lvanovic Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hei Går på VG1 og skal snart velge fag til neste år. Det jeg vet er at jeg skal ta realfagene siden jeg skal studere medisin. Er ute etter full pott realfagspoeng og står mellom disse to alternativene: R1+R2 FY1+FY2 KJ1+KJ2 eller R1+R2 FY1 KJ1+KJ2 BI1 + BI2 Hva vil dere anbefale? Er det verdt å ta to år med biologi for å slippe siste året med fysikk? 2.året blir nok tøft med alle realfagene, men til gjengjeld blir tredjeåret mye greiere om jeg kan ta biologi i stedet for fysikk. Får jo uansett 4 poeng. Noen tips? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Dersom du er sikker på at du skal studere medisin er vel Biologi uansett mer nyttig enn fysikk. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kjør på med alternativ nr. 2 hvis det er medisin du ønsker å studere. Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 gå for alternativ 2, biologi er alltids kjekt å ha med seg. Er ikke det vanskeligste faget heller Lenke til kommentar
lvanovic Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Etter hva jeg har hørt så har man minimal nytte av det man lærer på videregående. Pensum i biologi (celler osv) lærer man de første ukene av medisinstudiet. Så egentlig er det bare vanskelighetsgraden som gjør at jeg vurderer biologi, men har også mye større interesse for faget. Tanken på tentamen i biologi, fysikk, kjemi og R1 på en uke er derimot ikke like fristende Lenke til kommentar
rankine Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hvis du gjerne vil slippe FY2, så er det jo ingen grunn til å la være å velge det andre oppsetter. Siden du velger R1 så må du jo uansett ha 4 fag det første året Lenke til kommentar
lvanovic Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Ja men alle fagene trenger ikke være realfag, kan ta breddeidrett eller et annet fag med lite lekser. Noen som har erfaringer med FY2? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg har fysikk 2, og synes ikke det er ekstremt vanskelig. Derimot synes jeg kjemi 2 er helt forferdelig, men det har muligens noe med lærer å gjøre. Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 jo flere realfag du klarer å ta jo bedre er det. flere realfagspoeng og dermed lettere å komme inn på medisin Lenke til kommentar
Arne Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Kan man få så mange realfagspoeng man orker? Lenke til kommentar
lvanovic Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Nei maks 4 Lenke til kommentar
lvanovic Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Snakket med rådgiver, og man har ikke tentamen i annet enn R1 i andreklassen. Da var ikke valget like vanskelig lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå