Gå til innhold

BK: Havstein Kirke (ny versjon)

ImNotHere

Anbefalte innlegg

Et bilde av Havstein kirke i Trondhheim tatt tidligere i høst. Har dratt en del i spakene i Lightroom og tatt bort all støyfjerning for å bruke kornene som en effekt. Ble det for mye av det gode? Andre kommentarer?

post-34764-1228200811_thumb.jpg

f8.0, 50mm

edit:

Ny versjon med bla. litt flere fugler. Synes dette bildet fungerer ganske bra nå (bortsett fra at himmelen er litt utbrent ser jeg nå.. bildet er redigert på en gammel CRT skjerm og nå ser jeg det på en nyere LCD skjerm, får fikse det senere)

post-34764-1228459414_thumb.jpg

Klipp-og-lim-lek i photoshop. Litt for mye av det gode?

post-34764-1228459425_thumb.jpg

Endret av ImNotHere
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aiaiai.. ser ut til at jeg har falt av min egen kjepphest, bildet er nok ikke helt rett nei. Ikke mye, men det vises hvis man studerer vinklene litt mer inngående. Ellers så ville jeg gjerne hatt bitte litt mer himmel og litt mindre åker, men det fikk jeg ikke med da jeg tok bildet.

Ellers; takk for tilbakemeldingene!

Lenke til kommentar

Jeg syns du har dradd litt for mye i spakene.

Gresset i forgrunnen ser litt merkelig ut. Himmelen får litt for mye korn, og for meg ser det ut for at kornene har blitt lagt til i ettertbehandlingen. Det virker, for øvrig, litt "tungt" på venstre side.

Ellers syns jeg det var et kult motiv, og det tar seg godt ut i S/H -dog føler jeg fuglene "gjør" bildet. Idèelt sett hadde jeg likt å sett et par-tre flere fugler.

Ellers er andre "feil" allerede blitt påpekt.

Lenke til kommentar

Har sett litt mer på bildet nå og synes støyen er litt for fremtredende. Er også enig med Carny i at det er fuglene som gjør dette bildet. Er fristet til å manipulere inn noen fler for å se hvordan det arter seg. Takk for forslaget ditt chris300. Bildet fikk en bedre balanse med mindre åker i front, men er litt usikker på om jeg liker det for det. Jeg er en fan av 1x1 formatet og bildet mistet en del forgrunn. Skulle ideelt sett hatt ei kråke eller to på åkeren da bildet ble tatt, gjerne sittende på en skjev gravstein..

og nok en gang, takk for alle tilbakemeldingene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...