MrVilla Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei der. For en tid siden (ca et halvt år siden) så var jeg litt uheldig i kjelleren og ødela sideblinklyset på naboen sin bil som står ved siden av og som er ganske ny. Nå kjenner jeg ikke naboen da vi kun har bodd her i blokka en ganske kort tid så jeg skrev en lapp til han der jeg beklaget sterkt det som var skjedd og ba dem ta kontakt med meg for å avtale reperasjon. Jeg hadde ingen ide om hvilken leilighet dem hadde i oppgangen min så jeg regnet med at det var like greit med en lapp da det allikevel var seint. Dem kunne heller bare ringe meg neste dag. Denne lappen la jeg under vindusviskeren sammen med delen som hadde knekt av (blinklyset) og jeg teipet igjen hullet da jeg regnet med at naboen ikke hadde tid til å ordne dette om morgenen og jeg ikke ville at det skulle komme vann inn. Så langt så har jeg egentlig regnet med at det meste var på det tørre. Neste dag så hører jeg ingenting, men antar at dem kanskje sjekker ut skadene, eller venter på tid på verksted for dagene kommer og går. Etter nesten 2 måneder så ringer telefonen. Da er det en dame som sier at dem har lest lappen men at dem har vært litt opptatte. Dem vil da få undersøkt skaden og gi meg beskjed. Helt fint sier jeg. Feilen er helt klart min, men jeg vil gjerne vite kostnadene da jeg håper å ta dette uten å blande inn noen forsikring. Nå har det gått sikkert fire måneder til og jeg har ikke hørt noe enda. Nå skal ikke jeg gjøre meg vanskelig, men synes det blir litt for dumt dersom jeg må minne dem på å få sjekket skaden. Nå blir det jo veldig dumt dersom det skulle begynne å ruste eller noe da den teipen som jeg satte på kun var beregnet for noen dager og ikke et halvt år! Hvor lang tid kan det gå her før dem må få ordnet dette, eller kan dem komme tilbake etter flere år og kreve penger? Lenke til kommentar
Smurfulf Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvis jeg var deg ville jeg tatt opp dette med ditt forsikringsselskap. Det er en foreldelses frist på sånne saker, og jeg tror nok 6 måneder etter helt på grensen av forventet reaksjons tid for dem. Du kan alltids sjekke med forhandleren hva ett sånt blinklys koster, og ta en tur over med tilsvarende beløp til ham Kostnader til fjerning av eventuell rust som følge av skaden skulle uansett ikke belastes deg da du har oppfylt dine plikter til å siifra til skadelidte... Lenke til kommentar
frevild Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg. Et ødelagt blinklys er en bagatell. Jeg råder deg til å glemme hele greia. Hvis de vil ha penger, sier de i fra. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Han vil vell sikkert ikke ha det på samvittigheten! - selvom det bare er et blinklys Støtter forøvrig posten til Smurfulf Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 bare blinklys eller blinklys + ripe i lakken? hva slags bil var det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå