Gå til innhold

Brukertest: HTC Touch Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du kun har 6 timers batterilevetid har det nok ikke så mye med at dataoppkoblingen er aktiv.

 

Da lurer jeg på om det heller er at skjermen din er på hele tiden, eventuelt om du har på Wifi?

 

Wifi er kun manuellt styrt og alltid av uten bruk, skjermen slår seg også pent og pyntelig av etter ca 1 minutt.

 

Jeg trodde heller ikke at det var dataoppkoblingen eller push -mail funksjons som tok batteriet, dette er jo tross alt "varemerket" til WM mobiler.

 

Eller så kanskje det er noe feil på batteriet, syntes den tapper seg vesentlig raskere enn min gamle N82....som ble mer brukt og er et år gammel.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Må ærlig innrømme at jeg ikke har fått noen MMS siden jeg fikk telefonen. Dog skal du ha fått mange MMS før internminnet i det hele tatt tar merke av det med tanke på at en MMS kommer på Maks 300kb?

 

Når det gjelder andre tips på veien så er det nok enklere å spille ballen over til deg igjen :)

 

Da fortsetter jeg vettu;)

En ting som nå irriterer rææva av meg, er "kontakter" og sync med Outlook... (men kan jo være like mye Outlook sin skyld?)

Jeg har en del kontakter lagret i outlook med mail, men uten nummer - en del av de samme har jeg nummer til lagret på telefonen - dermed blir ALT dobbeltlagret...Finnes det overhodet noen måte å samkjøre dette? slik at man får en kontakt, men mailadresser og telefonnumre?

 

Når man surfer på nette...er det mulig å se på langs uten å ta ut tastaturet...litt skuffende at det ikke er det samme som på Iphone etc som gjør at bilde snur når telefonen snus...

 

Og en annen ting som mulig er lett match, men oppgradering av programvaren...? er det bare windows update, eller må man inn via htc sine sider? blir det da isåfall på engelsk?

 

Ha en ellers god jul!;)

Endret av pelsteppe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

 

Må ærlig innrømme at jeg ikke har fått noen MMS siden jeg fikk telefonen. Dog skal du ha fått mange MMS før internminnet i det hele tatt tar merke av det med tanke på at en MMS kommer på Maks 300kb?

 

Når det gjelder andre tips på veien så er det nok enklere å spille ballen over til deg igjen :)

 

Da fortsetter jeg vettu;)

En ting som nå irriterer rææva av meg, er "kontakter" og sync med Outlook... (men kan jo være like mye Outlook sin skyld?)

Jeg har en del kontakter lagret i outlook med mail, men uten nummer - en del av de samme har jeg nummer til lagret på telefonen - dermed blir ALT dobbeltlagret...Finnes det overhodet noen måte å samkjøre dette? slik at man får en kontakt, men mailadresser og telefonnumre?

 

Når man surfer på nette...er det mulig å se på langs uten å ta ut tastaturet...litt skuffende at det ikke er det samme som på Iphone etc som gjør at bilde snur når telefonen snus...

 

Og en annen ting som mulig er lett match, men oppgradering av programvaren...? er det bare windows update, eller må man inn via htc sine sider? blir det da isåfall på engelsk?

 

Ha en ellers god jul!;)

 

Opera Mobile vil, akkurat som Safari i iPhone orientere seg avhengig av hvordan du holder telefonen, så du trenger ikke dra ut tastaturet :)

 

Når det gjelder oppgradering av programvaren er det ikke noe tilgjengelig via Windows Update på telefonen ettersom det systemet ikke er i bruk. Oppdateringer kommer via ROM-oppdateringer fra HTC tilgjengelig på deres nettsider. Ingen ny ROM tilgjengelig enda..

Lenke til kommentar

Hei !

 

Håper at denne havner i rett forum.

Fikk min HTC Touch Pro i dag. Jeg studerer i utlandet og kjøpte derfor en branded HTC Touch Pro til ganske grei pris, men har fått et problem jeg ikke er så sikker hvordan jeg skal løse.

 

Har synkronisert telefonboka på PCen sammen med telefonen, men når noen sender meg en sms så er det kun telefonnummeret som kommer opp. Selv om vedkommende er lagret i telefonboken kommer ikke navnet opp. Når jeg så klikker på nummeret får jeg en melding om at dette telefonnummeret ikke er lagret i telefonboken, selv om den er det (lagret som mobiltelefon). Det er meget irriterende, da jeg har over 600 kontakter og det er meget vanskelig å finne ut hvem som sender hver melding.

 

Er dette en bug eller bare noe jeg må endre i innstillingene ?

 

På forhånd takk for all hjelp !

 

Hilsen Georg

Lenke til kommentar

Dette hørtes da rart ut. Kunne du prøvd følgende:

 

Ta for deg en SMS hvor kun avsenders telefonnummer vises. Finn vedkommende i kontaktlisten og slett det nummeret du har oppført der. Dermed tar du å lagrer nummeret som står på SMS'en og tilordner det kontakten. Se dermed om navnet på vedkommende dukker opp neste gang du mottar en SMS fra han/henne.

 

lykke til!

Lenke til kommentar

Har prøvd det 3 ganger uten hell.

 

Jeg aner ikke hva som kan være galt. Kontaktlisten er synkronisert med Microsoft Outlook 2007, har tidligere brukt den på HTC TyTN II uten problemer. Synkroniseringen ble også utført uten problemer.

 

Har prøvd å slette kontaktlisten og legge til noen få kontakter for å se om det hjelper.

 

Har sendt en mail til HTC om dette, men er allerede innstilt på å returnere telefonen og gå tilbake til TyTN som virker mye mer stabil enn Touch Pro.

Lenke til kommentar

Du kan forøvrig også ringe HTC, mulig de gir deg hjelp der.. Jeg fikk ihvertfall en fin samtale da jeg ringte :)

 

Jeg synes Touch Pro er vesentlig mer stabil og ikke minst bedre ytelsesmessig enn TyTn II (som jeg også har liggende her).. men men! Straks vi får Android 1.0 til å fungere på Touch Pro (vi kjører Android 1.0, men mangler litt drivere og slikt), så blir Touch Pro uten tvil den ultimate telefonen på markedet i dag :)

Lenke til kommentar

For de som ikke liker Windows Mobile så kan jeg meddele at vi har kommet veldig langt i å portere Android til Touch Pro. Tok et bilde av min i går ;) (pga VGA oppløsningen så passer ikke bakgrunnsbildet helt, bare gadd ikke å overføre vga-bilder, hehe)

 

La ut en guide på connect-utb.com

post-29220-1231763090_thumb.jpg

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...