Giallorossi Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg har en JR P45, men eneste jeg testet (lenger oppe i denne tråden) den med var med E8600 og dårlig luftkjøling, min QX9650 er nå solgt, så jeg har ingen quad å teste den med.Hvis du vil, kan jeg teste den under vannkjøling, men bare med E8600. Skal egentlig gjøre det etterhvert uansett, men nå er det fxb og Phenom som holder vannkjølinga selskap. Det hadde vært konge (!), hadde egentlig ikke forventa meg at noen hadde dette HK'et på forumet, men godt at jeg tok feil Men jeg vet egentlig at JR P45 klokker bra på Dual-Core, det jeg har blitt litt skeptisk til angående dette kortet er stabilitets-problemene (?), vet ikke helt om jeg kan kalle det det, men i en test jeg så, så klaget dem rimelig greit på dette. Har også hørt at det skal være komplisert å oppdatere Bios (Ikke det at jeg skjønner dette heller). Regner med du ikke har hatt noen slike problemer? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg har en JR P45, men eneste jeg testet (lenger oppe i denne tråden) den med var med E8600 og dårlig luftkjøling, min QX9650 er nå solgt, så jeg har ingen quad å teste den med.Hvis du vil, kan jeg teste den under vannkjøling, men bare med E8600. Skal egentlig gjøre det etterhvert uansett, men nå er det fxb og Phenom som holder vannkjølinga selskap. Det hadde vært konge (!), hadde egentlig ikke forventa meg at noen hadde dette HK'et på forumet, men godt at jeg tok feil Men jeg vet egentlig at JR P45 klokker bra på Dual-Core, det jeg har blitt litt skeptisk til angående dette kortet er stabilitets-problemene (?), vet ikke helt om jeg kan kalle det det, men i en test jeg så, så klaget dem rimelig greit på dette. Har også hørt at det skal være komplisert å oppdatere Bios (Ikke det at jeg skjønner dette heller). Regner med du ikke har hatt noen slike problemer? Min JR P45 kom med seneste bios, så jeg trengte ikke å oppdtaere bios. Har flashet bios på DFI 790FXBen fra windows uten problemmer, UT P45 uten problemmer, og DK kunne ikke flashes fra windows, men var ingen problemmer å flashe fra floopy. Stabilitet, har ikke lagt merke til stabilitetsproblemmer når cpuen var klokket til 4GHz med dårlig kjøling. Men må også si at jeg ikke hadde den oppe i mer enn par timer omgangen. Historien kan endre seg fort med en quad core. Min JR venter på å bli en del av en multimedia pc i stue. Trenger bare tid, kunnskap og finansiering. Skal kanskje starte en tråd for å få hjelp til en bra oppsett. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jau blei jo forelsket når eg såg kortet og lagt bestiling på det :=) Blir spennande å sjå OC resultate på Intel Core 2 Quad Q9450 om kortet liker quad setup :=) Men blir no vertfall bedre en kortet fra Gigabyte EP35-DS4 som stopper kjapt på 3.6 Ghz og umulig å stabilisere :=) Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Jau blei jo forelsket når eg såg kortet og lagt bestiling på det :=) Blir spennande å sjå OC resultate på Intel Core 2 Quad Q9450 om kortet liker quad setup :=) Men blir no vertfall bedre en kortet fra Gigabyte EP35-DS4 som stopper kjapt på 3.6 Ghz og umulig å stabilisere :=) Hvilke hovedkort har du bestilt da? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 DFI LanParty UT P45-T2RS, ATX, P45 Blir spennande, har ikkje DDR3 minnebrike så gjekk for DDR2 opsettet men minnebriken har eg kjørt over 1200+ så skal ikkje bli problem der :=) Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Foregår klokking annerledes i disse kortene enn vanlig? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Man overclocke i Bios sån som alle andre hovudkort. Biosen er Award BIOS Men var litt vanskeleg å fårstå kva du ville fram til håper det var riktig fårstått spørsmålet ditt Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Men var litt vanskeleg å fårstå kva du ville fram til håper det var riktig fårstått spørsmålet ditt Mente trolig om det var et litt annet system som på I7+X58. Men nå tenker han på P45 Micro ATX kortet til Socket 775, så nei. