Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]hjelp til fysikkoppgåve (haster ein smule)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fysikk 1 prøve i morgon og lurte litt på om nokon kunne vise meg korleis den oppgåva skal løysast.

"Ei lita jente renner kjelke ned ein bakke og ut på ei vassrett, snødekt flate. Jenta har ei fysikkinteressert mor som vil finne ut kor stor fart kjelken kjem opp i. Ho måler at bakken er 3,0 m høg og 6,0 m lang, og at kjelken glir 12,5 m bortover flata før han stoppar. Ho går vidare ut frå at friksjonskrafta i bakken er 85% av friksjonskrafta på flata.

Rekn ut den største farten jenta kjem opp i på aketuren. (Om du vil, kan du setje massen ik 30 kg for kjelken med jenta på).

Beklager teikninga, men figuren ser om lag slik ut.

post-143404-1228229928_thumb.jpg

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen tvil om at størst fart vil jenta ha i bånn av bakken? Eller er jeg helt på jordet nå? :p

Er det tilfelle har vi:

mgh = 0.5mv^2

Som er det samme som: Ep = Ek

Så skal du finne farta da. Har du fasit, så du vet svaret? Da er det lettere å se om det er rett eller feil.

EDIT: Jeg tror det blir slik:

30 * 9,81 * 3 = 0,5 * 30 * v^2

882,9 = 15v^2

v = rota av 882,9/15

Det blir 7,6. Kan det stemme?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

fasiten sier 6,5 m/s nedst i bakken

trur berre eg oversåg denne opplysningen..

"Ho går vidare ut frå at friksjonskrafta i bakken er 85% av friksjonskrafta på flata" Bruker eg den blir det rett

Ep = Ek

30 * (9,81) * 3,0 = 882,9

v = kvadratrot(882,9/0,5*30) = 7 ,67

Så kommer det eg ikkje veit kvifor er rett :blush:

Eg ganger med prosenttalet nemnd ovanfor

7,67 * 0,85 = 6,5 m/s

tru meg.. fant berre 7,67 eg og..

Ser ikkje heilt logikken kvifor ein skal gange med 85%, håper nokon andre gjer det :p

Er det nokon som kan forklare kvifor eg må gange 7,67 med 0,85?

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Da fant du i alle fall rett svar, og om du ikke ser logikken i absolutt alt er det ikke så farlig ;) Men det som skjer er at på grunn av friksjonen, som altså er krafta som peker motsatt vei i forhold til den veien kjelken renner, får du en fartsreduksjon. Energiformlene tar ikke hensyn til friksjonen i bakken, og når du da regner ut sånn som du hadde gjort først, regner du med at friksjonstallet er 1, altså ingen friksjon. Så må du gange med det friksjonstallet som gjelder (0,85) for å få korrekt hastighet. Alikevel forstår jeg ikke helt hvorfor de skriver "friksjonskrafta i bakken er 85% av friksjonskrafta på flata".

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...