Uncle Albert Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Why? Alopecia Maybeshewill Not For Want Of Trying Opeth Watershed Lenke til kommentar
2ore Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 De jeg har hørt mest på i år Gojira - The Way of All Flesh Cannabis Corpse - Tube of the Resinated Amon Amarth - Twilight of the Thunder God Lenke til kommentar
thrice Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Thrice - Alchemy Index vol III & IV: Air and Earth På grunn av en god musikalsk utvikling, og et godt samspill mellom vokal og instrumenter. http://www.myspace.com/thrice The Reign of Kindo - Rhyhm, Chord and Melody Et friskt pust i musikken. Det er umulig å velge bare en sjanger. Det skal mye til for å toppe når vokalisten synger "Oh my god, what have i become?" på Moments in Between. Forsåvidt veldig dyktige musikere også. http://www.myspace.com/thereignofkindo Endret 3. desember 2008 av thrice Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Gluecifer - Best of and Rarities Gluecifer er noe av det kuleste som har skjedd musikk og når de samler de fleste gode sangene på to plater så er albumet verdt sin vekt i gull og kanskje enda litt mer. Amon Amarth - Twilight of the Thunder God Tør ikke tenke på hvor lenge jeg hørte på denne skiva i strekk etter at jeg kjøpte den, men den gikk på repeat lenge! Fantastisk tøff plate og dette er muligens det beste albumet fra Amon Amarth uten at jeg skal si det for sikkert enda. Chrome Division - Booze Broads and Beelzebub Jeg likte det første albumet til Chrome Division og de har ikke fiklet med oppskriften på det andre albumet så det falt i smak. Vet ikke helt hva jeg skal si om dette albumet siden jeg er passelig elendig når det gjelder å beskrive musikk så jeg nøyer meg med å si at jeg liker albumet Lenke til kommentar
knappapap Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Fleet Foxes-Fleet Foxes Bon Iver-For Emma, forever ago. (Jeg tror denne kom ut i år. er ikke helt sikker tho) The Notwist-The Devil, You + Me Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Cradle Of Filth - Godspeed On The Devil`s Thunder, veldig positivt overasket! Deathhammer- Forever Ripping Fast, Rølpe Thrash på sitt beste. Darkthrone - Dark Thrones And Black Flags, altid kos med noe nytt fra dem. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jóhann Jóhannsson - Fordlandia Dette er for min del årets album. Nydelig, klassisk musikk med litt elektroniske elementer (nei, jeg snakker ikke Adya Classic). Sobert og vakkert, melankolsk og gnistrende. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Tre? Er du helt på styr, mann? Jaja. 1. MGMT - Oracular Spectacular Fuck you, hypefobikere. Fuck you, Pitchfork. Dette her er et eksempel på når hypen faktisk får rett. For dette albumet er strålende. Dette er i, motsetning til mange andre fantastiske plater dette året, en sjokkplate. Det er catchy og treffer deg rett i trynet, med sin synthpoptilnærming til psykedeliaen. Konge! (9.7) 2. White Denim - Workout Holiday Gøy! Det er i hvert fall det White Denim må ha hatt mens de spilte inn denne plata. Den oser av spilleglede og er en unik blanding som sprøytes inn i den bråkete garagerockens bluesy blodårer. Shake! (9.4) 3. Nick Cave and the Bad Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!! Tynnere hår og heftigere rock: Nick Cave er en av de artistene som har overlevd tidens tann ved hjelp av ren og skjær kvalitet. Nå er han blitt en litt eldre kar, tenker "det var da måte på til sipping", og satser på en ny vital garasjerock-stil med pondus for å få den fordømte tanna til å holde seg unna. (9.2) Endret 5. desember 2008 av Kakofoni Lenke til kommentar
Fizzwidget Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 I ingen spesiell rekkefølge: Opeth - Watershed Slipknot - All Hope is Gone Children of Bodom - Blooddrunk Lenke til kommentar
gard. Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Tilfeldig rekkefølge Gojira - The Way of All Flesh Ettersom From Mars to Sirius er en av mine klare favorittplater fra det 21. århundre, hadde jeg store forventninger til denne. Innfridde ikke etter første gjennomlytting. Men etter flere gjennomlyttinger blir den fantastisk. Mørke tekster og tung musikk. På randen til småcatchy enkelte steder også. Når ikke opp til From Mars to Sirius, men holder til å bli en av årets beste. Opeth - Watershed Opeth holder fortsatt koken, og overrasker smått. Ikke like tungt som tidligere album, selv om gromlåten Heir Apparent er noe av det tyngste Opeth noen gang har gjort. Litt mer variasjon i sangene og Mr. Åkerfeldt og co er denne gangen litt mer eksperimentelle. Innheholder også noen rolige ballader i Opeth stil som er så og si perfekte. Steven Wilson - Insurgents Mannen bak Porcupine Tree, Steven Wilsons første studio album. Vakker prog rock spilt inn i mange av verdens hjørner. Litt annerledes enn lyden til nyere Porcupine Tree, men du hører godt at det er mannen bak Porcupine Tree du hører. Lenke til kommentar
slemKaffe Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Motorpsycho - Litte Lucid Moments er allerede nevnt. Lars Horntveth - Kaleidoscopic Filmaktig, symfonisk og minimalistisk. Lars Horntveth fra Jaga Jazzist har laget skiva i sammarbeid med Latvias Nasjonale Symfoniorkester. Albumet består av en lang låt på 37 minutter. Myspace link Endret 6. desember 2008 av slemKaffe Lenke til kommentar
skraml Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Endret 7. desember 2008 av skraml Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Rart at så mange har oversett Enslaved sin nye skive som gruser alt som har blitt gitt ut i år! 1: Enslaved - Vertebrae 2: Den Saakaldte - Øl, Mørke og Depresjon 3: kommer senere Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Jeg hører vanligvis svært lite på ny musikk i løpet av året, med unntak av i månedene des/jan, der jeg sjekker ut det jeg føler er verdt å sjekke ut fra året som har vært. Har derfor ikke rukket å sette meg ordentlig inn i det som har kommet ut. Men min foreløpige top tre liste ser slik ut: Santogold - Santogold Presets - Apocalypso M83 - Saturdays=Youth Honorable mentions: Why? - Alopecia Kanye West - 808s and Heartbreak Hauschka - Ferndorf Hercules and Love Affair - Hercules and Love Affair Kay Kay and His Weathered Underground - Kay Kay and His Weathered Underground Mental Overdrive - You Are Being Manipulated Endret 9. desember 2008 av macros. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Mine topp 3... When - You Are Silent Mørkt, mystisk og vakkert... Årets beste album rett og slett... myspace Funeral - As the Light Does the Shadow Dyster og seig funeral-doom. myspace Satyricon - The Age of Nero Nok en rå maktdemostrasjon fra norges beste metal-band. Både live og på plate. myspace Andre utgivelser verdt å ta med: Enslaved - Vertebrae Opeth - Watershed Motorpsycho - Litttle Lucid Moments Endret 9. desember 2008 av Olafr Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Metallica - Death Magnetic Black Stone Cherry - Folklore & Superstition REM - Accelerate Lenke til kommentar
Badering Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 MGMT - Oracular Spectacular Black Kids - Partie Traumatic Fleet Foxes - Fleet Foxes Kongeår hitill. Masse urørte saker jeg ikke har hørt enda heller, M83 er kanskje det mest lovende. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) 3BA-2008 - Så langt: Denne tråden blir bare bedre og bedre. Det er fantastisk å se og høre på hvilken album som har betydd mye for andre i året som gikk. For meg er dette blitt en av de mest spennende årskavalkadene. Jeg har lagt merke til at det er lite mainstream musikk her, noe jeg ser på som et kvalitetstegn. Og et annet kvalitetstegn er den store spennvidden på musikksjangerene. Her er det virkelig noe for en hver smak. Den store overaskelsen i år, for meg hvertfall, er at Metallica, med sitt svært etterlengtede 2008 album, kun er nevnt en gang. Mens Opeth - Watershed går igjen i flere poster sammen med REM - Accelerate. Har du ikke delt dine favoritter enda? Gå til førstepost, les, bruk gjerne malen som ligger der og fortell oss lesere om dine audioose opplevelser 2008 mvh Stian edit: Selv om jeg elsker dere alle, må jeg komme med litt ekstra skryt til dere som tar dere tid til å myspace-linke i tillegg. Bra! Endret 9. desember 2008 av Lidskjalv Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Blir MGMTs Oracular Spectacular utgivelsesår regnet å være 2007 eller 2008? Det var tilgjengelig allerede oktober 2007. Endret 9. desember 2008 av macros. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Syntes man skal få lov til å si at skiva kom ut i 2008, da den først kom i fysisk utgave da. Uansett år, hadde den toppet min liste i hvert fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå