Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Hvem er det som tar over plassen til Veigar? Palmasson eller Markegård, men han spiller vel i Sandefjord nå?

 

 

Tror får å være ærlig at Stabæk flopper i år desverre, sett at regjerende mestre driter seg ut år etter år de siste årene, og siden Stabæk har fått gullet er jeg redd de ikke vil ha den samme viljen og gnisten i spillet, men håper jeg tar feil.

Det er vel ganske mange som kan ta den plassen. Espen Hoff og Alan er gode alternativer sammen med Palmi som du nevnte. Andersson kan også være aktuell, men jeg tviler på at det blir noe av. I tilegg er det noen yngre som muligens kan sloss om den plassen på litt lendre sikt. F.eks Jan Tømmernes og Torstein Andersen Aase.

 

Espen Hoff sa senest i går at han aller helst ønsker å spille på venstre kant. Det ville vært spennende å se hva som skjedde hvis han fikk den plassen og Alan ble flyttet opp i en litt fri rolle som hengede spiss. Men det krever nok at man spiller på en litt annen måte en tidligere.

Endret av Blodtann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble imponert over Alanzinho når han sendte den suseren som gjorde at RBK ga opp på Lerkendal. Hadde den "gleden" av å se den på nært hold. Men 50 mill er mye å bla opp for en 1,50 høy brasse som ikke har mer å lære. Leter man godt nok finner man sikkert 100 like spillere i moderlandet, som kan komme for 1/10 av prisen.

Lenke til kommentar
Vil ikke være pirkete, men infoen om stadionene har mye feil på tilskuertallene :whistle: samma det vel...

Nå har noen av de tallene blitt endret i ettertid, men hvilke mener du er feil?

Pdd er disse kapasitetene oppgitt.

Ullevaal - 25 572 tilskuere.

Ullevaal har hatt denne kapasiteten i mange år. Ullevaal-stadion.no oppgir også denne kapasiteten.

 

Lerkendal - 21 166 tilskuere.

Lerkendal hadde i fjor en kapasitet på 21 850 tilskuere grunnet Kjernens ståfelt på nedre Rema. Når nå Kjernen flytter til øvre Adressa hvor de ikke får ta inn flere utover de 2 366 sitteplassene man har til rådighet så reduseres kapasiteten. Hvor mye er uvisst, så derfor har jeg valgt å bruke 21 166 som RBK.no selv brukes.

 

Brann Stadion - 17 129 tilskuere.

Brann Stadion hadde i fjor en kapasitet på 17 967 tilskuere. Denne sesongen har Brann valgt å fjerne en gode del ståplasser på en astfaltbit foran den gamle hovedtribunen, samt noen andre seter til fordel for bedre koiskfasiliteter. Brann.no bekrefter også denne kapasiteten.

 

Viking stadion - 16 600 tilskuere.

Vikingfk.no bekrefter en kapasitet på 16 600 tilskuere.

 

Telenor Arena - 15 000 tilskuere.

Dessverre umulig å finne noe på Stabak.no, derimot skriver telenorarena.no at arenaen skal få en kapasitet på 15 000 tilskuere.

 

Sør Arena - 14 400 tilskuere.

IKStart.no skriver ca 14 000 sitteplasser. Samtidig er publikumsrekorden drøyt 14 400. Jeg vet at Sør Arena har ståplasser og antok dermed at kapasiteten var ca 14 400. Derimot ser jeg nå at fotballbaner.no og Fædrelandsvennen skriver 14 563. Endrer det med engang.

 

Skagerak Arena - 13 500 tilskuere.

OddGrenland.no skriver ca 13 000 pr 2008. Derimot skriver mange medier 13 500, jeg velger å stole på flertallet.

 

Fredrikstad stadion - 12 800 tilskuere.

Ikke lett å finne info, men etter et søk så står det på Fredrikstadfk.no max kapasitet 12 800 tilskuere.

 

Åråsen stadion - 12 500 tilskuere.

Denne er jeg veldig usikker på. Noen nevner 11 460, noen 12 200, noen 12 250 og noen 12 500. På LSK.no er det ingenting å finne.

 

Aker stadion - 11 167 tilskuere.

Moldefk.no skriver selv 11 167 tilskuere. Derimot har Molde ved enkelte anledninger valgt å ta bort setene på den ene kortsida slik at kapasiteten blir 11 400. Satte uansett kapasiteten til 11 167 da det er den normale kapasiteten.

 

Color Line Stadion - 10 778 tilskuere.

Aafk.no skriver selv 10 778 tilskuere.

 

Komplett.no Arena - 9 000 tilskuere.

Sandefjordfotball.no skriver ca 9 000 tilskuere. Noe mere konkret er vanskelig å finne.

 

Marienlyst stadion - 8 500 tilskuere.

Godset.no skriver 8 500 tilskuere.

 

Alfheim stadion - 7 500 tilskuere.

Ingenting å finne på TIL.no, derimot skriver Isberget.no at kapasiteten er 7500 i dag.

 

Aspmyra stadion - 7 300 tilskuere.

Glimt.no skriver ca 6 100 sitteplasser. Men ingenting om antall ståplasser. Stadionsiden.com skriver at kapasiteten er satt til 7 300 i 2008-sesongen. Noe som kan stemme godt da det ble meldt om utsolgte tribuner 16. mai da nettopp 7 300 så kampen mellom Glimt og Tromsø.

 

Dersom du eller noen andre vet noe mere spesifikt blir jeg glad for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Vil ikke være pirkete, men infoen om stadionene har mye feil på tilskuertallene :whistle: samma det vel...

 

Dersom du eller noen andre vet noe mere spesifikt blir jeg glad for tilbakemelding.

 

Brann Stadion - 17 129 tilskuere.

Brann Stadion hadde i fjor en kapasitet på 17 967 tilskuere. Denne sesongen har Brann valgt å fjerne en gode del ståplasser på en astfaltbit foran den gamle hovedtribunen, samt noen andre seter til fordel for bedre koiskfasiliteter. Brann.no bekrefter også denne kapasiteten.

 

 

 

Det lages også en utgang midt på Hansa (Frydenbø) tribunen for at folk skal komme seg lettere ut. Dette medgjør at en noen plasser forsvinner, er usikker på hvor mange. Jeg vet ikke hva den endelige kapasiteten vil bli for 2008, den synker helt klart, men neste år rives den eldste tribunen vi har, og det skal bygges ny. Samtidig bygges det et lite felt fra SPV til Hansa for å lage en sving.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...