Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer man ikke å vinne hjemme selv om man scorer først og spiller store deler med en spiller mer kan man ikke forvente annet. Samtidig er det et kjennetegn for formlag at ting naturlig går deres vei,sånn er det bare.

 

Blir spennende å se hva Bolanos sier om kampen i ettertid ;)

Lenke til kommentar

Hahaha ikke faen om rbk var BEDRE enn Start i andre omgang. Se kampen om igjen dere. Og dere klarer vel ikke si noe annet enn at Start dominerte første, eller? Og med 2 hands til som burde vært straffe (på den ene så kan man tilgi dommeren) + mange mange mange flere sjanser til Start så er det helt klart at det er ran.

 

Men samma faen hva dere vil kalle det. Start var best, men Start gjør som Start og skårer ikke... :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

2.omgangen var åpen. Slutt å tull'a,påsan.

Sjanser og sjanser fru blom, å skyte midt på keeper hver gang man har ballen gjelds ikke.

Kunne fort ha blitt sjanser,men ble for mange egoistikse valg av Bolanos. Og elendige innlegg fra den andre kant.

Lenke til kommentar
Ran my ass, dere kollektivt kollapset og vi hevet oss med en mann mindre. Fortjent vil jeg si.

 

Har berusede personer adgang til forumet?

 

Fy f**n for en fantastisk fotball vi viste til tider. Hulsker og Clay skulle golla på hodet. Og vi hadde nok av sjanser til å punktere kampen. Rett og elendig av oss å ikke vinne denne kampen. RBK hadde vel en sjanse, den headingen i stanga. Flaks at ballen går via Fevang.

 

Matta jr. skulle vært hengt. Snakker om dårlig spiller. Roter jo bort ballen hver eneste gang. Han tror han er Ronaldo, men har egentlig teknikk som Skrtel. Huffameg, håper han forsvinner snart, men faren beskytter han nok vilt. Skulle satt inn Aram heller.

 

Men vi viste i alle fall at vi kan spille fotball. Gleder meg til å se kampen i reprise.

 

Bananas filmer, ja. Gleder meg til å se hvordan 7Bananas skal forsvare han. Han har selv sagt at han ikke liker lag med filmere. :)

 

Han skled så det ut som for meg, men om han filmet er jeg utrolig skuffet. Var imponert over han da han ikke la seg mot Lyn, da han ble kakket på alene gjennom.

Lenke til kommentar

uforventet kamp, diskutable situasjoner begge veier, spennende og underholdende kamp.

Litt heldig på 1-1 målet, men sånn er fotballen, 1-2 målet var så å si perfekt utført av Tettey.

Ran var det definitivt ikke, men jevnspilt kamp det er jeg enig i... tror hvís RBK hadde hat 11 mann så hadde Start hatt problemer i hele kampen, eneste grunnen til at Start dominerer i første omgang er utvisningen av Lustig, så Start burde utnytt det bedre.

 

andre omgangen dominerte RBK mer og mer og det med 10 mann, sier litt over hvilken stall de sitter med. Syns Start forsvant mer og mer utover omgangen og hadde tendenser de siste 5 minuttene men det var det.

 

Totalt sett hele kampen ville jeg ha sagt 1-1 kamp og det kunne ha gått begge veier... begge lag hadde hver sin omgang.

Ingen ran og ingen ufortjent seier for RBK, synd for Start, de spilte god fotball i dag!

 

Men selvfølgelig er jeg glad for at RBK vant :)

Lenke til kommentar
Hahaha jaja gøy med RBK briller på?

 

3 sjanser til RBK under hele kampen. Gjevnspilt? heh...

 

og siste målet er offside på iversen, go check it out ;)

 

Vel vi kan diskutere mange avgjørelser som jeg sa i stad, begge hadde hver sin omgang.

Prica ble feks feilaktig avblåst for offside, Lustig fikk en meget stygg albue som enten gir gult eller heller mot rødt om dommeren er streng, for det var direkte stygt spill.

Altså man kan trekke fram mange situasjoner.

Har sett situasjonen med 2re målet til RBK og er helt på linjen, så er en vanskelig avgjørelse... men så er vinkelen også vanskelig på reprise, da Steffen er utenfor kameraet, i tillegg så ser man at Steffen faktisk fytter seg i "offside" etter at ballen har gått fra foten. Så stoler på linjemennene.

 

3 sjangser... tja, har vel ikke så mye å si når de scorer 2 mål? Vil si at RBK hadde ballen mer, spilte bedre fotball en Start i andre omgang.

Sier ikke at Start er dårlige, men syns RBK vant fortjent etter den innsatsen de gjorte i andre omgang.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

hahaha se på reprisen fra den andre vinkelen. For den reprisen viser fra god vinkel, og iversen er klart i offside når ballen spilles ;)

 

Men nå snakker vi om hvem som var best, og da teller sjanser ;) Dette skjønner vel du og? Det jeg argumenterer for er at Start var klart best, og rbk gjorde et ran, men velgjennomført og effektivt ran selvfølgelig!

Lenke til kommentar
hahaha se på reprisen fra den andre vinkelen. For den reprisen viser fra god vinkel, og iversen er klart i offside når ballen spilles ;)

 

Men nå snakker vi om hvem som var best, og da teller sjanser ;) Dette skjønner vel du og? Det jeg argumenterer for er at Start var klart best, og rbk gjorde et ran, men velgjennomført og effektivt ran selvfølgelig!

 

Ran... Nei, med 10 mann så gjorde RBK en kjempe omgang i andre omgang....

Sett situasjonen og nei kan ikke se at det er offside, sett den flere ganger og ballen er allerede i luften når de viser bildet og jeg hører absolutt ingen andre (spillere og trenere fra Start klage på dette i ettertid). Så konklusjonen er som dommeren, ikke offside.

 

Ran er når man spiller 11 mot 11, der et lag dominerer totalt og ikke får uttelling men så får et teit mål i mot, kan ikke se at Start var såååå fantastiske i andre omgang? Denne kampen dominerte Start omtrent 30minutt i første omgang der RBK startet best til utvisningen. Andre omgang var åpent, men når jeg teller målsjangser og ser på spillet så var RBK det dominerende laget i andre omgang, selv om Start hang godt med.

 

Så min konklusjon blir som før: Start spilte en god kamp (var kanskje best alt i alt når man ser hele kampen), første omgang var Start sin omgang men var ueffektive. RBK ble redusert til 10mann gjør en kjempejobb i andre omgang, og dominerer store deler med flott fotball der ballen går på en touch. Kampen så ut som en typpisk 1-1 kamp når man tar begge omgangene sammen.

Ser på div forum at Start supportere sutrer veldig, desverre.... Ja dere burde ha tatt poeng i dag, men når Start ikke klarer å sette flere mål i første omgangen så syns jeg det heller ikke er ufortjent at RBK vinner.

Lenke til kommentar

Hahaha javel hvis du sier rbk var det dominerende laget i andre omgang så vet ikke jeg... For jeg kan bare telle 2 sjanser, som dere begge skårte på i andre omgang ;) Så selvom dere hadde ballen mer enn i første omgang så kom dere jo ikke til noen sjanser utover de 2 dere skårte på. Derfor synes jeg det er et ran at dere får 2 sjanser som dere begge skårer på, der den ene går innom en start-fot og den andre er offside (kan diskuteres seff) og går heldig mellom beina til høie.

 

Er ikkenoe mer å si om det, obviously så tror du virkelig at rbk var gode i andre omgang men jeg er uenig ettersom de hadde bare ballen litt mer og løp litt mer enn første omgang og kom ikke til noen flere sjanser enn 2 stk ;)

 

Grattis med seieren ;)

 

og hvorfor er det galt at Start supportere sutrer? Du sier jo selv at vi burde putta mer mål, og det er det vi hovedsaklig er skuffa/sutrete over. Så hva faen?

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Hahaha javel hvis du sier rbk var det dominerende laget i andre omgang så vet ikke jeg... For jeg kan bare telle 2 sjanser, som dere begge skårte på i andre omgang ;) Så selvom dere hadde ballen mer enn i første omgang så kom dere jo ikke til noen sjanser utover de 2 dere skårte på. Derfor synes jeg det er et ran at dere får 2 sjanser som dere begge skårer på, der den ene går innom en start-fot og den andre er offside (kan diskuteres seff) og går heldig mellom beina til høie.

 

Er ikkenoe mer å si om det, obviously så tror du virkelig at rbk var gode i andre omgang men jeg er uenig ettersom de hadde bare ballen litt mer og løp litt mer enn første omgang og kom ikke til noen flere sjanser enn 2 stk ;)

 

Grattis med seieren ;)

 

og hvorfor er det galt at Start supportere sutrer? Du sier jo selv at vi burde putta mer mål, og det er det vi hovedsaklig er skuffa/sutrete over. Så hva faen?

 

Ingenting galt i å være skuffet. men gang på gang så sies det at RBK har flaks. Tviler sterkt på at de 10 målene RBK har kommet med hittil i år er flaks. Forstår skuffelsen og irritasjonen, men har sett så mange usaklige innlegg på nett i kveld at... ja, det er bare å legge seg :)

RBK var heldige i denne kampen, ja... men noen ran var det ikke. Kan ikke si at Start hadde noen imponerende sjangser i andre omgang heller? Til slutt ble det jo bare måking opp på spissene, som ikke ga noen særlige resultater.

Steffen hadde totalt kontroll på midtstopperene til Start og derfor vant RBK i dag.

 

Men håper selvfølgelig at Start kommer sterkt tilbake i neste serierunde, for flott fotball kan de tydeligvis spille (som i første omgang).

Eneste grunnen til at Start dominerte i første var rett å slett at RBK var i ubalanse etter å ha mistet en mann som igjen etterlater seg store rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...