungere? I så fall er jo feilen innlysende. Eller er det ASP målet som ikke fungerer? Frode Lenke til kommentar
xadox Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 heisann lagde et enkelt kontaktskjema men får error når jeg skal sende mail fra den er det noe som er skrevet feil her? kan noen hjelpe meg litt? ... <a href="mailto:????@????.??">e-post</a> ... Er det denne lenken du ikke får til å fungere? I så fall er jo feilen innlysende. Eller er det ASP målet som ikke fungerer? Frode jeg er ikke helt sikker... det jeg vet er at jeg får opp error om at mailen ikke kan sendes... HTTP Error 404 404 Not Found The Web server cannot find the file or script you asked for. Please check the URL to ensure that the path is correct. Please contact the server's administrator if this problem persists. </form> hva hjelper denne meg? hvor skal jeg putte inn denne? Kunne noen være så snille og redigere koden min slik at den fungerer og paste den? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Under "<input name="Send" value="Send" class="button" type="submit">". Hvordan ser asp-koden din ut - altså send_mail.asp? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Er ikke sikkert han koder i asp, da Du må også ha en fil som behandler skjemaet ditt. Det nytter ikke med bare et skjema i HTML Lenke til kommentar
FredrikBore Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Okey... Som backup sier mangler form taggene... Før alle form itemene dine må du skrive inn <form method="din metode" action="hvor du vil det skal sendes"> og etter må du skrive </form> http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp Denne linjen i begynnelsen for automatisk og sende mail til deg: <form action="MAILTO:[email protected]" method="post" enctype="text/plain"> Endret 4. desember 2008 av XlaiR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå