Gå til innhold

Ny gaming/redigerings pc

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny pc. Utenom generell bruk kommer jeg til å bruke pcen til spilling og bilde/dokument redigering (store format/filer).

Jeg har tenkt å bruke omlag 8000-9000 kr. pluss minus.

Her er pcen jeg sålangt har satt sammen;

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=87865

Men jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe en Quad- eller Duocore prossesor. Hadde Q6600 i tankene, men leverandøren Amentio har ikke denne prossesoren inne lenger.

Noen forslag til endringer på min handle liste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et kurant oppsett for spill det der. Q6600 bør du styre unna, det er en utdatert prosessor.

Har du planer om å overklokke, kan en ny cpu-kjøler være kjekt å vurdere. Hvis du overhodet ikke har planer om å overklokke no særlig over FSB 400mhz, kan du fint velge DDR2 6400 800mhz-ram.

Hvis du ikke skal klokke i det hele tatt, kan du gå for 5300 ram (667mhz). Men det utelukker all form for overklokking.

Du tjener ingenting på ytelsen ved å velge 8500ram istedetfor 6400-ram (med mindre du skal klokke deg forbi 400mhz på fsb)

Lenke til kommentar

Kan godt tenkes jeg overklokker med den CPU'en, og om så kjøper jeg bedre kjøling selfølgelig. Men det jeg lurer mest på er om jeg burde kjøpe meg en quad, eller duo prossessor.

Jeg designer mye, som krever tunge programmer, og litt multi-tasking. Men jeg bruker også pcen til mye spill, som f.eks. RA3, WoW, Crysis, TF2.

Når det kommer til designing delen, bruker jeg som f.eks. 3DMax, Photoshop, InDesign, Illustrator..

Lenke til kommentar

Vel, rendertider syntes jeg er alt for jævlige å vente på, så en Quad er absolutt å foretrekke om du pleier å rendre ut video ganske ofte.

Om du velger Q6600 eller Q9400 vil du ganske sikkert greie å få de opp på 3Ghz uten å være verdens beste overklokker. Da vil de gjøre det bra i spill også. Selv har jeg en Duo @ 3Ghz (2MB L2 cahce) og når en video skal rendres ut så tar det ganske langt tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...