Gå til innhold

Nokia N97 i dag?

Mr. P

Anbefalte innlegg

Hastigheten blir bare bedre og bedre til lansering, ikke omvendt, skulle jeg tro.

Diverse YouTube-videoer (f.eks. mobileburn sin omtale) av 5800 viser at grensesnittet er helt fingervennlig, selv om knapper til tiden kan se noe små ut.

Gleder meg til å prøve denne.

Ja, hvis du har lange negler, vil jeg tro. Stylus er et must, blant annet når man skal redigere tekst. Får håpe du har rett angående hastighet, men sitter med en følelse av at s60 touch er en kvasiløsning, som hverken er ful eller fisk. Ser frem til Symbian touch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syntes dessuten den virker urimelig treg, med tanke på at den kun kjører en brøkdel av os-et nå.
Jeg syns den var ganske rask til å være prototype rundt et halvt år unna butikkhyllene.

Xperia hadde minst like lite av OSet på plass på MWC08, og den var langt fra så rask og stabil som N97 er i YouTube-videoene.

Lenke til kommentar

Puh! Ble først skremt da jeg så phonescoop-videoen og de viste toppen - så først ut som den var uten 3,5 mm jack, porten så så liten ut pga fargen. :p

Gleder meg til denne telefonen. Ikke fordi jeg nødvendigvis skal ha den selv, men fordi den virker spennende og skaper ytterligere konkurranse. Egentlig vil jeg ha en HTCNokia Touch HD-N97, dvs fysisk som HD (ikke qwerty, og slipper dermed tykkelsen), kamera (med linsebeskyttelse), TV-ut og integrert minne som N97. OS er ikke så viktig, er fornøyd med både S60 og WM.

Synes forresten det er merkelig at Nokia fremdeles kjører 3,6-HSDPA. Utbygging til 7,2 i Norge starter vel over nyttår?

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Syntes dessuten den virker urimelig treg, med tanke på at den kun kjører en brøkdel av os-et nå.
Jeg syns den var ganske rask til å være prototype rundt et halvt år unna butikkhyllene.

Xperia hadde minst like lite av OSet på plass på MWC08, og den var langt fra så rask og stabil som N97 er i YouTube-videoene.

N97 blir utvilsomt raskere enn den er pr idag.

Så i April/Mai ved release,er ting betydelig mer optimalisert enn det er pr idag.

Mht til X1, det morsomme, eller tragiske, er at det endelige FW til X1, er fremdeles ikke "ferdig", HW er X1 glimrende, med SW, er det fremdeles et stykke igjen.

Februar så tenker jeg det er her.

Derfor det har vært så overraskene på mange at X1 kom når den kom.

Men nok om X1, la oss konsentrere oss om N97, den fortjener det!

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke nokia n97 kommer til og være træg når den kommer i butikkene, selv om 128mb ram og 369mhz prosessor ikke er noe og rope hurra for.. Men det trenges nok ikke så mye mer en det for og kjøre symbian helt smooth.. Nokia e71 vil jeg påstå er lynrask, og den har samme HW, så med 3.5" skjerm og endel større oppløsning en e71 så kan man vell forvente at den blir litt trægere en E71, men forsatt kjapp forhåpentligvis..

Men det som irriterer meg er at de hardware speccende er litt lite vist man skal surfe en del på nettet med mobilen.. Det kan fort oppleves som litt trægt.. Nå spiller jo nettleseren en stor rolle, men uansett..

Lenke til kommentar
Diverse YouTube-videoer (f.eks. mobileburn sin omtale) av 5800 viser at grensesnittet er helt fingervennlig, selv om knapper til tiden kan se noe små ut.

Ja, hvis du har lange negler, vil jeg tro. Stylus er et must, blant annet når man skal redigere tekst.

Dette er ren og skjær løgn fra din side.

Som sagt, ta en kikk på youtube om du er usikker. Tekstinput og redigering funker fint uten stylus og med temmelig normale fingre.

Lenke til kommentar

Ja, hvis du har lange negler, vil jeg tro. Stylus er et must, blant annet når man skal redigere tekst.

Dette er ren og skjær løgn fra din side.

Som sagt, ta en kikk på youtube om du er usikker. Tekstinput og redigering funker fint uten stylus og med temmelig normale fingre.

Fungerer eller fungerer optimalt. Selvfølgelig klarer jeg også å knote ned det jeg vil med fingeren, men hvis det fører til at treffprosenten blir tilnærmet 50%, så er en stylus et must! At du kaller dette løgn, er vel å ta litt i, da ingen av oss har prøvd denne telefonen. Men du kan jo tenke deg hvordan et fullskala regneark vil se ut på en3,5" skjerm. Og må man zoome inn og ut, er det meget sannsynlig at man rett og slett mister oversikten. Nei, skal telefonen brukes til kontorfunksjoner, er en stylus rett og slett et must! Og det, kjære venn, er ingen løgn... ;)

Lenke til kommentar
Og hadde telefonen vært i E-serien hadde den hatt stylus...

Men det er den ikke. Den er i multimediaserien og trenger derfor ikke stylus. Når det er sagt er det ingenting som hindrer det i å bruke stylus hvis du abosultt vil.

Hehe, morsomt å se hvor desperate noen er etter å forsvare Nokia. Da forventer jeg at Nokia presenterer et UI, helt uten små lister og små ikoner, og at de utelater officestøtte og andre programmer som lar deg editere tekst, eller lignende... Hvis ikke, så må dere bite i dere ordene, sakte men sikkert... :p

Lenke til kommentar

Nei, det morsomme her er hvordan du angriper Nokia ved hver mulighet. Vi bare prøver å påpeke vrøvlet i alt du sier.

Først kritiserer du Nokia for å ha et grensesnitt som ikke passer til fingerbruk. Etter å ha blitt rettet på endrer du til at "Men du kan jo tenke deg hvordan et fullskala regneark vil se ut på en3,5" skjerm.".

Når det kommer til regnearkredigering på 3,5" med fingertupp er nok dette umulig, uansett grensesnitt. Skal de derfor fjerne muligheten?

Men jeg skal gi deg helt rett denne gangen. Det er sikkert ikke altfor enkelt å redigere fullsides regneark, hvor man må se hele siden hele tiden, på en N97, bare med bruk av fingertuppene. Søren :/

Lenke til kommentar
Det er sikkert ikke altfor enkelt å redigere fullsides regneark, hvor man må se hele siden hele tiden, på en N97, bare med bruk av fingertuppene. Søren :/
Og der ble denne uaktuell. :!:

Hehe, neppe. Se hva personen bruker når vedkommende trykker på skjermen. Hint "det som vokser ytterst på fingeren".

Så da blir min påstand ennå mer aktuell. For den mannlige kjøpergruppen, som ikke ønsker å gå rundt med en lang negl på pekefingeren, vil en stylus være et must. Vedder på at den vil ha et eller annet verktøy for å peke på skjermen, når denne blir tilgjengelig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte HTC TyTN II når den kom på det Norske markedet

Den telefonen var ikke jeg spesielt fornøyd med så jeg måtte krype tilbake og kjøpe en N95 og så en N95 8 GB.

Denne ser jo skummelt lik ut sånn med første utkast.

nokia_n97_side3.jpg

htc_tytn_ii.jpg

N96 er jo en sann skuffelse, og da ville jo kanskje denne være et alternativ.

Er jo redd jeg brenner fingrene igjen da...

Lenke til kommentar

jeg gleder meg til denne telefonen, tror jeg kommer til å kjøpe den.

jeg liker mulighetene for en del fete apps. f.eks spill vil jo være ypperlig på denne, stor skjerm, fullt tastatur med skjerm i god vinkel, og sist men ikke minst directional keysene ligger bra som en typisk gaming pad.

sterk prosessor tilsier at denne også kan spille de spillene som n95 8gb kan (duke 3d, doom, wolf, quake 1,2,3, unreal tournament og gamle lucasarts spill)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...