Gå til innhold

Ping, amerikanere, spillutviklere,.....jeg klikker snart

Max_Drunk

Anbefalte innlegg

De siste to ukene har jeg hatt problemer med ping selv... Jeg har alltid pleid å ha god kvalitet på forbindelsen, men ikke i det siste. Men det er jo fullt mulig at det har noe med routeren/nettleverandør å gjøre.

Personlig har jeg faktisk skrudd av voicechat, så jeg slipper å høre på gnålet fra de andre spillerne. Elendig kvalitet + dårlig engelsk + klager = veldig irriterende.

Jeg har aldri opplevd at noen har jukset før, men feige lag skjer ganske ofte. Blir så helt utrolig sur når jeg har 20-4 i Kill Death Ratio, mens de andre på laget mitt har 2-14... :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke de skulle delt opp spill i regioner. Jeg vil gjerne spille mot Amerikanere noen ganger...

Det de kunne gjort var å ha serverlister, som viser ping på serverlisten. Så får man velge selv.

Voicechat synes jeg er genialt. Har ikke møtt på noen amerikanske fortizzer enda, bare morsomme briter som har mye lurt å si.

Lenke til kommentar

Jeg har også slitt med lag i CoD4 på 360 i det siste. Havner altfor ofte med en host fra USA.

Irriterende når du møter en motspiller, skyter et halvt magasin på han, og allikevel dør. Når du ser på killcam så ser du det motsatte, at han skyter på deg og du nesten ikke har avfyrt ett eneste skudd.

Jeg har for øvrig 16Mbit linje (kun 1,5 ut dog).

Endret av Slikape
Lenke til kommentar
Du klager på dårlige tapere og whining i hytt og pine fra amerikanerne. Men her oppfører du deg helt likt, mener jeg. Bare at du ikke sitter og skriker til oss (eller sitter du der kanskje og skriker?). Det å whine om at folk bruker aimbot bare fordi de er bedre enn deg er bare patetisk. Om du sliter så mye online, enten det er skill eller lagg, så bør du vurdere å oppgradere linja (evt. slutte å laste ned filmer; porr o.l. ved siden av), bli bedre, eller slutte å spille COD4 online.

:yes:

klager ikke på dårlige tapere. det som går igjen er rasisme, musikk, synging, jo jo jo jeg er så kul, fuc... this fuc.. that. snakking om andre ting man kan snakke om på telefon eller msn. stort sett ingenting som har med spillet å gjøre.

her letter jeg bare på trykket for å høre om det er bare meg eller andre som har det sånn.

ja jeg suger ræv noen ganger jeg og men cheats kan lages til konsoll bare man har peiling, inkl aimbot. svogern min kommer over en side med fullt av cheats til konsoller (bla cod4)og oppskrift på hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar
Du klager på dårlige tapere og whining i hytt og pine fra amerikanerne. Men her oppfører du deg helt likt, mener jeg. Bare at du ikke sitter og skriker til oss (eller sitter du der kanskje og skriker?). Det å whine om at folk bruker aimbot bare fordi de er bedre enn deg er bare patetisk. Om du sliter så mye online, enten det er skill eller lagg, så bør du vurdere å oppgradere linja (evt. slutte å laste ned filmer; porr o.l. ved siden av), bli bedre, eller slutte å spille COD4 online.

:yes:

klager ikke på dårlige tapere. det som går igjen er rasisme, musikk, synging, jo jo jo jeg er så kul, fuc... this fuc.. that. snakking om andre ting man kan snakke om på telefon eller msn. stort sett ingenting som har med spillet å gjøre.

her letter jeg bare på trykket for å høre om det er bare meg eller andre som har det sånn.

ja jeg suger ræv noen ganger jeg og men cheats kan lages til konsoll bare man har peiling, inkl aimbot. svogern min kommer over en side med fullt av cheats til konsoller (bla cod4)og oppskrift på hvordan det gjøres.

Ang. Det med amerikanske fjortiser, så ser jeg egnetlig ikke problemstillingen.. Om du synest det er så gale, så får du vel bare plugge utav micen, og starte ditt eget party (Slik at stemmene ikke kommer ut av Tven) så slipper du det..

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

skjønner ikke så mye av kritikken jeg heller...

men angående ping og servere så skulle det vært mulig å velge bort amerikanske servere... er vel no lignende på Nintendo DS, der kan du velge Region eller worldwide..

jeg er en ihuga Cod fan.... men kan ikke spille på kveldstid,, blir bare irritert på den høye pingen.. sitter med 6300m kopper kabel..

for de som tror att jo høyere hastighet på linja jo lavere ping, så tar dere feil.. STABIL linje er viktigere enn høy hastighet...

jeg hadde 2300/650 på min linje. men linjen var så ustabil att jeg ikke fikk spilt så mye. ringte nextgentel å sa de måtte sette ned linjen min til 1200/400.. etter det har jeg ikke hatt problemer med ping så lenge det ikke er servere på den andre siden...

men vurderer å bytte til trådløs wimax, kanskje jeg får spilt på kveldstid..

Lenke til kommentar
Irriterende når du møter en motspiller, skyter et halvt magasin på han, og allikevel dør. Når du ser på killcam så ser du det motsatte, at han skyter på deg og du nesten ikke har avfyrt ett eneste skudd.

Satt nettopp og spillte på Vacant. Vi hadde UAV, og jeg la merke til at en av fiendene var på vei rundt hjørnet hvor jeg stod. Akkurat i det han kom rundt hjørnet, satte jeg kniven i ham. Men kniven bare fortsatte som om han ikke var der. "WTF?" tenkte jeg, og han planta et par skudd i panna mi. Da jeg så på killcam hadde jeg visstnok ikke tatt frem kniven i det hele tatt... :realmad:

Sliter med dårlig connection på rundt 2/3 kamper nå. :(

Endret av wwwerner
Lenke til kommentar
skjønner ikke så mye av kritikken jeg heller...

men angående ping og servere så skulle det vært mulig å velge bort amerikanske servere... er vel no lignende på Nintendo DS, der kan du velge Region eller worldwide..

jeg er en ihuga Cod fan.... men kan ikke spille på kveldstid,, blir bare irritert på den høye pingen.. sitter med 6300m kopper kabel..

for de som tror att jo høyere hastighet på linja jo lavere ping, så tar dere feil.. STABIL linje er viktigere enn høy hastighet...

jeg hadde 2300/650 på min linje. men linjen var så ustabil att jeg ikke fikk spilt så mye. ringte nextgentel å sa de måtte sette ned linjen min til 1200/400.. etter det har jeg ikke hatt problemer med ping så lenge det ikke er servere på den andre siden...

men vurderer å bytte til trådløs wimax, kanskje jeg får spilt på kveldstid..

ja kveldstid rundt 21.00 begynner ping helvete.

hastighet har ikke så mye med ping å gjøre, kun i noen tilfeller. det som også spiller inn er linjelengde til sentrale og div andre ting. har en kompis som sitter på supporten i telenor sin internettavdeling som sier at de fleste linjer fra sentralene og inn i husene skal oppgraderes. ikke ikke opptisk men det var en annen type kabel. kan forbedre pingen en god del. har opplevd at linjelengden har laget ping helvete før.

Lenke til kommentar
Ser den. Jeg og de jeg pleier å spille med ble enige om at vi ikke skulle fornye gullmedlemskapet når det gikk ut. Desverre kom vi til den konklusjonen 25. oktober og det ble autofornyet for alle i starten av oktober. :p

Men får jo følelsen av at færre og færre spill blir utviklet for pc og isteden er ports fra konsollversjonene. Og da får man mange problemer man ikke burde fått på pcen.

Det har du rett i, men det kommer an på sjangeren. Jeg ser ikke for meg at utviklingen av online FPS og MMORPG til PC stopper snart, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Det er først når man er så god at man VET når man egentlig har drept noen ingame at man begynner å virkelig å hate lag, når man VET man traff en person en gang i hodet og en gang i brystet, men ikke fikk skuddene godkjent.

DETTE kjenner jeg meg igjen i ... Det er så idiotisk når du f.eks får fyrt av en hel burst med M16A4 i brystet på en fiende - du dør, han ikke - og når du ser på kill-cam'en etterpå så har ikke skuddda blitt registrert i det hele tatt (inngen ild i geværmunningen, ingen lyd)

Dette skjer faktisk ofte når jeg har 3 grønne streker.

Dette går igjen i COD5.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Spiller COD4 og COD5 med 3-4 kompiser og vi starter og restarter gamet helt til en av oss blir host. Det er ikke aktuelt å slite med pisspingen og delayen man får ellers. Det at man skyter og skyter på noen bare for å bli drept og se i killcam at ingen skudd ble registrert skjer konstant såfremt man ikke er host.

Eneste som er dumt med å være host er at man vet man har en syk fordel over de andre og merker at alt blir mye lettere med en gang. Får faktisk dårlig samvittighet, men så tenker man på hvor ille det er å ikke være host og lar det gå. :)

Burde vært støtte for dedikerte servere i alle slike spill. Battlefield, Hellfragger og de setter jo opp servere for alle populære pc-spill og jeg tviler ikke på at de ville gjort det for xbox 360 spill dersom det faktisk var mulig og enkelt å gjøre.

Lenke til kommentar
Spiller COD4 og COD5 med 3-4 kompiser og vi starter og restarter gamet helt til en av oss blir host. Det er ikke aktuelt å slite med pisspingen og delayen man får ellers. Det at man skyter og skyter på noen bare for å bli drept og se i killcam at ingen skudd ble registrert skjer konstant såfremt man ikke er host.

Eneste som er dumt med å være host er at man vet man har en syk fordel over de andre og merker at alt blir mye lettere med en gang. Får faktisk dårlig samvittighet, men så tenker man på hvor ille det er å ikke være host og lar det gå. :)

Burde vært støtte for dedikerte servere i alle slike spill. Battlefield, Hellfragger og de setter jo opp servere for alle populære pc-spill og jeg tviler ikke på at de ville gjort det for xbox 360 spill dersom det faktisk var mulig og enkelt å gjøre.

Jeg fatter ikke den totale mangelen på dedikerte servere.

PC-spill som er gratis online har stabile dedikerte servere -- mens vi må betale for å hoste våre egne spill på XBox live...

Hm...

Hvor blir penga for spillene av?

Hvor blir penga for medlemskapet i xbox live av?

Nei -- Jeg tror jeg kommer til å bli pirat og xbox-modder i nærmeste framtid; jeg gidder ikke betale for nettverksspilling for å være min egen server i et spill som koster mindre og som har dedikerte servere på PC i all framtid.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...