Armageddon Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 For en gammel skrott som Olsen er et bud på 6-10 mill mer enn nok. Spesielt når han er opp til salg. Mener Olsen hadde passet for en middels klubb i Tippeligaen, og ikke i et lag som RBK. Men kommer han hit stiller jeg meg positiv. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 For en gammel skrott som Olsen er et bud på 6-10 mill mer enn nok. Spesielt når han er opp til salg. Mener Olsen hadde passet for en middels klubb i Tippeligaen, og ikke i et lag som RBK. Men kommer han hit stiller jeg meg positiv. Gammel skrott? Nå er jo akkurat RBK et middels lag i tippeligaen. Face it. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Gammel skrott? Begynte faen meg å le! Olsen er da ganske ung. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hehe. Blanda Olsen med Runar Berg tror jeg. Med tanke på ambisjonene til klubben så forventer jeg at de reflekteres på transfermarkedet. Men som sagt så stiller jeg meg positiv til alle spillekjøpene, så får vi se om det endrer seg når de kommer i aksjon. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 De siste sidene i tråden handler jo bare om Glimt! RBK er nok store favoritter til å vinne TL, men tror Brann kan være med å kjempe om gullet. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Rosenborg er vel favoritter vært år, men har til gode å vise seg som det! Skal bli spennende å se hvilke spillere de respektive lagene får. De som har overrasket meg så langt er Sandefjord. Med sine signeringer ifra østblokk-land. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er i mine øyne gale-Mathias å betale mer enn 5-6 millioner for en ving som tidligere har floppet i 4-4-2. I tillegg så er ikke akkurat Bodø Glimt i en god forhandlingsposisjon, da de har finansielle problemer. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Leste på NRK at Glimt krever 10 millioner for Olsen. Glimt burde være veldig fornøyde om RBK gidder å betale det. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Enig som det er skrevet før her, at Glimt, Tromsø og Stabæk kommer til å falle noen plasser. Tror også at de større klubbene vil gjøre det bedre i år. Må jo også legge til at Viking kjøper Sokolowski, noe som er en kjempenyhet! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Blir Lillestrøm og Vålerenga regnet som "topplag" etter denne sesongen? De spilte ikke som topplag i år. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Enig som det er skrevet før her, at Glimt, Tromsø og Stabæk kommer til å falle noen plasser. Tror også at de større klubbene vil gjøre det bedre i år. Må jo også legge til at Viking kjøper Sokolowski, noe som er en kjempenyhet! Ja det var ganske sterkt. Sokolowski kan bli blandt de aller beste i Tippeligaen. Røverkjøp! Lenke til kommentar
Bister Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Lillestrøm og Vålerenga er jo egentlig topplag, men som mange andre i fjorårets sesong var sesongen absolutt ikke optimal. Ja, Soko tror jeg kan bli stor i Viking en spiller med mange gode år foran seg. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Enig som det er skrevet før her, at Glimt, Tromsø og Stabæk kommer til å falle noen plasser. Tror også at de større klubbene vil gjøre det bedre i år. Må jo også legge til at Viking kjøper Sokolowski, noe som er en kjempenyhet! Ja det var ganske sterkt. Sokolowski kan bli blandt de aller beste i Tippeligaen. Røverkjøp! Det var jo ikke kjøp en gang. Han gikk gratis Enda bedre for dem. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Mener Olsen hadde passet for en middels klubb i Tippeligaen, og ikke i et lag som RBK. Men kommer han hit stiller jeg meg positiv. Sist jeg sjekket var RBK en "middels klubb i tippeligaen", under Glimt på tabellen Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 RBK er fremdeles norges største klubb, noe som gjør at Rosenborg nesten alltid spiller mot etablert forsvar. Trond Olsen er en spiller som passer best på defensive lag som skaper farlige kontringer 3-4 ganger i løpet av en kamp. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 RBK er fremdeles norges største klubb, noe som gjør at Rosenborg nesten alltid spiller mot etablert forsvar. Trond Olsen er en spiller som passer best på defensive lag som skaper farlige kontringer 3-4 ganger i løpet av en kamp. Hører folk sier dette med "norges største klubb". Hvor lenge skal RBK få leve på gamle bragder? Ellers så registrerer jeg at du nok en gang spiller "defensive lag"-kortet, kan du begrunne utsagnet? Gjerne med statistikker, f.eks skapte målsjangser. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 RBK er fremdeles norges største klubb, noe som gjør at Rosenborg nesten alltid spiller mot etablert forsvar. Trond Olsen er en spiller som passer best på defensive lag som skaper farlige kontringer 3-4 ganger i løpet av en kamp. Det er jo helt tydelig at du kan ikke ha sett mange av Glimts kamper denne sesongen! Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Om man dømmer lag for hver sesong, må jo Lillestrøm være nedrykksklare og Stabæk være klar til å tukte Europa neste år. Historie og ambisjoner skal påvirke spillerkjøp. Sånn er det bare. Håper og tror det er flere navn på lista, bortsett fra Moldskred og Olsen. Om en ukes tid har vi vel flere spillere på bordet tenker jeg. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Blir Lillestrøm og Vålerenga regnet som "topplag" etter denne sesongen? De spilte ikke som topplag i år. Nei, vålerenga gjorde ikke det, men de hadde veldig mye å sette seg inn i. Nye trenere, nye spillere osv. Og få med seg cupfinale gull første sesongen er bra. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hører folk sier dette med "norges største klubb". Hvor lenge skal RBK få leve på gamle bragder? Ellers så registrerer jeg at du nok en gang spiller "defensive lag"-kortet, kan du begrunne utsagnet? Gjerne med statistikker, f.eks skapte målsjangser. Det kan sammenlignes med Manchester United anno 2004/2005. Selv om de ikke vant ligaen, så er det ingen tvil om at de fremdeles var Premier Leagues største klubb, både med tanke på inntekter og fanbase. Rosenborg har hatt et par dårlige år sett uti fra de sportslige resultatene, men det er ingen norske klubber som kan vise til de samme økonomiske resultatene som RBK. Rosenborg er dessuten det eneste norske laget som har et "navn" utenfor Norges landegrenser. Jeg har ingen statistikker på lur, men utifra de kampene (noe som var bortimot samtlige RBK-kamper) jeg så i fjor, så spilte Rosenborg mot etablerte forsvar i så og si alle kampene (unntaket er mot f.eks Stabæk, VIF og Brann). Hvis jeg ikke husker helt feil, så var RBK det laget som skapte flest målsjanser i årets sesong. Det skal dog nevnes at mange av disse sjansene var halvsjanser hvor RBK-spillerne fikk avsluttet fra distanse, som følge av at de ikke klarte å trenge igjennom forsvarsmuren til motstanderen. Det er jo helt tydelig at du kan ikke ha sett mange av Glimts kamper denne sesongen! Jeg sa kun at Trond passer best på lag som baserer mye av sitt spill på kontringer. Glimt var forsåvidt en positiv overraskelse i fjorårets sesong. Sammen med Tromsø (og Moldskred som ligner på T. Olsen i spillestilen) så kontret de RBK i senk sist sesong. Rosenborg er derimot et lag, som har gått bort fra den direkte spillestilen og baserer mye av spillet sitt på oppbygning gjennom midtbaneleddet. RBK trenger en typisk boksspiller (som f.eks Klose ), samt en rask spiss som kan utfordre forsvarsspillere en-mot-en (David Villa ;)). Trond Olsen har ekstrem fart og en utrolig skuddfot, men jeg er neimen ikke sikker på at han passer inn i RBK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå