Gå til innhold

60 GB til helvete, dermed kun 2 usb porter

jespah

Anbefalte innlegg

Min 60 GB gikk til helvete i kveld. Satt å tromma på World Tour da den plutselig begynte å hakke i låta, og alt låste seg. Nå leser den ingen plater lenger. Etter litt søking på nett så jeg at dette var et av de vanligste problemene. I og med at Nordisk Film ikke reparerer, men kun swapper, vil det si at jeg går fra 4 til 2 usb porter. Det jeg da lurer på er; Hvordan skal jeg få spilt med fullt band, altså 4-player, på World Tour da? Må jeg skaffe meg forgrener?

I såfall skal jeg nok sørge for at NF dekker denne for meg. I tillegg skal jeg beholde harddisken, tror ikke jeg trenger noen større uansett. Gidder ikke starte fra scratch igjen på alle spillene. Krever også kompensasjon for å ikke kunne spille mine PS2 spill lenger(har 2 stykk), samt at den nye konsollen, uansett versjon, ikke vil ha minnekortleser. Vet av erfaring at de som byttet 60GB mot 40GB i sin tid, fikk med 3 spill som kompensasjon for at de ikke kunne få en 60GB tilbake. Men uansett, faen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok en ny 60gb.. alle her på forumet har vel fått tilbudet om å vente på 60gb, og mange ventet og fikk seg en ny.. så ikke få panikk før du vet hva de tilbyr deg.

og ja om du velger 40gb så må du selvsagt ha en usb-hub for å spille feks world tour.. De krever forresten sikkert at du sender med harddisken, hiv den inn i en kompis sin ps3 og ta sikkerhetskopi av alle savegames.

Lenke til kommentar
Du får nok en ny 60gb.. alle her på forumet har vel fått tilbudet om å vente på 60gb, og mange ventet og fikk seg en ny.. så ikke få panikk før du vet hva de tilbyr deg.

og ja om du velger 40gb så må du selvsagt ha en usb-hub for å spille feks world tour.. De krever forresten sikkert at du sender med harddisken, hiv den inn i en kompis sin ps3 og ta sikkerhetskopi av alle savegames.

60GB er vel ikke å oppdrive lenger? Hvordan tar jeg backup på denne måten? Kopierer jeg dataene over til internminne eller?

Lenke til kommentar

de har 60gb på lager for å dekke opp slike problemer som du har. Nordisk film hadde nå hvertfall mange i sommer.. du får sende de en mail og høre, men jeg vil tro at dem fortsatt har.

Du kan ikke overføre noe til internminne.. du må overføre til en ekstern disk.. Putt en usb minnepenn i ps3en din, finn savegame mappa, trykk trekant og overfør alt i hop.. Dette kan du jo gjøre selv om du ikke får spillt av spill osv

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
de har 60gb på lager for å dekke opp slike problemer som du har. Nordisk film hadde nå hvertfall mange i sommer.. du får sende de en mail og høre, men jeg vil tro at dem fortsatt har.

Du kan ikke overføre noe til internminne.. du må overføre til en ekstern disk.. Putt en usb minnepenn i ps3en din, finn savegame mappa, trykk trekant og overfør alt i hop.. Dette kan du jo gjøre selv om du ikke får spillt av spill osv

Kom fram til denne løsningen selv etter litt googling, så fant fram minnepenna. Men det viktigste gikk ikke, nemlig å kopiere dataene til World Tour. Var visst kopisperre på dette spillet. Leste at det var noen spill som hadde det, og en kar foreslo at om man tok full system backup så ville savegames bli med også. Så vi får nå se. Blir sinna om jeg må ta opp 75 sanger igjen og tromme igjennom fra scratch.

Lenke til kommentar
Kom fram til denne løsningen selv etter litt googling, så fant fram minnepenna. Men det viktigste gikk ikke, nemlig å kopiere dataene til World Tour. Var visst kopisperre på dette spillet. Leste at det var noen spill som hadde det, og en kar foreslo at om man tok full system backup så ville savegames bli med også. Så vi får nå se. Blir sinna om jeg må ta opp 75 sanger igjen og tromme igjennom fra scratch.

