Gå til innhold

Den store DFI tråden! LANPARTY MI P55-T36 på testbenken!

Anbefalte innlegg

Sitter med et gammelt DFI 590SLI-M2R/G og en FX62. Er så mye god omtale på AMD om dagen, så jeg like godt fyrer opp igjen litt eldre hw.

Men da jeg skal innstallere xp32, stopper inntallasjonen på "kontrollerer maskinvare", helt til å begynne med. Har prøvd med crucial Ballistix pc 8500 2x1gb brikker og noen gamle Geil pc 5300 value saker på 2x512 gb.

Har prøvd med en 200gb ide disk, og en 320 sata disk. Har også prøvd med en ny sata dvd brenner, og en gammel ide cd brenner.

Prøvde også vista 64 bit, men da fant ikke pcen noe medie å innstallere på, hverken på ide eller sata disken. De blir da gjenkjent i bios. Der prøvde jeg i tilegg 2x2 gb corsair dominator pc 8500 brikker.

Men så! Brukte ide disken og geil pc5300 minnet, og la inn vista 32 bit så det sang. Hmm merkelig.Jeg vet at sata disken er i orden. Også dvd/cd med os.

Lenge siden jeg brukte dette kortet og fxen. Må være noe jeg har glemt.

Vet dette blir ot i denne tråden, men det gjelder da DFI :p Har du noen råd prostoman?

det kan være noen drivere som bugger. eller at du trenger en plate med service pack klargjort. jeg har i alle fall vært borti et par laptopper som har trengt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lucky, må takke deg, på grunn av deg fikk jeg lyst til å gå på dfi sine sider for å se hva som skjer der, så fant jeg ut at de har sluppet ut en ny bios til min fxb som fikser problemmet med HT link multiplierent, noe jeg var frustrert med de siste dagene.

Kan vel poste min beta 24/7 overklokk som kan endre seg litt med ny bios (høyere HT Link) og litt høyere cpu overklokk.

post-58106-1232926764_thumb.jpg

Kort prime session, men jeg vet det der er stabilt, fordi jeg har primet på 3630MHz over 8 timer 100% stabilt. Nå er minne på 1200MHz, så vil ikke gå langt over det. Endelig funnet bra minne, og den kombinasjonen jeg har, Phenom 2 940, DFI FXB og det minne jeg har der er bare fornøyelse å overklokke med.

Intel hovedkortene ligger bare og samler støv, hehe :)

Lenke til kommentar
Hvilket minne har du skaffet prostoman?

OCZ Flex 9200 2x1GB kit 5-5-5-15 @ 2,1V (bilde under)

post-58106-1233007393_thumb.jpg

Jeg har kjøpt den i juleferie, hatt den litt i en av Intel hovedkort, men der fikk jeg ikke noe bra overklokk, så jeg ble skuffet, blant annet fordi den ikke kjørte på 1150MHz engang. Skal prøve med intel igjen senere. Men i FXBen, klarte jeg å boote inn i bios opp til 1260MHz, mens jeg var i Windows på 1220MHz. Lastet ned memtest86 nå, for å teste hva jeg kan kjøre den på stabilt.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd DFI JR P45-T2RS her?

Hvordan er disse "JR" kortene kontra "DK"?

Har litt planer om å bygge en m-ATX PC da jeg flytter mye på den og slikt.

Driver en del med gaming og overklokking.

Tenker da å kjøre en Intel Q9550 på dette kortet, og lurer på om det vil bli noe ytelsestap med dette kortet kontra et DK P45-T3RSB Plus

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Må si vi tenker likt Leaf :D

Har akkurat bestilt et DF JR P45-T2RS Micro Atx fra Komplett, håper jeg klarer å skaffe en billig Q9550 brukt, men det ser dystert ut, og må da inntil videre klare meg med en E1200.

Regner med å få Hovedkortet innen helgen, så blir det litt Hardware-helg på meg :p

Lenke til kommentar

Student her også, men har ikke erfarng med JR kort for Phenom 2. Her må du spørre de som har dem i den store Deneb tråden.

Men jeg har da et JR P45-T2RS og et DK P45-T2RS+ (ikke T3RS).

Har blant annet postet noen resultater her tidligere i tråden.

DK og JR klokket min E8600 omtrent likt, bortsett fra at DK gikk lenger på FSB. Hvordan JR er med quad tør jeg ikke å si, har aldri prøvd. Prøv å søke på google kanskje?

Har min JR for et multimedia pc prosjekt, mangler bare penger nå.

Min JR P45 :)

post-58106-1233618796_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Må si vi tenker likt Leaf :D

Har akkurat bestilt et DF JR P45-T2RS Micro Atx fra Komplett, håper jeg klarer å skaffe en billig Q9550 brukt, men det ser dystert ut, og må da inntil videre klare meg med en E1200.

Regner med å få Hovedkortet innen helgen, så blir det litt Hardware-helg på meg :p

Ikke så lenge igjen før du har kortet nå, vel? :D

Tror jeg tar rennafart og gir blanke i JR-kortene.

Går heller for dette oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90852.

