Ludda Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Som student kommer jeg til i gjennomsnitt få utbetalt 3 400 per måned.. Hvis jeg får en billig studentolig gor det 2600 bort i leie og strøm. Ha har jeg 800 kr igjen å leve på.. Er dette i det hele tatt mulig? Noen tips? Takk Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Dette er ikke mulig, nei. Da må du isåfall leve på et par pakker First Price nudler og vann hver eneste dag, og ikke kjøpe deg noe. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Som student kommer jeg til i gjennomsnitt få utbetalt 3 400 per måned.. Hvis jeg får en billig studentolig gor det 2600 bort i leie og strøm. Ha har jeg 800 kr igjen å leve på..Er dette i det hele tatt mulig? Noen tips? Takk De færreste klarer vel å overleve på stipend alene, jeg vil tro du må spe på med enten deltidsjobb eller studielån. Bare mat koster minst 30-40kr per dag da har du allerede der (800-(30*30)) = -100kr per mnd. I tillegg kommer bøker etc som skal betales av stipendet, la oss si du tar 3 fag per semester hvert fag krever 2 bøker og gjennomsnittlig pris på en skolebok er 300kr, det er 1800 kr bare der. /Espen Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Er det ikke vanlig å få 42500 per semester (5 måneder)? Edit: Okay, my bad, leste ikke "stipend". Endret 2. desember 2008 av Skugga Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvorfor leve på bare stipend når man kan få et übergunstig lån fra lånekassen i tillegg? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Mange som ikke vil dra på seg gjeld hvis de ikke må. Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Er fult mulig, men du får nok ikke mye til overs. Det kommer veldig an på hvor du skal studere. Jeg fikk tak i en billig hybel i Skien og levde helt greit på bare stipendet Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Er fult mulig, men du får nok ikke mye til overs. Det kommer veldig an på hvor du skal studere.Jeg fikk tak i en billig hybel i Skien og levde helt greit på bare stipendet Når trådstarter sier at hun har igjen 800kr per mnd etter husleie er jeg veldig spent på å se det regnestykket du legger til grunn for å leve for (800/30) 27kr per dag, inkludert alt... /Espen Lenke til kommentar
Ludda Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Er fult mulig, men du får nok ikke mye til overs. Det kommer veldig an på hvor du skal studere.Jeg fikk tak i en billig hybel i Skien og levde helt greit på bare stipendet Skal studere sykepleie i Namsos! Vet ikke hvor intenst studiet er, så om det er mulig å jobbe ved siden av studiene er jeg ikke sikker på.. Jobber 40% nå ved siden av videregående (almenn) og det er ganske tungt til tider... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Er det mulig å få innvilget stipend OG studielån? Lenke til kommentar
Ludda Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Er det mulig å få innvilget stipend OG studielån? Stipend er den delen av lånet som blir omgjort til stipend etter bestått eksamen Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Når trådstarter sier at hun har igjen 800kr per mnd etter husleie er jeg veldig spent på å se det regnestykket du legger til grunn for å leve for (800/30) 27kr per dag, inkludert alt... /Espen Ok, blir nok litt lite det ja. Du må nok satse på å enten ta studielån eller ha en jobb ved siden av skolen. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Mange som ikke vil dra på seg gjeld hvis de ikke må. Jeg ville kalt dette "må". Universitetsstudier er som regel mer krevende enn VGS, så om du synes det er slitsomt nå Inger, blir nok forholdene rimelig elendige når studiene dine starter. Foreslår at du tar det lånet. Endret 5. desember 2008 av Quicko Lenke til kommentar
storkers Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) hva med og melde deg inn i nuddelmafiaen? easy mony ! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=530718 Endret 5. desember 2008 av storkers Lenke til kommentar
Ludda Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 hva med og melde deg inn i nuddelmafiaen? easy mony ! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=530718 Haha, så festlig Trodde skolen var positivt innstillt til unge gründere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå