Duqe Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 http://www.mad4mobilephones.com/images/nokia-n97-phone.jpg Bilde??: http://www.mad4mobilephones.com/images/nokia-n97-phone.jpg Hvilken modell er dette bildet av? Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Var litt kjapp ser jeg..: "It features a 3.5 inch (360 x 480 resolution) touchscreen with haptic feedback, 5 megapixel camera (with Carl Zeiss optics and dual LED flash), A-GPS and compass sensors, comprehensive connectivity options (WiFi, tri-band HSDPA, Bluetooth and USB), and 32GB of internal flash memory. Read on for more." http://www.allaboutsymbian.com/news/item/8...ith_QWERTY_.php ikke kjapp nok. 640x360 http://events.nokia.com/nokiaworld/assets/...Nokia%20N97.pdf Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Skuffende at det ikke ble noen nye mer strømsparende prosessor Ellers så ser den utrolig bra ut! Kanskje min Nokia N95 skal pensjoneres nå etter to års aktiv bruk? Eneste jeg setter spørsmålstegn ved er batterilevetiden og byggekvaliteten? Dette er to punkter hvor min Nokia N95 mildt sagt STINKER! Har aldri behandlet en mobiltelefon så fint som min N95, men allikevel har ingen av mine tidligere mobiltelefoner vært så slitte etter 1.5års bruk? Min ser halvveis falle-ferdig ut?! Samtidig som batteriet mildt sagt stinker fullstendig, om det blir hørt en smule på musikk eller blir holdt en litt lengre telefonsamtale så må den lades hver andre dag? Og det selv når jeg har deaktivert 3G og forsøker å kjøre så strømsparende som overhode mulig? Om jeg aktiverer 3G og litt sånt så blir det jaggu enda verre? Nokia N95 er en fantastisk mobiltelefon, kameraet er ypperlig og alt fungerer mer eller mindre knirkefritt, men når byggekvaliteten føles såpass laber og malingen flakker av så innmari som den gjør etter relativt kort tid, samtidig som den må lades annenhver dag så ødelegger det mye av det positive inntrykket dessverre.. Så håper for guds-skyld at Nokia N97 har dobbelt så god batterilevetid, samtidig som det er NULL slarking! Men når det ikke ble noen mer strømsparende prosessor blir jeg skeptisk til batteriet, skjermen er større osv.. enn Nokia N95 så blir vell neppe så alt for mye bedre? Dog vil den vell ha LED-skjerm, som sikkert vil spare litt strøm? Kan ikke skryte allverden av lydkvaliteten i min N95 heller, alt over 80% volum skurrer og selv på 100% så føler jeg ikke at jeg har tilstrekkelig med lyd for å drive mine Koss Porta Pro når jeg er ute å jogger? Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Skuffende at det ikke ble noen nye mer strømsparende prosessor Ellers så ser den utrolig bra ut! Kanskje min Nokia N95 skal pensjoneres nå etter to års aktiv bruk? Eneste jeg setter spørsmålstegn ved er batterilevetiden og byggekvaliteten? Dette er to punkter hvor min Nokia N95 mildt sagt STINKER! Har aldri behandlet en mobiltelefon så fint som min N95, men allikevel har ingen av mine tidligere mobiltelefoner vært så slitte etter 1.5års bruk? Min ser halvveis falle-ferdig ut?! Samtidig som batteriet mildt sagt stinker fullstendig, om det blir hørt en smule på musikk eller blir holdt en litt lengre telefonsamtale så må den lades hver andre dag? Og det selv når jeg har deaktivert 3G og forsøker å kjøre så strømsparende som overhode mulig? Om jeg aktiverer 3G og litt sånt så blir det jaggu enda verre? Nokia N95 er en fantastisk mobiltelefon, kameraet er ypperlig og alt fungerer mer eller mindre knirkefritt, men når byggekvaliteten føles såpass laber og malingen flakker av så innmari som den gjør etter relativt kort tid, samtidig som den må lades annenhver dag så ødelegger det mye av det positive inntrykket dessverre.. Så håper for guds-skyld at Nokia N97 har dobbelt så god batterilevetid, samtidig som det er NULL slarking! Men når det ikke ble noen mer strømsparende prosessor blir jeg skeptisk til batteriet, skjermen er større osv.. enn Nokia N95 så blir vell neppe så alt for mye bedre? Dog vil den vell ha LED-skjerm, som sikkert vil spare litt strøm? Kan ikke skryte allverden av lydkvaliteten i min N95 heller, alt over 80% volum skurrer og selv på 100% så føler jeg ikke at jeg har tilstrekkelig med lyd for å drive mine Koss Porta Pro når jeg er ute å jogger? er nok bare noe galt med din telefon. Jeg har hatt N95 siden den kom, sliden er bittelitt slarkere nå enn den var, men ellers ingen problemer, jeg bruker den også som mp3 spiller, lader den ca hver 1.5 dag, da med et gjennomsnitt på omtrent 8t musikk om dagen +- du har nok også et problem med lyden, koss portapro krever jo ingenting, jeg kjører også fint alle headset jeg har prøvd fra pioneer til fata1ity. skurrer på NOEN sanger ved 100% med det har med eq instillinger å gjøre. Endret 5. januar 2009 av Go1den3ye Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 En fake N97 om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 En fake N97 om jeg ikke tar feil. De fake telefonene er ofte pene å se på Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) det er fordi de som faktisk klarer å designe fete telefoner, IKKE har jobb hos mobilprodusentene. Endret 5. januar 2009 av Go1den3ye Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Lignet en del på N80. Det var sånn passe stygt med de lange knappene på siden av navigeringstastene. