daemonphilos Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Maskinen starter som vanlig når jeg trykker start på nytt. Men når jeg slår den av og skal starte kommer feilmeldingen bootmgr is missing. Da jeg forsøkte reparere problemet med oppstartsdvd registrerer vista c: som d:. Kan det være at problemet ligger i bios? Jeg har tre disker. En ide som ide master og to sata. Er det ide master som blir oppstartsdisk? Har prøvd en del løsninger funnet på google. Det kan da ikke være riktig at diskene skal forveksles sånn? Setter pris på gode råd. Rettelse: Så lenge vista dvd er i starter maskinen. primary ide velges automatisk i bios til hd-st-dvd-ram. Det må også nevnes at bootsec.bak legger seg på ide disken d: selv om jeg installerte vista på c:. Endret 2. desember 2008 av daemonphilos Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 BIOS har ingenting å gjøre med hvilken bokstav disken har. I BIOS menyen velger du hvilken disk som skal boote, det spiller ingen rolle om det er SATA, master, etc. Det er ikke sikkert bootmgr ligger på samme disk som Windows. Dvs det er ikke nødvendigvis disken med Windows på som du skal boote fra BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå