jollis Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Ser mange setter opp bootrekkefølgen i bios med 1. Boot som removable 2.som Harddisk og 3. som CD/DVD rom. Men hvorfor sette 1.boot som Removable? (Hva menes egentlig med removable?) Er det helt feil og sette harddisken som 1.bot og CD/DVD som 2. boot? Har prøvd begge deler og kan ikke si jeg har merket noe forskjell Har forøvrig ikke floppydisk i mitt oppsett om det har noe å si!! Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 hos meg (en bærbar data da) så er den slik: 1. Hardisk 2. Nettverksoppstart 3. CD/DvD Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er logisk at man har CD/DVD først og harddisk sist. Når man har CD etter HDD så kan man jo ikke boote fra CD. Men hvis du aldri booter fra CD så spiller det liten rolle. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Det er logisk at man har CD/DVD først og harddisk sist. Når man har CD etter HDD så kan man jo ikke boote fra CD.Men hvis du aldri booter fra CD så spiller det liten rolle. Har som regel gått inn i bios og gjort om på bootrekkefølgen når jeg skal boote fra CD/DVD. Men har det ikke noe å si så er det jo greit å ha det som du sier. Men hvorfor står det annbefalt på manualen til hovedkortet fra Asus... removable som 1. boot?? Er som alle kan forstå helt blank på dette Endret 1. desember 2008 av Jollis Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Men hvorfor står det annbefalt på manualen til hovedkortet fra Asus... removable som 1. boot?? Er du sikker på at det står "anbefalt" og ikke default? Som produsent av hovedkort kan det være praktisk å sette Removable (eksternharddisk/CD-rom/minnepenn) som første, derpå enten intern CD/DVD eller harddisk. Dermed vil kjøper kunne boote maskinen første gang fra removable elelr CD/DVD uten å foreta noen endringer i BIOS. Så lenge du ikke booter fra nettverk kan du fjerne "nettverksoppstart". Maskinen vil bruke tid på å forsøke å starte fra nettverksenhet. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Men hvorfor står det annbefalt på manualen til hovedkortet fra Asus... removable som 1. boot?? Er du sikker på at det står "anbefalt" og ikke default? Som produsent av hovedkort kan det være praktisk å sette Removable (eksternharddisk/CD-rom/minnepenn) som første, derpå enten intern CD/DVD eller harddisk. Dermed vil kjøper kunne boote maskinen første gang fra removable elelr CD/DVD uten å foreta noen endringer i BIOS. Så lenge du ikke booter fra nettverk kan du fjerne "nettverksoppstart". Maskinen vil bruke tid på å forsøke å starte fra nettverksenhet. Nå har jeg Cd/DVD som første og HDD som andre Resten (3-4) lar jeg stå urørt. Regner med det er greit. Boooter ikke fra Nettverk nei.. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 1. HDD 2. Removable 3. CD/DVD 4. NIC/PXE (5. Floppy) Raskere oppstart om den slipper å scanne cder, nettverk, floppy og usb. Trenger jeg boote fra noe annet går jeg bare på "boot menu" Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Harddisken du har operativsystemet i til sist og det du installerer operativsystem med først; dvs CD/DVD eller USB Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Removable er media som kan fjernes... Og hva menes med det? Jo, USB Minnepenner, USB disker etc etc. ASUS anbefaler vell dette av BIOS flash sammenheng på enkelte HK. Personlig har og hadde jeg følgende rekkefølge før i tiden: 1. Floppy 2. CD-ROM 3. Harddisk Nå er harddisken som nr 1 med CD'en etterpå, dette fordi hvilken plate som ligger i CD ROMen under oppstart varierer. Og om den hadde hatt boot kode så hadde det blitt problematisk å skippe den til tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå