Gå til innhold

PowerColor HD 4850 eller et stille HD 4870?

PapaDon

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg stasjonær spillpc etter eksamen, men er usikker på valg av grafikkort. Jeg kommer til å bruke pcen til noen andre ting en spilling (photoshop, 3D-modellering OSV) som krever at PCen ikke bråker som et treskeværk på idle. Samtidig er det jo en spillpc og ytelsen bør være så god som jeg kan få den (men støy er altså en viktig faktor, derfor valgt powercolor som vistnok er ekstremt stille på idle (20db)). Så derfor, er et HD 4850 kort godt nok for noen år fremover, eller finnes det et HD4870 kort som møter mine krav/ønsker om lite støy på idle (uten at det koster en arm)? Det skal ikke være en HTPC eller en lydløs pc, men altså minst mulig forstyrrelser ved idle/lett bruk.

Mitt oppsett så langt, om det skulle være interessant: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=87510

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yter det bedre enn et Powercolor HD 4850, i så fall hvorfor?

Har tenkt litt på et 4870 kort med tredjeparts kjøler, men det kan bli trangt for lommeboken...

Jeg er ingen grafikktøs, så om jeg i noen år fremover får spilt i 1600 x 1050 på medium eller deromkring er jeg fornøyd. Håper bare jeg får spilt ArmaII og eventuelt OFP2 med endel eye candy skrudd på:)

Det er vel en mulighet å senere kjøpe et kort for å kjøre det i dobbel konfigurasjon?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ut i frå det du seier no, vil eg tru at eit 4850-kort er midt i blinken. :) Som du sjølv seier kan du jo også kjøpe eit til og kjøre dei i Crossfire, om hovudkortet ditt støttar dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det gjer nok det. Har same hovudkortet. :)

Gjeng ut i frå at crossfire i prinsippet ytar dobbelt så mykje som eit enkelt kort. :)

No er eg ingen guru på området, så fleire må gjerne fylle på med info.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...