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Hele mobilen var stygg, plastikkfølelse, elendige løsninger på knapper, kamera osv, kjedelig bakdeksel. Huff. Endret 5. januar 2009 av bebeluv Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 det er fordi de som faktisk klarer å designe fete telefoner, IKKE har jobb hos mobilprodusentene.Det er egentlig litt merkelig at folk som Deuxani ikke ansettes av de store mobilprodusentene. W850i før de første ryktebildene. P990i / "P950i" etter ryktesnakk om lillebror til P990i. "N83" som etter hvert ble N95. "M700" etter rykter som senere ble lansert som P1i. Skulle ønske SE lager noe lignende. "Ai" som ble lansert som W880i. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Håper dette blir min nye mobil. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Hvilker fordeler er det med denne fremfor å gå for en av modellene i E klassen? Endret 11. januar 2009 av R@ge Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Du har (foreløpig) ingen E-serie i samme formfaktor, med like bra kamera eller med touchscreen. Lenke til kommentar
Peders Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Noen som vet når denne kommer? Lenke til kommentar
genser Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Noen som vet når denne kommer? Første halvår 2009 Forventet i april så langt, men still deg inn på juni så blir du ikke skuffet. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Noen som vet når denne kommer? Første halvår 2009 Forventet i april så langt, men still deg inn på juni så blir du ikke skuffet. Har du noen formening om hvordan N97 vil bli "plassert" i forhold til 5800? Har forstått det slik at du har satt deg litt inn i 5800 også, som jeg vurderer å handle nå når den kommer på norsk marked, men hva er egentlig verdt å vente på, for å si det slik, med N97? Hva er det 5800 mangler og evt har som N97 ikke vil ha? 5800 sikter på å være en ungdomstelefon føler jeg, mens N9x-telefonene er jo alltid flaggskip-telefonene. Men hva er egentlig den reelle forskjellen? 5800 har jo S60v5 med brukbar HW den også vel, så resten er jo bare estetikk og cool-faktor? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Det skal være SymbianOS v9.4, series 60 rel.5 på begge to. Hovedforskjellen er jo at N97 har fullt qwerty tasteatur. Andre forskjeller som N97 har og ikke 5800: 3,5" skjerm VS 3.2" 5 mpixlel kamera VS 3.2 mpixel kamera 32gb internal minne + mulighet for minnebrikke på 16gb(5800 har også mulighet for minnekort men har bare 81mb internal minne) Også har den en liten sak som gjør at jeg har lyst til og bytte ut min Xperia X1, den lille "opp-ned-venstre-høyre-enter" knappen som er på venstre side av tasteraturet, den savner jeg noe veldig i fra min E90. Ram og CPU er det samme, og det kan se ut som 5800 har en litt bedre batteritid. Endret 21. januar 2009 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det er kanskje sannsynlig også at 5800 vil synke litt i pris når N97 blir lansert? Altså; en enorm mengde internminne, 0,3" større skjerm (med samme oppløsning), fullt fysisk qwerty-tastatur, og sannsynligvis mye bedre kamera, siden 5800 har fått en del slakt for kameraet sitt. N97 ser mye penere ut enn 5800 også vil jeg påstå. Men med en sannsynlig pris på 6-7000kr på startstreken så blir den dobbelt så dyr som 5800. Jeg tror jeg går for 5800 uansett i første omgang, så får jeg heller se den an når N97 kommer til sommeren. Hvis byggekvaliteten på N97 viser seg å faktisk stå i stil med prislappen, så frister den veldig. Jeg synes ikke N95 8GB hadde noe byggekvalitet å skrive hjem om, prisen tatt i betraktning. N96 er sikkert intet unntak. N97 får vær så god å snu trenden. Hvis jeg får den i sølvfarget børstet aluminium, så gjør det meg ingenting at den veier 150-200g. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Andre forskjeller som N97 har og ikke 5800: 3,5" skjerm VS 3.2" 5 mpixlel kamera VS 3.2 mpixel kamera 32gb internal minne + mulighet for minnebrikke på 16gb(5800 har også mulighet for minnekort men har bare 81mb internal minne) Er det ikke et mye bedre kamera på N97 også da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå