K.. Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Heisann kjære forumbrukere. Har en hel del data jeg skal jobbe litt med i Excel og har derfor bruk for litt sortering. Dataene jeg har fordeler seg slik: Dato|Sted|Vare1|Vare2 Jeg ønsker nå å finne ut hvor mye av Vare1 som ble sendt til et bestemt sted i en bestemt måned. Fiklet litt med funksjonen summerhvis() og klarte ved hjelp av den å finne ut hvor mye av Vare1 som ble sendt til et bestemt sted. Jeg ønsker imidlertid å finsortere det enda mer - hvor mye av Vare1 ble sendt til x i y mnd. Har laget et eksempeldokument slik at dere kanskje forstår bedre hva jeg mener. Ellers er det bare å spørre. Lenke til kommentar
peamoen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Du må bruke summerprodukt. Prøv denne for vare 1 =SUMMERPRODUKT(--($A$2:$A$5=G3);--($B$2:$B$5=G2);--($C$2:$C$5)) Lenke til kommentar
K.. Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Hurra! For en fantastisk funksjon. Tusen takk for hjelpa, det ble perfekt. Lenke til kommentar
peamoen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jepp! En av mine favorittfunksjoner. Du kan ha mange forskjellige kriterier, noe som gjør funksjonen veldig nyttig for meg som jobber med store databaser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå