Glasscola2 Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Hjemme er det konstant surmuling når politiet går i streik fordi de gamle mener at politiet tjener fett med alle tilleggene! Men hva er riktig? Selv synes jeg politiet gjør en flott jobb, selv om de har problemer med budsjett og prioritering, men det er vel strengt tatt ikke deres feil, og hadde ikke hatt noe imot en økning i lønnen; på den andre siden har jeg sjekket ut onkelen min som er politi men har en årslønn på 390 000. Han er nå riktignok litt opp i gradene, men hvor mye tjener en politi i gjennomsnitt i timen? Og skal de ha mer lønn, eller bare klager de for mye? Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) jeg synnes de skal ha mer lønn, de har gått lenge på skole, har stort ansvar og mye risiko og bør derfor få lønn som gjennspeiler dette Hvorfor en politmann/lærer/sykepleier skal tjener like dårlig som en vaskehjelp skjønner ikke jeg, sosialister er noen rare folk :!: Endret 2. desember 2008 av Sniper_Elite Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Ja. De som står langs veiene og sikter på folk med laser ... nei. De fortjener ikke lønn. Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Hvorfor ikke? De gjør da en jobb de også Lenke til kommentar
24355trfgdfgdf Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Men... har folk 3 år høgskoleutdanning for å stå i ei grøft og måle fart? Og makulere papirer på et kontor? For hvis det er sånn så tror jeg utdanningssystemet til politiet det må gjøres noe med. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Kontorjobber er helt klart noe for sivilister, ikke politiutdannede. Men dem som er på gata hver dag og passer på, ja dem må vi belønne mer enn vi gjør i dag. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg tror ikke bare lønnene er for dårlige, generelt har Norges politi alltid for lite ressurser. Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Det er sivile som jobber på kontorene hos politiet. og de som jobber i trafikkpolitiet har nok noen andre oppgaver en å stå i grøfta. ting er sjeldent så enkelt som man skulle tru Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Det er nok ett tosidig problem ja. Men det hjelper ikke å gi mer ressurser til flere stillinger om det ikke er kvalifiserte folk som vil ha jobbene. Endret 2. desember 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Men er en mulig løsning at vi øker grunnlønnen men senker tilleggene!? Sniper_Elite; jeg er sosialist men jeg forstår såpass at politiet er samfunnets beskytter og ingenting hadde gått som det skulle uten dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Synes politiet skulle hatt bedre betalt, nu enn vet jeg ikke hvor mye de har, men de er tross alt der og bekjemper kriminalitet, holder oss sivile trygge, og som politibetjent er det alltid en risiko. Så økning slik at vi ikke mister dem er ikke noe og si på, uten dem kan vi aldri være trygge lengre. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Er ikke bare et lønnsproblem.. overordnet ressurs-tilgang og flere politifolk (i stedet for færre med mere budsjett for overtidsbetalt) er nøkkelen. Det er en ekstremt viktig sammfunsoppgave, og vi må ha nok politifolk. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Kontorjobber er helt klart noe for sivilister, ikke politiutdannede. Men dem som er på gata hver dag og passer på, ja dem må vi belønne mer enn vi gjør i dag. Enig Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Mer lønn, og MYE mer penger til politiet så man kan, som nevnt over, gi papirjobber til "sivile", og la politiet gjøre det de må. Man burde kanskje kreve at utdannet politi må ha bestått førstegangstjenesten som MP eller lignende. Bare for å få disiplin-biten inn riktig Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Personlig kunne tenke jeg tenke meg å bli politi, men på grunn av lønnen legger jeg nok det på is. Jeg kjenner flere som mener nøyaktig det samme. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Det er ikke bare de på gaten som gjør politiarbeid! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Trådstarter: 390'000 er INGENTING for en som er "litt oppe i gradene" i en organisasjon. Lenke til kommentar
WildGirl Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 En av onklene mine har vært pol10 i ca 20 år. Han har nå sluttet i politiet og kjører taxi. Etter eget utsagn tjener han mer på det enn han noen gang har tjent i politiet, i tillegg har han mere tid til familien og en mindre risikofylt hverdag. Moren til en av mine venninner har også sluttet i politiet, hun jobber nå på et gatekjøkken og er iflg. min venninne ikke lengre en vandrende pms-bombe. Selfølgelig bare enkelttilfeller men jeg tror at politifolk har for dårlige betingelser generelt i forhold til den jobben de utfører. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Trådstarter: 390'000 er INGENTING for en som er "litt oppe i gradene" i en organisasjon. Hvor mye forventer du at dem skal tjene? Sykehjemleger tjener rundt 490 000,- i året. Endret 3. desember 2008 av dicktator Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Ja.De som står langs veiene og sikter på folk med laser ... nei. De fortjener ikke lønn. Latterlig sagt. Hold fartsgrensene da vettu JA! Politiet blir for dårlig betalt! Dette er tross alt folk som er ute og risikerer livet sitt for andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå