Gå til innhold

Hjelp i warcraft 3

Anbefalte innlegg

ne vs ne = mass dotdryads

hmn vs ne = footmen, rifles og mortars

orc vs ne = du må scoute tidlig og mye, wyverns bare hvis han går chims, ikke hvis du ikke er sikker. casters er nok den beste løsninga hvis du ikke klarer se hva han går.

ud vs ne = necros (master, veldig viktig, for at du skal få nytte mot ne) og frostwyrms + noen gargyoles.

husk altid: masse wop mot ne, da blir dryads eid eid eid eid eid eid eid eid eid eid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ne mot ne = ALDRI DRYADS

har aldri tapt til mass dryads i 1on1

i NE mot NE er mass dryads det lettaste å vinne mot....

poenget med dryads er at du er at det er ein billig og grei unit for dei som bruker lite micro

for dei andre rasane så er det faktisk vansklegare å countre dryads enn for ne spelaren å bruke dei

gode ud orc og hu spelerar sliter lite mot dryads

det som funker best mot dryads er units som er raske eller ranged

dryads tar og 3 food, så du kan pumpe ut langt fleire ghouls/archers/casters for å ta dei

at dryads er spellimmune betyr ingenting sida dei fleste rasene kan buffe sine egne units med gode spells ie bl og if, ne har bare revu og roar...som fjernes lett med won, dispell og purge

dryads har og evig lite mana så ein sop gjør at du får nokre sekunder med gratis damage sida drydas dispeller også har dei lite mana og du fyrer opp bl og if

for human så er den rette counteren mot mass dryads riflemen + knights

bruk if og invisibility på knights når dei har lite liv...flytt dei bak å få nokre priests til å heale dei delvis opp igjen og send dei fram igjen

Lenke til kommentar

dryads er faktisk de unitene som trenger mest micro, utenom casters seff.

dryads er ment som hitrun units, ikke som en svær kampgruppe.

dryads som kommer angrper litt, ALDRI focus fire med dryads, da får du ikke maksimalt ut av dem.

ps. alle som møter sorc. er vel smarte nok til å kjpe en gem of true seeing?

den rette hmn konteren mot dryads er rifles, mortars og footmen, ikke knights.

knights har heavy armor, som blir eid av dryads piercing + poison slower unitene.

Lenke til kommentar
Jeg har ALDRI vært noen kløpper på denne typen spill, men WC3 så unektelig fristende ut og jeg testet det. Jeg har aldri vært noen fan av C&C starcraft eller lignende, likevel hadde jeg ikke noe problem med å spille igjennom de første to rasene og halve den tredje før jeg ble lei.  

Har du spillt noen lignende spill tidligere bør det ikke være vanskelig. Høres ut som om spillet ditt skulle være noe galt med for EASY er ikke vanskelig!

Missionsa går i og for seg greit, men er liksom det at jeg har skjønt at noe er galt med bygginga mi, og bruken av heroen. Er liksom først på battle.net og på custom game, at det lar seg merke.

Lenke til kommentar
dryads er faktisk de unitene som trenger mest micro, utenom casters seff.

dryads er ment som hitrun units, ikke som en svær kampgruppe.

dryads som kommer angrper litt, ALDRI focus fire med dryads, da får du ikke maksimalt ut av dem.

ps. alle som møter sorc. er vel smarte nok til å kjpe en gem of true seeing?

den rette hmn konteren mot dryads er rifles, mortars og footmen, ikke knights.

knights har heavy armor, som blir eid av dryads piercing + poison slower unitene.

hitn run funker ikkje når du har ranged....ghouls er dobbelt så raske som dryads med frenzy og lvl3 aura

At dryads trenger micro er det dummaste eg har høyrt...dei har jo til og med autocast på dispell, du har rett at focus er waste...men når fienden kan bruke scroll of healing heilt fint fleire ganger så betyr det at om du ikkje bruker focus så vil du tape

knights funker mot dryads fordi dei er solidt meatshield for riflemen og at dei har mykje armor....så piercing spiller lita rolle

til og med blizzard har sagt at bare riflemen og knights er den rette coutneren mot dryads med eller uten hunts

gem countrer invisibility, men som ne så bruker du heller potm med scout og sparer inventory slots

Lenke til kommentar

okok..

må huske at archere ellr hva du nå har, blir slowa av poison, de har ike sjangs til å ta igen dryads.

Og når ne spilleren oppdager at ud'n går mass ghouls, for frenzy får han ganske sent, så er det VELDIG vanlig å putte inn noe luft åsså.

knektene blir eid av noen bears fremfor dryadsene, med revu. holdes heroen åsså i live lengre (som burde være en dh elr kotg).

