Gå til innhold

Blir politiet betalt dårlig!?

Anbefalte innlegg

Hjemme er det konstant surmuling når politiet går i streik fordi de gamle mener at politiet tjener fett med alle tilleggene! Men hva er riktig? Selv synes jeg politiet gjør en flott jobb, selv om de har problemer med budsjett og prioritering, men det er vel strengt tatt ikke deres feil, og hadde ikke hatt noe imot en økning i lønnen; på den andre siden har jeg sjekket ut onkelen min som er politi men har en årslønn på 390 000. Han er nå riktignok litt opp i gradene, men hvor mye tjener en politi i gjennomsnitt i timen? Og skal de ha mer lønn, eller bare klager de for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Synes politiet skulle hatt bedre betalt, nu enn vet jeg ikke hvor mye de har, men de er tross alt der og bekjemper kriminalitet, holder oss sivile trygge, og som politibetjent er det alltid en risiko. Så økning slik at vi ikke mister dem er ikke noe og si på, uten dem kan vi aldri være trygge lengre.

Lenke til kommentar

En av onklene mine har vært pol10 i ca 20 år.

Han har nå sluttet i politiet og kjører taxi. Etter eget utsagn tjener han mer på det enn han noen gang har tjent i politiet, i tillegg har han mere tid til familien og en mindre risikofylt hverdag.

Moren til en av mine venninner har også sluttet i politiet, hun jobber nå på et gatekjøkken og er iflg. min venninne ikke lengre en vandrende pms-bombe. :p

Selfølgelig bare enkelttilfeller men jeg tror at politifolk har for dårlige betingelser generelt i forhold til den jobben de utfører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...