Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva som kan gå galt... De nyopprykkede lagene har relativt stora stadioner, og det gjør at snittet ikke kommer til å synke. Tror ikke RBK, Viking, AaFK og disse "stabilt over 15.000 på kamper" klubbene kommer til å forverre sitt snitt i kampene.

 

Jeg kan rett å slett ikke se hva som kan gå galt:)

Lenke til kommentar

Blue dream arena hadde vært enda værre. Fornebu arena burde vært navnet.

 

Angående tilskuersnittet har ikke dette nødvendigvis noe med at det er andre lag med mindre eller større stadioner som kommer opp i TL. Med flere serierunder blir det rett hver enkelt kamp mindre betydelig og dermed også mindre folk. Får håpe det ikke blir tilfellet i Norge, men jeg frykter det kan skje.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om første runde? Kommer laget deres til å vinne?

 

Stabæk møter LSK hjemme på TELENOR ARENA. Det kommer forhåpentligvis til å bli en festdag for de blaa historiebøkene. Selvom åpningen er mot VIF, så er LSK den første Tippeligakampen.

 

Tror Stabæk vinner 3-0. Stabæk har alltid hatt et tak på LSK, og det kommer de alltid til å ha.

Så lenge det holder seg rolig på overgangsmarkedet, så tror jeg Nannskog x2 og Palmason kommer på scoringslista.

 

 

Forza Stabæk

Lenke til kommentar

Stabæk får 115 millioner, og avtalen varer i ca. 10 år. Kostnadene for å bygge arenaen ligger på 550 millioner så i den sammenhengen er ikke 115 millioner ekstremt mye. Men hvis man ser hva de andre tippeligalagene har fått for å selge stadion-navnet sitt så er dette en god avtale.

 

Arenaen ser bedre og bedre ut for hver dag, men jeg kan lett si meg enig i at den fremstår som upersonlig. Når designteamet ikke vil ha en eneste blaa flekk inne i selve arenaen så har man et dårlig utgangspunkt. Det blir sikkert kult med blå lys under duken på utsiden, men jeg føler ikke at det holder. Uansett er det litt tidlig å si. Jeg håper på å bli positivt overrasket. Nå er det ikke mer enn 20 dager til første kamp der, og det er sikkert mulig å se på noen treninger der for å studere arenaen litt nærmere.

 

---

 

Det blir spennende å se hvordan det går nå som Veiger er borte. Hvis Jan Jönnsson velger å bruke Espen Hoff i den posisjonen Veiger spilte så må selve systemet endres litt. Veiger var jo det perfekte møtende oppspillspunktet som kunne få ballen rett i føttene. Espen Hoff må nok ha ballen mer rettvendt. Derfor er det mange som mener at Palmi Rafn Palmasson kan passe bra der. Men det beste hadde nok vært om det kom inn en forsterkning på den plassen. Uansett hvem som ender opp med å spille i Veigars posisjon så har han sko å fylle:

(husk å se i high quality)
Lenke til kommentar
Telenor Arena, huh. Heia den moderne fotballen!

Hva er "den moderne fotballen"?

Jævlige stationnavn uten sjel.

 

Sånn er det desverre blitt. Et Rosenborg som i en årrekke har presset opp prisene så sinnsykt har gjort at klubber som ønsker å ta over tronen må selge seg for å få tak i nok kvalitet.

 

Heldigvis er det ikke stadionen, men spillestil og resultater, som skaper sjelen til et lag. Det jeg håper er at Stabæk fortsetter å vinne, jeg digger det når fintspillende lag får uttelling.

Lenke til kommentar
Telenor Arena, huh. Heia den moderne fotballen!

Hva er "den moderne fotballen"?

 

 

Krav om sitting, stadionnavn som selges, (Brann hadde for øvrig et fortreffelig banner til Sandefjord i forfjor; "www.solgtesjelen.no" les: Komplett.no- Arena), kunstgress, musikk etter scoring osv. Tull og tøys som vi ser mer og mer av i dag.

 

Skal bli spennende å se hvor 9lzn tar Brann i år, synsing om endelig tabellplassering vil jeg ikke uttale meg om før sesongoppkjøringen er skikkelig i gang.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sansen for Nilsen. Jeg tror ikke han får til det samme i Brann som i Tromsø.

Så du mener Brann er et bunnlag? :!:

Jeg syns ikke at Tromsø var noe bunnlag. De har alltid vært midt på tre(litt over) Brann er da like mye bunnlag som de var da de fikk Nilsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...