Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT, mistet noen andre nettop kontakten med USA?

Anbefalte innlegg

For typ 2 minutter siden skjedde det plutselig noe merkelig. jeg har tilsynelatende mistet kontakt med alle nettkilder i USA (vel, alle jeg har testet så langt), til og med google. Testet noen svenske sider og de oppe fremdeles.

EDIT: ok, nå kom det alt tilbake igjen noen minutter senere. Må v're noe vedlikehold på nettverket. Nevermind

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ngt selv også her, skal si det opp.

Siden NGT ble tatt over av Telia, har routingen dems gått rett til helvete. Det er så mye pakketap på linjen, tross de beste forutsetninger, tweaking av modem, midt i byen osv.

NGT er enkelt og greit blitt inkompetente.

Jeg mister også linjen jevnt og trutt uten noen forklaringer, ifra minutter til over gjerne hele natten og vel så det.

NGT tech support er like behjelpelige som få andre for å si det pent.

Ikke er dem billigst lenger heller, så jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal godta produktet.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

wow people, calm down lol...

Jeg har ikke hatt nedetid på de 5+ årene jeg har vært på nett med NGT, så dette var på ingen måte ment som en klagetråd (eller å inspirere andre til å lufte negative erfaringer).

Jeg ville bare høre om dette uvanlige fenomenet var noe som bare jeg merket eller om det var noe i hele NGT nettet. Det viste seg jo å ikke være verdt å poste om i grunn siden alt var normalt igjen typ 3 minutter etter utfallet, men da hadde jeg akkurat trykket på post knappen så...

-Stigma

Lenke til kommentar
Sliter selv med NGT, har fått ny router to ganger. Allikevel restarter den av og til, samt jeg får veldig ofte ny IP. Det irriterer veldig. (jeg hoster shit) :p

akkurat det er jo null problem. Gå og få deg en no-IP adresse (eller bruk an av de dusinvis andre tilsvarende gratistjenestene). Så vil du ha en adresse som eksempelvis datajepp.serveftp.com eller tilsvarende som alltid peker til riktig adresse uansett om den forandrer seg. Veldig praktisk, og dessuten er det mye enklere å huske også.

Du kan jo kjøpe fast IP også liksom, men det er jo litt overkill når du kan i praksis får en bedre løsning gratis via software.

Amiga: om du mister linjen så har det ingenting med routing å gjøre. Gjør deg selv en tjeneste og pinglog linjen din direkte med kabel til ruteren. send en link til den til support så får du fortere skikkelig hjelp sidne du kan peke til spesifikke data i stedet for "nettet mitt fungerer ikke av og til". Hvis du har ustabilitet og ikke sier i fra så er det sansynlig at selskapet ikke en gang vet om at du har problemer, og da er det jo vanskeig å gi hjelp. Linjeustabilitet er nesten alltid fiksbart ved mindre linjeføringen virkeig er total skit. At du både har utfall og pakketap peker mot at du har dårlig DSL signal, og da er det noe som kan fikses enten ved å få suppor til å justere signalene eller evt. feilmelde linjen om det er mistanke på fysiske feil.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...