Hvis du tar backup av hele disken din og prøver å opprette denne på en annen maskin så vil dette dessverre ikke virke. Jeg vet fordi jeg har prøvd. Leverte selv inn en 60Gb til rep for ca 9mnd siden. Fikk ny 60GB etter litt venting. Heldigvis så gikk det å kopiere alle savegamesa mine. Så jeg mistet ikke noe.

Ang for få usb på 40gb, du kan bruke vanlig usb hub. Jeg har selv bygd inn en usbhub i vertical standen min, så jeg har totalt 7usb på min PS3 (3 på maskin og 4 i standen).

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte gitar pakka av world tour, og den greia som du kobler til PS3en for å connecte gitaren har to USB-porter.

Dette stemmer, det har jeg faktisk ikke lagt merke til. Så man putter i de til trommene og gitaren og connecter ekstragitar og mic til mottakeren til gitaren. Det gir mening.

Nå ringte jeg uansett til Nordisk Film i dag, og de swapper meg en ny 60GB. De sa de hadde liggende, og sa ingenting om at de va på vei til å bli tomme.

NB! Gikk greit å kopiere inn savegames fra Fifa og Grid, men finner ingenting fra GHWT noe som er naturlig nå jeg ikke fikk kopiert de direkte. Men ifølge en kar på det andre forumet ville det bli med på systembackup'en. Noen som vet hvordan jeg kopierer inn denne?

Endret av jespah
Lenke til kommentar

Tillot meg å stjele dette fra tråden "Hvordan skifte HDD på PS3"

1. Begynn først med å ta backup av filene dine over på en ekstern harddisk. Jeg valgte å bruke ps3'n sitt innebygde backup program som du finner på: System settings - Backup utility.

Når du har kommet hit, plugger du i din eksterne disk via usb portene og ps3'n vil automatisk finne den. I mitt tilfelle brukte jeg min WD 250 disk. Husk å gjøre om filsystem på den eksterne til FAT32 før du setter igang! wink.gif Når du har koblet i den eksterne kan du enkelt bare klikke: Backup og velge usb disk. Da starter prossesen med backup over til ekstern, dette tok ca 30 min i mitt tilfelle og total størrelse på

Lenke til kommentar
Tillot meg å stjele dette fra tråden "Hvordan skifte HDD på PS3"

1. Begynn først med å ta backup av filene dine over på en ekstern harddisk. Jeg valgte å bruke ps3'n sitt innebygde backup program som du finner på: System settings - Backup utility.

Når du har kommet hit, plugger du i din eksterne disk via usb portene og ps3'n vil automatisk finne den. I mitt tilfelle brukte jeg min WD 250 disk. Husk å gjøre om filsystem på den eksterne til FAT32 før du setter igang! wink.gif Når du har koblet i den eksterne kan du enkelt bare klikke: Backup og velge usb disk. Da starter prossesen med backup over til ekstern, dette tok ca 30 min i mitt tilfelle og total størrelse på

Nå var vel spørsmålet hvordan jeg kopierer INN denne backupen. Jeg har tatt backup av alt, håper jeg iallefall. Om GHWT ble med på system backupen, noe jeg egentlig tviler på.

Lenke til kommentar
Alt som er på disken din blir med i en slik backup, tilogmed GHWT save fila de. Problemet ditt er bare at du ikke får lagt denne backupen inn på en annen PS3.

Hvorfor går ikke dette? Er jo et elendig opplegg om det ikke skal gå å ta med seg savegames fra en maskin til en annen.

Lenke til kommentar
Alt som er på disken din blir med i en slik backup, tilogmed GHWT save fila de. Problemet ditt er bare at du ikke får lagt denne backupen inn på en annen PS3.

Hvorfor går ikke dette? Er jo et elendig opplegg om det ikke skal gå å ta med seg savegames fra en maskin til en annen.

Hvorfor vet jeg ikke, men får beskjed om at det ikke går hvis jeg prøver. Har prøvd dette selv da min 60GB streika. Gjett om jeg var glad for at jeg også tok kopi av savegames å la dem på en minnepenn, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg mistet alt jeg hadde gjort. Helt enig med deg at det er teit at det ikke fungerer på den logiske måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...