Karlson Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) epic win, analkløe :!: edit: Q: Hva heter bibelens to testamenter? (dette er høyt nivå) Endret 2. desember 2008 av Karlson Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Q: Hvorfor viser ikke Gud seg på en eller annen måte for menneskeheten? Ment som et seriøst spørsmål, det er ingenting galt med debatt og det er et like teistisk som det er et ateistisk spørsmål. Barn elsker å gruble over ting, spesielt et spørsmål som er så fritt som det her. Det har også den positive efffekten at de lærer å tenke over ting selv, istedenfor at en konservativ prest printer ting inn i hodene deres, noe som er det eneste gale jeg ser i religion! Lenke til kommentar
O3K Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hvis Gud vil at du ikke skal ha andre guder enn han, hvorfor inkluderte han alle de andre religionene i planen sin? Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Q: Om Gud vil fjerne ondskap men ikke kan, er han da allmektig? Q: Om Gud kan fjerne ondskap, men ikke vil, er han da allgod? Q: Om Gud kan fjerne ondskap, og også vil dette, hvorfor finnes ondskap? Q: Om Gud verken kan fjerne ondskap, eller har spesielt lyst, hvorfor kalle ham Gud? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Q: Om Gud verken kan fjerne ondskap, eller har spesielt lyst, hvorfor kalle ham Gud? Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ordet art hadde sannsynligvis en annen betydning da Bibelen ble skrevet. Det kunne jo for eksempel ha vært alle store kattedyr (løve, tiger etc) osv. Uansett hvordan du vil definere det, så står det i Bibelen at Noah klarte å presse alt som lever på jorda i dag inn i arken sin. Det jeg lurer på er hva rovdyrene spiste etter at de kom av arken. Det var jo ingen dyr for dem å jakte på lenger rent bortsett fra de andre dyrene som var på arken, men de kunne jo ikke spises for det var jo bare to av hver Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ordet art hadde sannsynligvis en annen betydning da Bibelen ble skrevet. Det kunne jo for eksempel ha vært alle store kattedyr (løve, tiger etc) osv. Uansett hvordan du vil definere det, så står det i Bibelen at Noah klarte å presse alt som lever på jorda i dag inn i arken sin. Det jeg lure r på er hva rovdyrene spiste etter at de kom av arken. Det var jo ingen dyr for dem å jakte på lenger rent bortsett fra de andre dyrene som var på arken, men de kunne jo ikke spises for det var jo bare to av hver Her er du inne på det som bibelen er full av, nemlig selvmotsigelser og logiske brister... Her er vel standard svaret at herrens veier er uransakelige fra de kristne tenker jeg..,.. Fy flate hvor glad jeg er for at jeg ikke er kristen og må lyve for meg selv flere ganger om dagen for å opprettholde livssynet... om du KAN kalle kristendom et livsSYN og ikke en livsLØGN da... Noas ark KAN ikke ha skjedd, basta bom! Jeg våger å påstå at de som tror på dette her i landet er fryktelig naive og forferdelig ignorante for da vil de ikke vite av annet..... og det er en del av dem som faktisk VELGER å forbli ignorante, som velger bort selv de minste ting som ikke stemmer med troen deres.... Stakkars jævler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå