prisguide Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Jeg har nettopp installert mitt nye HK med 2*256 Twinmos/winbond brikker.Problemet er at systemet er veldig ustabilt. Jeg har ennå ikke oppgradert prossessoren (1 ghz thunderbird) som nå begynner å bli nokså gammel. Jeg kjører settingsene i BIOS på aller kjipeste nivå ellers vil ikke maskinen boote i det hele tatt. Det tar også veldig lang tid å boote win2k. Noen som har noen ideer ? Er prossessoren flaskehalsen her ? Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Ingen som har noen ideer å komme med? Bør jeg oppgradere biose fra 1002 til 1003? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Dette høres merkelig ut. Mine tips er å sørge for at systemet får nok strøm fra strømforsyningen, at minnet ikke er skadet av statisk elektrisitet og det samme gjelder prosessoren. Prøv med en annen prosessor, sjekk at temperaturene er riktige. Prøv deg frem. Å flashe bios ser ut til lå ha lite for seg når man leser hva som er endringene mellom 1002 og 1003. Det skulle ikke ha noen betydning for deg. En ting er sikkert, du finner en eller annen feil et eller annet sted, for slikt du opplever skal jo ikke forekomme. Lykke til! Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 kan du beskrive hva som skjer når systemet blir ustabilt, og har du sjekket cpu temp? Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 cpu temp ligger på ca 45 , det som skjer er at maskinen skrur seg av når jeg feks prøver å kjøre 3d mark. Jeg har nok strøm (370 watt) og win2k er nyinstallert. Det som er rart er også det at jeg må ha external frekvens på 100 mhz prøver jeg 133 eller høyere får jeg beskjed at systemet ikke vil starte " due to cpu overclocking". Finner ikke ut av dette her ....... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Jeg har hatt samme problemet med å fsb overklokke, prøv å klokk i små steg, vet ikke hvorfor, men det virket (holdt på å bli gal av kjerringen som hylte cpu overclocking over megaworks anlegget hver gang sku vært skutt ) Grunnen er at biosen til a7n8x har en bidig tendens til å finne på tull (kukke seg, for å si det rett ut). Hvis du tar med deg backup batteriet til en bensistasjon eller lignende og kjøper et tilsvarende av annet merke, forsvinner eller ihvertfall forbedrer dette seg betraktelig har man funnet ut. Vær da obs på at det finnes flere typer i samme størrelse som det du har, ulik høyde på de. Hvis du ser litt nærmere på batteriet ser du det står 2032 eller noe sånt, det er den typen du skal ha. Men i mellomtiden, prøv å øk fsb i små steg. I mitt tilfelle måtte kunne man øke fra 133 til 145 elns med en gang, derifra måtte man ta det i 1-2mhz steg opp til 167, og så kunne man øke i store steg oppover. Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Takk for svar, men det nytter ikke , uansett hva jeg prøver på skriker kjerringa cpu overclocking.......jeg skal jo ha meg ny prossessor også litt senere , får håpe det blir bra da. Jævla bios piss Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Det er jo ikke verre enn å gå inn i BIOS og skru av kjerringa... (Tror det heter POST reporter eller noe sånt. OG så må du sette Halt on no errors.) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Legg inn SP3 så reduseres boot tida til det normale. Ihvertfall så gjorde den det for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå