MrVilla Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei der. Jeg er litt dum når det gjelder bil og har fått et problem. På en eller annen måte så fungerer ikke blinklysene mine når jeg beveger hendelen på rattet. Dem lyser fint opp dersom jeg trykker inn nødblinken eller når jeg bruker fjernkontrollen og åpner/låser bilen. Synes det er merkelig at sikringen skal være røket dersom dem lyser ellers. Har endog sett i sikringsboksen og manualen, men det står ingenting om sikringer til retningslys så jeg regner med at dem er koblet opp mot noe annet. Dette er en Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Alle lys ellers virker som dem skal. Nærlys, fjernlys, ryggelys, bremselys og parkeringslys + lys innvendig i bilen. Noen ideer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Feil på bryter Brudd på ledning til eller fra bryter Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Han over har selvsagt rett. Fatter'n hadde et liknende problem: bryteren ville ikke stå i noen fornuftig stilling. Blinkinga kunne gå av og på etter eget forgodtbefinnende. Så kjøpte'n ny bryter hos original forhandler. Den var like dårlig. Så bytta han den i en lik, og den funka. Skift bryteren, det hjelper nok. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Ok. Nå er sikkert dette rene barnematen for de fleste, men hvordan skifter jeg en slik bryter? Er det den hendelen dere mener nå eller er det en annen bryter dere snakker om? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Den spaken som du drar i for å slå av og på blinklyset, ja. Først må du kjøpe en ny som er helt lik den gamle. Merkeverkstedet ditt kan bestille den for deg. OBS: den er dyr. Den som fatter'n kjøpte kostet mange hundre kroner. Ikke noe pes å skifte den på en Peugeot 406. i hvert fall. Måtte ha en lang umbraco-nøkkel for å få av et deksel, og der var det bare å dra av en elektrisk kontakt og skru løs spaken. Meget enkelt. Men jeg måtte ha en relativt lang umbraco-nøkkel. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 OK. Jeg utløser vel ikke noe airbag ved denne jobben? ;-) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Neida. Men hvis du er nervøs, koble fra bilbatteriet før du gjør det. Da vet du at det ikke blir noen gnister hvis metallgjenstander berører hverandre. Peugeoten til fatter'n er slik at hvis du har koblet fra batteriet, skal den gå på tomgang et minutt før du kjører den. Det er fordi elektronikken har glemt innstillingene sine, og må kalibrere seg for max ytelse og miljø. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Alternativet er å sette bilen på verksted. Delen må du jo kjøpe uansett, og et verksted bytter denne raskt og sikkert rimelig for deg, så det blir ikke så mange kr ekstra. Siden du virker litt usikker på å begynne med dette selv Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Da har jeg snakket med mitsubishi. Dem skulle ha 1500 spenn for denne bryteren!!!! Det er jo helt vilt! Det pluss arbeid blir jo over 2000 :-( Ingen måte å fikse denne pendelen på da ettersom alt annet på den virker? ALt annet av lys (nærlys, parkeringslys og fjernlys) fungerer jo helt fint. Dette var triste greier. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kjøp på høggern. Byttet samme hendel på en Colt (er vel i utgangspunktet samme hendel), kostet 500,- fra høggern. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kanskje du først bør finnet ut om det er selve bryteren, og ikke kabelbrudd et sted? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Har planer om det ja. FIkk med meg en ut til å se på bilen sånn kjapt og han forklarte hvordan jeg skulle få av dekselet på styret og ba meg sjekke ledninger og sjekke ved hjelp av manualen om det kan være en annen feil. Får også besøk av en kompis på torsdag som er litt bilkyndig. Frem til da så blir det litt harrykjøring uten blinklys...... Jeg bruker fortsatt pendelen av ren rutine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå