Gå til innhold

Bitteliten "kraftig" pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei,

Keep us posted om hva du velger til slutt, og eventuelle utfordringer med bygginga.

Jeg er også ute etter en liten, kraftig PC med mulighet for to skjermer (Skal brukes til pokerspilling).

Har ikke bruk for stor disk, men ser ikke behovet for SSD, velger nok en hurtig vanlig harddisk.

Lenke til kommentar

Hvilken vifte bør jeg velge? I det siste har det kommet et par nye aktuelle kandidater, men hvilken skal jeg ta?

Vifte 1

Basically lik som mine tidligere kandidater.

Vifte 2

Veldig flat, men er den fortsatt en god kjøler?

Vifte 3

Design som muligjør at all den varmeluften kan blåses rett ut. Men er det bra? CPU-kjøler kjøler vanligvis veldig mye av resten av pc-en, kan jeg klare meg uten dette? Den har liten vifte, resulterer det i mye støy?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Beregner ca. effekt dratt fra PSU i forhold til veggen. Maskinen jeg nevner over drar 130W fra vegg, antar 85% effektivitet i PSU i beste fall (noe Corsairen skal klare v/230V), så gjetter på ca. 110W fra PSU. Siden han ikke har noe dedikert skjermkort, hovedkortet er såpass lite, pluss at han bare skal ha en 2.5"-disk, så bør forbruket for trådstarters maskin være betydelig mindre enn hva jeg har på gang.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Åja, hehe! Så det har altså ikke kommet enda? Har selv en sånn liten pc med Intel Celeron M prosessor som går på 12 volt. Tenkte å prøve å få den i gang igjen! Ulempen er at den bråker som bare f*... Kabinettet er omtrent 20x15x6-7cm sånn grovt sagt og er laget i metall. (stål eller aluminium; husker ikke helt)

MVH

pcpcpc

EDIT: Korrekte mål: 25x19,5x6,5cm :p

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...