Påstar du at knekter og rifler er bedre mot dryads enn riflerfootmenmortars og noen prester?

hvor mange velger potm som første hero? den er en andre hero, å da vil du ha mer bruk for searing arrows ellr aura

Lenke til kommentar

du kan ikkje ha spelt mykje med dei utallelsane

archers er betre enn dryads fordi

kan skyte frå lengre avstand

langt meir damage

betre armor

og dei tar bare 2 food supplies som betyr at du får 50% meir archers enn dryads, ergo du får heller ikkje slowa alle

archers er ikkje spellimmune derfor kan dei bruke roar= dryads dispeller istedenfor å angripe men har sjeldent nok mana til å dispelle allt, så archers får og meir damage av roar

problemet med ud er at gargs er så lett å skaffe, og det er så standard av ne å gå chims med hyppos, så når ud ser chims og hippos så fyker han rett heim og drar fordel av black citadel som forsvar menst han pumper ut nokre ekstra gargs

bears er ca like gode som knights, knights har høgare armor så dei er lettare å halde i live, revu i kamp funker bare mot nubs...einkvar god hu spelar dispeller revu

trur du meg ikkje så sjekk ut #1 på kalimdor han tar ne spelerar med knights +riflemen +priests +sorcs ;)

er så genialt vakkert å sjå på

potm bruker faktisk som første hero av nokre gode, fordi scout er så sjukt bra, bare tullinger bruker searing arrows megadrittspel. Fordelen med scout er det same som med maphack....du har full kontroll over kor fienden er og angriper han menst han creeper...det svir

esu.kai tok sk.beaver med potm +archers rush

Lenke til kommentar

ko, du har sikkert rett i mye, men for det første, så sa du i en tidligere post at dryads ikke trenger micro, tillogmed dispell hadde autocast.

Må bare spørre, når du bruker dryads, bruker du dispell på autocast?

det er det verste du kan gjøre. :p

Og du har rett i at ud goer gargyoles mot chims, men de blir eid av talons.

Jeg likte heller ikke searing arrows før, men det er faktisk sjukt bra, jeg goer altid bare lv.1 scout, starter med aura til archers, searing arrows, så searing arrows, scout, aura så sf.

men dh burde være et klart førstevalg i de fleste situasjoner, fori han er den beste "tidlig heroen", men kotg funker åsså veldig bra i mange sitasjoner.

Lenke til kommentar

dryads trenger ikkje mykje micro fordi du trenger ikkje å bytte units for å bruke spells, dei er lette å danse med i ein kamp sida dei er immune mot diverse spells

prøv å spel human mot ein nub som masser dryads, du vil oppleve at han har det mykje lettare for å ta deg sida med dryads ikkje trenger så mykje micro

i TFT så suger dryads ^^

er den mest ubruklege uniten ne har...skal du bruke dispell så bruker du wisps

Lenke til kommentar

enig med deg at i tft er ikke dryads akkurat de beste (har beatn ^^)

og har aldri asgt at de er det hær heller, men de trenger micro, enten du liker det eller ikke, hele tiden følge med hva og når du skal dispelle på dine egen og fienden, for som sagt, auto cast er no tull.

Lenke til kommentar

dryads er jo mye bedre enn archers, archers blir jo voldtatt av meele units (spes. footmen med defend ability)...

dryads har jo f.eks. dispell, så da er jo necromancers ubrukelig, og man burde ikke ha på autocast, plutseli ser du at alle dryadsene bruker opp manaen på en summoned unit når det er 20 av de...

dessuten, jo, compen har fordeler, det vet alle:

han får dobbelt så mye wood og gull: vi får 10 gull når han får 20...

Han har maphack

Han bygger units, buildings mye raskere...

han oppgraderer mye raskere...

et menneske kanke drømme om å ha like god micro som compen...

nå prater jeg om insane comp...

man kanke si f.eks Mot night elves må man masse bla bla...

det spørs jo om night elf-fyrn masse castera, melee units eller ranged units....

flere dryads og bears, demon hunter stappa me healing scrolls å en kotg, så klarer man seg...

Lenke til kommentar

enig med deg der, nolimit

easy compen suger jo på alle måter, men insane er jo ganske god da.

Han må maphacke, har prøvd å spille 1v1 mot compen mange ganger på cruc.

Han finner meg altid med en gang, skal save reppen og sende den til blizzard :D

Lenke til kommentar

ja, men når de sier at hvis man mistenker noen for maphack, skal man sende inn reppen, og hvis det stemmer, så banner de cd-keyen hans.

Det er forskjells behandling at compen skal slippe unna, håper bare ikke de tar ipen hans... han spiller jo på min pc..

Lenke til kommentar
dryads er jo mye bedre enn archers, archers blir jo voldtatt av meele units (spes. footmen med defend ability)...

dryads har jo f.eks. dispell, så da er jo necromancers ubrukelig, og man burde ikke ha på autocast, plutseli ser du at alle dryadsene bruker opp manaen på en summoned unit når det er 20 av de...

Jeg foretrekker archers foran dryads... Men jeg er ingen viderekommen, så dette forblir min personlige oppfatning... Uansett, grunnene mine er i alle fall at archere tar mindre supply, gjør mer direkte skade og har bedre rekkevidde... Selvfølgelig er det kjekt med spellimmunity og mer HP, pluss at de har abolish magic, men jeg bare liker dem ikke... Tar mye skog gjør de også, men det gjør jo ikke så mye... Dryads blir forresten minst like voldtatt av foots med defend...

Det jeg imidlertid er minst enig med deg i er at du sier at dryads eier necros, det er bare piss... Necroene skal selvfølgelig være mastere, og de bør vel ha autocast skellies... Det er LENGE sia jeg har tapt necro vs dryad-kamper, for selv med rabiat abolishing klarer de ikke få bukt med alle skjelettene (som selvfølgelig også skal være oppgradert), det har i alle fall ikke jeg opplevd noen sinne...

Bare lurer sånn ellers, virker TFT noe bra? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...