HLSolbjorg Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Som tittelen sier: Skal formatere pcn min. Grunnen til dette er mange BSOD i Vista, og tror det skyldes virus/annen programvare. Skal da formatere pc'n, og lurer litt på dette med Raid. Har 2 hdd'er, en på 500gb, og en på 250gb. Leste en artikkel som sa at hvis hdd'ene ikke hadde samme størrelse, ble den største "forminsket" til samma størrelse. Dvs at min 500gb vil bli 250gb? 1. Så, hvis jeg da lager 3 hdd partisjoner, på 250gb hver, vil det da funke bra? Skal ha Vista som main OS, og XP som ext OS. (Vista Home Prem x64 + Xp Prof x86) Noe jeg har veldig lyst på: 2. Hvis jeg instalerer et spill fra Vista OS (Til D:/ disken, uten OS), kan man da åpne det i XP, uten å måtte instalere på nytt? Eller bare å kjøre instalasjonen på nytt, til samma plassering? Så slepper jeg å ha samma spill mange ganger ^^ 3. Hvordan/når setter jeg opp RAID? Etter formatering? Skal jeg formatere 500gb disken, så opprette partisjoner, så sette opp RAID? 4. Hvilket OS bør jeg instalere først? (5.) Noen forslag til annet ext OS? Endret 2. desember 2008 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå