Gå til innhold

PSU problemer med Shuttle Nforce2

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få R9500 kortet mitt til å funke i shuttle boksen. Den nekter å starte i det hele tatt (null strøm) når jeg har installert kortet riktig. Hvis jeg drar ut den floppy power kabelen som koples inn i kortet, så vil maskinen starte. Men jeg kommer jo ingen vei, for det kommer bare opp en beskjed på skjermen om at kabelen må være i for at jeg kan bruke kortet, så kommer ikke engang til bios. Med det integrerte kortet så funker alt fint.

Det andre jeg har i maskinen er en 60gb seagate disk, et modem pci kort, 2x512mb ram, og en floppy drive. Dette burde da gå fint på den psu'en? Jeg har hørt om folk som klarer å kjøre flere disker og r9700 pro på denne shuttle saken....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet litt til, hjelper ikke om jeg drar ut harddisk og diskettstasjon og en rambrikke heller. Trekker den ekstra strømkontakten til r9500 SÅ mye?

Jeg vet at kortet funker, for hvis jeg drar en floppy power kontakt fra en annen maskin inn i det så starter maskinen fint.

Lenke til kommentar

Hei du... har akkurat bygd en shuttle sak for broder'n

har i en p4 2.53ghz, 120gb segade disk, floppy, 52X brenner, og et radeon 9700pro kort. Har ingen problemer med å kjøre dette...

Eneste er at psu er litt defekt tror jeg.. knitrer i den+ at det ikke er strøm i den ene kablen, men ellers funker alt.

Lenke til kommentar

Kan det være at selve floppy-kontakten er defekt? Prøv den andre floppy-kontakten eller få tak i en konverter fra 4-pins Molex (harddisk-kontakten) til floppykontakt.

Hvis dette ikke hjelper, så må det være noe galt med strømforsyneren. For som du nevnte, så skal det ikke være noe som helst problem å kjøre en Radeon 9500/9700 på en SN41G2...

Lenke til kommentar

jepp... og nå fant jeg faktisk feilen :)

jeg hadde testet skjermkortet i en annen maskin tidligere og det bootet fint. men jeg hadde ikke kjørt det lenge... så når jeg nå puttet det i en annen maskin så kræsjet det etter 2min i windows. ergo, kortet er nok dødt :(

det var demovare fra komplett, og heldigvis bestilte jeg 2. gjett hva, det andre funket fint i shuttlen. så dette går tilbake...

takk for hjelpen folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...