Gå til innhold

Nettbasert lagring via Utforsker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er nok kun en mellomvare mellom deg og de nettbaserte. Så ingen av dem får tilgang til din harddisk.

Derimot bruker jeg ganske mange nettbaserte tjenester som automatisk overvåker områder på disken, og laster dem opp. Det kan vel sies å ha direkte tilgang til filsystemet.

Jeg er ikke særlig bekymret dog.

Endret av Squeegie
Lenke til kommentar

Vil diskene faktisk bli tilgjengelig i "Windows utforsker", eller bare via dette programet? Overskriften sier så, men ved å lese artikkelen får jeg inntrykk av at man må bruke programmet som kjører i trayet.

Noen som har prøvd kanskje?

Lenke til kommentar

@thotta

dropbox er ganske enkelt genialt. Funker på windows, mac og Linux. Enkelt grensesnitt som automatisk oppdatere alle maskiner som du har installert dropbox på. Du får 2 gig lagringsplass gratis, med mulighet for å utvide til 50gig gjennom betaling. Hvis du jobber med en fil og ønsker å gå tilbake til en tidligere versjon av en fil, kan du enkelt gå helt tilbake til første gang filen ble lagret. Dropbox setter versjonnummer på filer som blir oppdater slik at du kan gå tilbake til hvilken som helst versjon. Jeg har selv testet dette ut til versjon 169 av en fil, og kunne velge hvilken som helst versjon å rulle tilbake til.

edit: skrive-leif

Endret av Rizzla
Lenke til kommentar

Har nå testet Gladinet Cloud Desktop sin funskjon med å mappe opp MS SkyDrive som en drive i Wondows. For browsing går det forsåvidt fint, men for overføring av filer ble jeg ikke imponert.

Satte i gang overføring av en mappe med ca 60 MB med mp3-er. Dette virket ikke pålitelig. Fikk flere ganger melding om at kildefilen (ja, kilde) ikke eksisterer, eller at den allerede eksisterer på destinasjonen. Så det virker som forbindelsen kan ha vært små brudd i forbindelsen med MS sin tjeneste. Når jeg i ettrtid browser den overførte katalogen, har alle filene fått et merkelig ikon - et kryss på dem. Er det standard Windows?

Jeg har faktisk ikke tatt meg bryet med å sjekke hvorvidt filene faktisk er overført komplett. Jeg kommer uansett ikke til å benytte meg av dette, da jeg ikke stoler på det. Kanskje en gang i fremtiden når det er ute av beta.

(Har lagt ved bilde av hvordan filene så ut etter overføring, for de som er interessert)

Så da må jeg gjerne sjekke dropbox, ja.

post-10524-1228249807_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...