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Nice oppsett, skal den klokkes? Lenge til du har det? Det er bilder av min DK 790FXB-M2RS under spoiler i første post hvis du ikke har fått det med deg :)

På grunn av all den pratinga om JR fikk jeg lyst til å ta ut JR kortet igjen, og klokke litt med den. Har desverre fått problemmer med mitt skjermkort (tror det er rma), så selve overklokking blir litt forsinket. Men det har ikke stoppet meg fra å ta par bilder.

post-58106-1233742665_thumb.jpg post-58106-1233742718_thumb.jpg

post-58106-1233742733_thumb.jpg post-58106-1233742795_thumb.jpg

P.S. Håper på å få en UT X58 på fredagen, gleder meg som en unge :dribble:

Lenke til kommentar

Må leke litt med 940'n ja! :D

Både hørt og sett at Phenom 2 er gode overklokkere, så det er klart jeg skal det. ;)

Har bursdag og lønningsdag torsdag 19. februar, så PC'en blir min i løpet av uke 9. Det er også den uken jeg har vinterferie, så da skal jeg kose meg masse med overklokking :)

EDIT: Men hva kjøler dere Phenom 2'en med? Har tenkt på Noctua NH-U12P, er dette et godt valg? ;)

Endret av Leaf
Lenke til kommentar
Må leke litt med 940'n ja! :D

Både hørt og sett at Phenom 2 er gode overklokkere, så det er klart jeg skal det. ;)

Har bursdag og lønningsdag torsdag 19. februar, så PC'en blir min i løpet av uke 9. Det er også den uken jeg har vinterferie, så da skal jeg kose meg masse med overklokking :)

EDIT: Men hva kjøler dere Phenom 2'en med? Har tenkt på Noctua NH-U12P, er dette et godt valg? ;)

Nochtuaen eller TRUE er vel blant de bedre, ellers gjør Xigmatek sine kjølere det generelt bra.

Så har du jo vann..

Lenke til kommentar

Endelig har mitt DFI JR P45-T2RS Micro Atx kommet, første jeg gjorde var å montere ned kjøleløsningen og påføre ny goop (Selvsagt fant jeg ikke den lille Goop pakke, så må ned til sentrum for å kjøpe det i morgen). Ellers ser kortet veldig bra ut, men jeg må si DFI var rimelig idiotiske når det gjelder feste mekanismen til Skruene på kjøleløsningen, burde heller montert Skruene på baksiden (som på Asus Formula II P45).

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe å sammenligne med når det gjelder festemekanismen, siden jeg er ganske ny med Intel hovedkort. Kan bare si det er behageligere å feste vannblokket på P45 hovedkort enn det er på AMD sine.

Jeg har ikke prøvd noen luftkjølere, men synes Noctua NH-U12P er penest, og hørt mye bra om dem. Hvordan de passer på disse hovedkortene, vet jeg ikke. Vet bare at min Tt vannkjølinga passer bare på UT P45. På de andre hovedkort krasjer kjøleblokket med PWM-NB kjølere, men lett å modifisere, bare legger et eller annet mellom blokka og festeplate. Tror ikke det skal være samme problem med luftkjølere.

Lenke til kommentar

Fikk endelig montert opp kjøleløsninga på DFI kortet mitt i dag, må igjen si at festemekanismen på kortet er nokså idiotisk, men det er for all del bedre enn plastikk skruer, som de fleste andre Hovedkort har/bruker.

Monterte i samme slengen opp True Black, også her møtte jeg på problemer, jeg måtte montere den vannrett, slik at den tar luft ifra toppen av kabinettet, det gir neppe noe utslag på temperaturen, men irritasjonsmomentet ligger vell mer i at det ser litt styggere ut slik den nå er montert. Kjører den gode Push-Pull metoden, hvorav viftene blåser nedoer mot skjermkortet (med 2 stk 1600 omd Papst vifter). Regner også med at jeg kommer til å sette en liten Papst viftep å NB'et og muligens etterhvert en lignende vifte på SB'et.

Lenke til kommentar
Fikk endelig montert opp kjøleløsninga på DFI kortet mitt i dag, må igjen si at festemekanismen på kortet er nokså idiotisk, men det er for all del bedre enn plastikk skruer, som de fleste andre Hovedkort har/bruker.

Monterte i samme slengen opp True Black, også her møtte jeg på problemer, jeg måtte montere den vannrett, slik at den tar luft ifra toppen av kabinettet, det gir neppe noe utslag på temperaturen, men irritasjonsmomentet ligger vell mer i at det ser litt styggere ut slik den nå er montert. Kjører den gode Push-Pull metoden, hvorav viftene blåser nedoer mot skjermkortet (med 2 stk 1600 omd Papst vifter). Regner også med at jeg kommer til å sette en liten Papst viftep å NB'et og muligens etterhvert en lignende vifte på SB'et.

Så du har en kombinasjon av True Black og JR P45-T2RS? Kunne du legge ut et bilde eller to? Jeg kan legge dem ut i første post for de som måtte lure på hvordan det passer sammen og ser ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...