Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, vill diskusjon i tv2s studio idag. Må le av Davy og Mini. Mini mener det var utvisning på taklingen i Brann-Tromsø, mens Davy mener det motsatte. "Ka hadde du dømt!?" "Ingenting, bra takling. Eg har aldri vært i trøbbel som dommer, alltid respektert". "Nei ingen hadde nu vel tort å snakk i mot dæ!"

 

 

Haha, konge. :grin:

Lenke til kommentar

Heftig diskusjon mellom Davy og resten av folka her. Selve situasjonen er egentlig bra kommer opp til debatt for vi har vel egentlig ikke noe klar definisjon på slike situasjoner. En spiller kommer klart først og sparker bort ballen men får knottene i kneet til motstander etterpå, hva dømmer man?

 

Fint å se disse kommentatorene, fly i tottene på hverandre for de er alt for ofte enige i det meste.

Lenke til kommentar

Vel angående den situasjonen i Brann-Tromsø kampen liker jeg å tro at jeg har tatt av TIL brillene, og syns at taklingen i seg selv er mer gult enn rødt selv om den unektelig er stygg. Sequeira gjør forsovet ikke noe galt, men det virker veldig rart å løpe en halv banelengde for ingenting så jeg velger vel egentlig å tro at han rett å slett blir stoppet før han for gjort noe og han starter jo slosskampen så rødt kort er vel i og for seg helt OK. Han brann duden som dytter Sequeira derimot er jo den som virkelig fortjener rødt kort her, og han burde ikke se en fotballbane igjen på et par kamper. Ikke bare dytter han Sequeira 2 ganger men han ypper til bråk mot Rushfelt i tillegg.

 

Ellers er jo kampen grei nok. Resultatet er retferdig syns jeg da TIL ble snytt for 1 mål (feilaktiv annulering) og Brann fikk en -meget- billig straffe. Samtidig ble gjerne Brann snytt for straffe på et annet tidpunkt, og Molskred bruker armen på 3-0 målet. Så alt i alt. Mye bra spill fra begge kanter, Brann sliter med lite spisskompetanse og TIL spiller bra.

 

Dømmingen er det latterligste jeg har sett på år og dag og dommeren burde virkelig ta en god kikk på seg selv i speilet ikveld og spør om dette virkelig er jobben han burde ha.

Lenke til kommentar
Vel angående den situasjonen i Brann-Tromsø kampen liker jeg å tro at jeg har tatt av TIL brillene, og syns at taklingen i seg selv er mer gult enn rødt selv om den unektelig er stygg. Sequeira gjør forsovet ikke noe galt, men det virker veldig rart å løpe en halv banelengde for ingenting så jeg velger vel egentlig å tro at han rett å slett blir stoppet før han for gjort noe og han starter jo slosskampen så rødt kort er vel i og for seg helt OK. Han brann duden som dytter Sequeira derimot er jo den som virkelig fortjener rødt kort her, og han burde ikke se en fotballbane igjen på et par kamper. Ikke bare dytter han Sequeira 2 ganger men han ypper til bråk mot Rushfelt i tillegg.

 

Ellers er jo kampen grei nok. Resultatet er retferdig syns jeg da TIL ble snytt for 1 mål (feilaktiv annulering) og Brann fikk en -meget- billig straffe. Samtidig ble gjerne Brann snytt for straffe på et annet tidpunkt, og Molskred bruker armen på 3-0 målet. Så alt i alt. Mye bra spill fra begge kanter, Brann sliter med lite spisskompetanse og TIL spiller bra.

 

Dømmingen er det latterligste jeg har sett på år og dag og dommeren burde virkelig ta en god kikk på seg selv i speilet ikveld og spør om dette virkelig er jobben han burde ha.

Jepp helt enig. Gylfi Einarsson (han brann duden ;)) skulle hatt rødt kort, og ikke Austin. Taklingen tilsvarte jo ikke rødt kort og det ble faktisk dømt kast. Men så blir det slagsmål og DA blir det delt ut kort til Austin som IKKE er med i slagsmålet en gang. Latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg synes det kunne blitt forsvart om det hadde blitt rødt pga taklinga, selv om det ikke ble det. Den er fæl, og han setter knottene knallhardt inn under kneet på Lindpere. Dessuten hopper han vel inn i taklingen, som ikke er tillatt.

 

Men det til Sequeira er utrolig. Rødt for å spurte bort og bli dyttet overende. Det er latterlig.

Lenke til kommentar
Jeg synes det kunne blitt forsvart om det hadde blitt rødt pga taklinga, selv om det ikke ble det. Den er fæl, og han setter knottene knallhardt inn under kneet på Lindpere. Dessuten hopper han vel inn i taklingen, som ikke er tillatt.

 

Men det til Sequeira er utrolig. Rødt for å spurte bort og bli dyttet overende. Det er latterlig.

 

 

Masche gjorde vell noe lignende i fjor? Skal ikke se bort ifra at det kom noen heftige gloser fra han eller.

Endret av Dalglish
Lenke til kommentar
Jeg synes det kunne blitt forsvart om det hadde blitt rødt pga taklinga, selv om det ikke ble det. Den er fæl, og han setter knottene knallhardt inn under kneet på Lindpere. Dessuten hopper han vel inn i taklingen, som ikke er tillatt.

 

Men det til Sequeira er utrolig. Rødt for å spurte bort og bli dyttet overende. Det er latterlig.

Ja, men han DØMTE FØRST INNKAST.. Først ETTER slagsmålet ble det delt ut kort!

Lenke til kommentar
Jeg synes det kunne blitt forsvart om det hadde blitt rødt pga taklinga, selv om det ikke ble det. Den er fæl, og han setter knottene knallhardt inn under kneet på Lindpere. Dessuten hopper han vel inn i taklingen, som ikke er tillatt.

 

Men det til Sequeira er utrolig. Rødt for å spurte bort og bli dyttet overende. Det er latterlig.

Ja, men han DØMTE FØRST INNKAST.. Først ETTER slagsmålet ble det delt ut kort!

 

Hva med å lese det jeg skriver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...