Gå til innhold

trenger hjelp til kjøp av DVD opptaker HASTER

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en dvd opptaker og håper noen kan hjelpe meg.

(Har lyst å kjøpe allerede i dag)

Jeg har nå en eldgammel kasse TV. Om 1/2 til 1 år skal jeg invistere i en mer moderne tv men det kan jeg ikke akkurat nå av diverse grunner.

Dilemmaet mitt er, skal jeg nå kjøpe en opptaker av billigste sort som jeg kan bytte ut når jeg trenger en ordentlig god en? eller skal jeg kjøpe en kvalitetsopptaker som kommer bra ut i tester? Har sett litt på disse.

Hva anbefalere dere meg å gjøre? Har dere forslag til spesifikke opptakere?

En annen ting, Jeg har kabel-TV. Fungerer opptakene normalt når det analoge bakkenettet stenges?

Endret av Riona
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabel-TV blir jo ikke påvirket av at det analoge bakkenettet stenger.

En slik opptaker kan ta opp både fra analog tuner og fra digital dekoder. Kvaliteten på analoge kanaler er naturlug nok dårligere enn de digitale, mens ulempen med å ta opp fra dekoder er at du bare kan ta opp den kanalen dekoderen er innstillt på.

Har selv både PVR og en DVD opptaker. PVR har noen sterke fordeler, men de fleste har også en eller flere ulemper og/eller ustabilitet. Pioneer'en er eksemplarisk stabil og lett å betjene.

Lenke til kommentar
En annen ting, Jeg har kabel-TV. Fungerer opptakene normalt når det analoge bakkenettet stenges?

Det viktigste å svare på her er dette punktet. Ja, har du analog kabel-TV vil en analog opptaker fortsette å fungere. Det analoge bakkenettet er sendinger fra sendere på bakken gjennom luft til antenner på tak, husvegger og innendørs. At dette stenges påvirker ikke hva som skjer i kabelnettet, kabeloperatørene kan sende analogt så lenge de gidder og mener det lønner seg.

Ellers er det et dilemma om man skal kjøpe dyr eller billig harddiskopptaker. Billig og kaste den når man går over til digitale sendinger, eller en dyr med best mulig lyd og bilde og finesser og bruke den som en slags medieserver, CD- og DVD-spiller når den ikke lenger trenges til å ta opp fra TV?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...