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Se her da, DFI utvider produktsortimanget nå, og skal lage CPU kjølere Lurer på hvor mye den der veier Kilde her Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Den var ikkje liten nei, lure litt på korleis det vill gjere det med vifte festet men det er nokk same som da er med TRUE kjølarane men dei kunne no bygd dei to Tårna sån det hadde blitt eit stort tårn Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Go DFI! Jeg er så trøtt nå, at jeg gidder ikke å poste alle screenies og info. Kan bare si en ting, min DFI DK 790FXB gikk opp til HTT330 og oppover, og over 340 også. CPU-Z link nederst bekrefter det, mens SPi 1M, 32M, og noe annet kommer i morgen. http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=490634 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Nice, DFI har enormt potensiale, blir spennande og sjå kor bra SPi blir Endret 23. januar 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg har lagt ut alle screenshots og bilder i denne tråden her da det er mange der borte som er interesserte i dette. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 CPU-kjøler markedet har vi ganske mange (og gode) alternativer fra før av, tviler DFI har nevneverdige produkter som kan forbedre markedet. For min egen del velger jeg alltid True (og side det har kommet en Black-modell velger jeg den), hvis budsjettet er litt labert, så velger jeg Xiga Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 For min del, så har jeg overlevd luftkjølings alderen på Zalman produkter. Ikke de beste, men pene var de. Nå er det vann, og bare vann for meg. Men interessant likevel da. Lanparty luftkjøler, designet med garanti for å passe i din Lanparty hovedkort Har den en ytelse den kan skryte av, så er det et bra alternativ for mange Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Sitter med et gammelt DFI 590SLI-M2R/G og en FX62. Er så mye god omtale på AMD om dagen, så jeg like godt fyrer opp igjen litt eldre hw. Men da jeg skal innstallere xp32, stopper inntallasjonen på "kontrollerer maskinvare", helt til å begynne med. Har prøvd med crucial Ballistix pc 8500 2x1gb brikker og noen gamle Geil pc 5300 value saker på 2x512 gb. Har prøvd med en 200gb ide disk, og en 320 sata disk. Har også prøvd med en ny sata dvd brenner, og en gammel ide cd brenner. Prøvde også vista 64 bit, men da fant ikke pcen noe medie å innstallere på, hverken på ide eller sata disken. De blir da gjenkjent i bios. Der prøvde jeg i tilegg 2x2 gb corsair dominator pc 8500 brikker. Men så! Brukte ide disken og geil pc5300 minnet, og la inn vista 32 bit så det sang. Hmm merkelig.Jeg vet at sata disken er i orden. Også dvd/cd med os. Lenge siden jeg brukte dette kortet og fxen. Må være noe jeg har glemt. Vet dette blir ot i denne tråden, men det gjelder da DFI Har du noen råd prostoman? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 At det er så problematisk å installere et OS på LP nf590 er merkelig. Sitter med en her jeg også, installerte bådet XP og Vista 32bit mange ganger uten problemmer. Har det alltid vært sånn? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Får se å finne en floppy, å flashe bios. Bare den fordømte hjemmesida til dfi åpner igjen. Bruker du diamond image flash? Ifølge instruksjonen skal da bios begynne å flashe automatisk, noe den selvsagt ikke gjør Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Jeg har flashet min med floopy like før sommeren tror jeg, diamond image flash ja. Hvordan prosessen var nøyaktig husker jeg ikke, men var omtrent samme som med mine nye hovedkort. Har du prøvd å flashe med Winflash? Foresten, flere klager på at dfi sine sider er ikke oppe, mens jeg kommer inn, bare at det gåååååår sååå treiiigt. Edit: Nå er den nede for meg også. Endret 25. januar 2009 av prostoman Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Etter en litt frustrerende dag, fikk jeg endelig lastet ned biosen og flashet. Nå går kortet så det griner. Måtte være noe kluss med nedlasten på den første biosen jeg lastet ned, da jeg ikke fikk flashet. Endret 25. januar 2009 av lucky666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå