Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Bergen har like mange studenter som Trondheim

Meget feil.

Trondheim er desidert(med null tvil) Norges største studentby.

 

Trondheim

 

Antall innbyggere: 159.000

Antall studenter: Ca. 30.000

 

Bergen

 

Antall innbyggere: 242.000

Antall studenter: 30.000

 

Oslo

 

Antall innbyggere: 550.000

Antall studenter: Ca. 60.000

 

Artikkelen er fra 06, men jeg tviler på om Trondheim har tatt igjen Oslo i antall studenter på tre år :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kort og godt, at vi er ultrasinspirerte betyr ikke at alle er ultras og kommer til å hoppe og sprette rundt i Trondheim sentrum natt til en vanlig arbeidsdag.

 

At det er arbeidsdag dagen etter sier bare noe om hvor glad dere ble for gullet. Står dere etter gullet er utdelt og tenker "Skal jeg dra på folkefesten i byen? Nei, jeg har mye å gjøre på jobb i morra". Et gull skal feires som om det aldri er en morgendag.

Hvorfor skal alle mene noe om at vi feirer på "feil" måte?

 

Siden vi også diskuterer tilskuertall her: RBK har et utrolig bra snitt til Norge å være. Det skal dere ha! Men dere har også de mest spredte supporterene i landet. Det er like mange RBK-fans i klassen min som VIF-fans og jeg bor i Oslo. Sånn har det vært på tidligere skoler også og hos mange andre jeg har møtt. De heier rett og slett på RBK fordi "de er best". Akkurat av samme grunn som mange heier på Manchester United, Barcelona/Real Madrid og Bayern München.

Nå baserer jeg meg litt på magefølelsen her, korriger meg hvis jeg tar feil.

Jeg velger å tro at disse er folk du bare har spurt om hvorfor de heier på Rosenborg og så har du fått det svaret tilbake. Det er ett lett svar å gi, fordi det stemmer i deres eget sinn. De synes at Rosenborg er best. Og det samme svaret vil nok mange andre fans, tilhørende andre lag, også gi umiddelbart hvis spørsmålet ikke er satt inn i en større sammenheng der det diskuteres fotball, supportere og tilhørighet. Folk fra Skien vil synes at Odd er best og fok fra Tromsø vil synes at Gutan er best.

 

Når jeg tenker over det, kan det at dere har så spredde supportere være en av faktorene til at det ikke ble en folkefest i Trondheim. Men likevel vil jeg si at det er stusselig. Om man reiser fra Oslo til Trondheim for å overvære den avgjørende kampen og medaljeutdelingen, bør man også gi blanke f*** i om det er arbeidsdag dagen derpå eller ikke. Etter et serigull skal man feste etter følelsene, ikke hjernen. F.eks. etter cupfinalegullet vårt i fjor festet jeg på Youngstorget hele natta og stakk rett derfra bakfull på skolen (som heldigvis ikke ligger langt ifra).

 

De som tok turen var med hele natta for å si det slik.

Lenke til kommentar
Kort og godt, at vi er ultrasinspirerte betyr ikke at alle er ultras og kommer til å hoppe og sprette rundt i Trondheim sentrum natt til en vanlig arbeidsdag.

 

At det er arbeidsdag dagen etter sier bare noe om hvor glad dere ble for gullet. Står dere etter gullet er utdelt og tenker "Skal jeg dra på folkefesten i byen? Nei, jeg har mye å gjøre på jobb i morra". Et gull skal feires som om det aldri er en morgendag.

Hvorfor skal alle mene noe om at vi feirer på "feil" måte?

 

Siden vi også diskuterer tilskuertall her: RBK har et utrolig bra snitt til Norge å være. Det skal dere ha! Men dere har også de mest spredte supporterene i landet. Det er like mange RBK-fans i klassen min som VIF-fans og jeg bor i Oslo. Sånn har det vært på tidligere skoler også og hos mange andre jeg har møtt. De heier rett og slett på RBK fordi "de er best". Akkurat av samme grunn som mange heier på Manchester United, Barcelona/Real Madrid og Bayern München.

Nå baserer jeg meg litt på magefølelsen her, korriger meg hvis jeg tar feil.

Jeg velger å tro at disse er folk du bare har spurt om hvorfor de heier på Rosenborg og så har du fått det svaret tilbake. Det er ett lett svar å gi, fordi det stemmer i deres eget sinn. De synes at Rosenborg er best. Og det samme svaret vil nok mange andre fans, tilhørende andre lag, også gi umiddelbart hvis spørsmålet ikke er satt inn i en større sammenheng der det diskuteres fotball, supportere og tilhørighet. Folk fra Skien vil synes at Odd er best og fok fra Tromsø vil synes at Gutan er best.

 

Når jeg tenker over det, kan det at dere har så spredde supportere være en av faktorene til at det ikke ble en folkefest i Trondheim. Men likevel vil jeg si at det er stusselig. Om man reiser fra Oslo til Trondheim for å overvære den avgjørende kampen og medaljeutdelingen, bør man også gi blanke f*** i om det er arbeidsdag dagen derpå eller ikke. Etter et serigull skal man feste etter følelsene, ikke hjernen. F.eks. etter cupfinalegullet vårt i fjor festet jeg på Youngstorget hele natta og stakk rett derfra bakfull på skolen (som heldigvis ikke ligger langt ifra).

 

De som tok turen var med hele natta for å si det slik.

 

1. Jeg sa ikke at dere feiret på feil måte. Jeg vil heller si at dere ikke feiret i det hele tatt. Å fylle opp alle barene med synging hele (til kl. 3) natta er ikke feiring et seriegull verdig. Det er sånn vi feirer etter en seier. Angående arbeidsdag: Er virkelig èn arbeidsdag viktigere enn en folkefest?

 

2. I samtaler hvor det har kommet fram at folk heier på RBK, har jeg gjerne spurt dem hvorfor de heier på RBK når de er født i Oslo. "Fordi de er best." Det kan være at de spiller best fotball, har best meritter eller at de rett og slett har valgt et annet lag å heie på i et VIF-område kun for å provosere.

 

3.

De som tok turen var med helt til kl. 3 da det ikke er mer sjenking på barene før de gikk og la seg på hotellet?

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Etter et serigull skal man feste etter følelsene, ikke hjernen. F.eks. etter cupfinalegullet vårt i fjor festet jeg på Youngstorget hele natta og stakk rett derfra bakfull på skolen (som heldigvis ikke ligger langt ifra).

 

Har gjort det samme, men ikke i år. Mest på grunn av at jeg ikke var hjemme i Trondheim i høst. Men når vi slo Valencia på bortebane for et par år siden var det stor fest i Trondheim. Det er sånne ting jeg elsker. Når noe skjer uventet og på grensa til sensasjonelt. Sånne ting går det ikke an å planlegge. Det er slike spontane ting jeg setter pris på, ikke en fest som er planlagt og koregrafert 2 uker i forveien.

 

Sånn som når spillerne kom hjem fra Molde i høst. Da var det ikke lagt noe planer i forveien. Det var noe som skjedde av seg selv.

Lenke til kommentar
1. Jeg sa ikke at dere feiret på feil måte. Jeg vil heller si at dere ikke feiret i det hele tatt. Å fylle opp alle barene med synging hele (til kl. 3) natta er ikke feiring et seriegull verdig. Det er sånn vi feirer etter en seier. Angående arbeidsdag: Er virkelig èn arbeidsdag viktigere enn en folkefest?

 

2. I samtaler hvor det har kommet fram at folk heier på RBK, har jeg gjerne spurt dem hvorfor de heier på RBK når de er født i Oslo. "Fordi de er best." Det kan være at de spiller best fotball, har best meritter eller at de rett og slett har valgt et annet lag å heie på i et VIF-område kun for å provosere.

 

3.

De som tok turen var med helt til kl. 3 da det ikke er mer sjenking på barene før de gikk og la seg på hotellet?

 

1. Jeg prioriterte fest jeg, så svaret er nei.

 

2. Du har ikke spurt noe dypere og bare latt det bli med det svaret?

 

3. Jeg vet ikke hva de fant på etter at utestedene stengte jeg.

 

Men nå har det dukket opp et spørsmål i mitt hode.

Serveres det noe som helst på disse torgfestene, eller står man bare der og synes at; "joda, det var bra vi vant".

Endret av Bagh
Lenke til kommentar
1. Jeg sa ikke at dere feiret på feil måte. Jeg vil heller si at dere ikke feiret i det hele tatt. Å fylle opp alle barene med synging hele (til kl. 3) natta er ikke feiring et seriegull verdig. Det er sånn vi feirer etter en seier. Angående arbeidsdag: Er virkelig èn arbeidsdag viktigere enn en folkefest?

De er regel og greit for tilbaketrukken, og ikke like "brautende" og "ekle" som oss som feirer. Og å ta fri fra jobb går ikke an. Arbeidsgivere i Bergen forventet en del egenmeldinger dagen etter feiringen, men så har jo dette noe med vilje og engasjement å gjøre. Det har ikke RBK-fansen forstått.

 

2. I samtaler hvor det har kommet fram at folk heier på RBK, har jeg gjerne spurt dem hvorfor de heier på RBK når de er født i Oslo. "Fordi de er best." Det kan være at de spiller best fotball, har best meritter eller at de rett og slett har valgt et annet lag å heie på i et VIF-område kun for å provosere.

RBK har en lang seiersrekke på 90-tallet, det blir som du sier det samme som United-trenden da, og Chelsea-trenden på 2000-tallet. Jeg sier ikke at alle er medgangs, men at det er en del - garantert.

 

3.De som tok turen var med helt til kl. 3 da det ikke er mer sjenking på barene før de gikk og la seg på hotellet?

Eventuelt så tok de nattoget - for kanskje de har blitt så inspirert av den trønderske laidback-feelingen.

Lenke til kommentar
Du sliter fortsatt virkelig med å forstå ser jeg?

Ja, opplys meg! Jeg spør hvorfor dere ikke har fest, dere svarer: "Fordi vi er træge trøndere" og "laidback". Helt greit.

 

Hvem sier at det ikke var fest? Har allerede nevnt to ganger at de leide et av de største utestedene i Trondheim til fest og det var nok garantert veldig mye liv der. At man ikke arrangerer fyllefest for de som måtte ønske å late som om de brydde seg betyr ikke at det ikke var fest :)

Lenke til kommentar
Hvem sier at det ikke var fest? Har allerede nevnt to ganger at de leide et av de største utestedene i Trondheim til fest og det var nok garantert veldig mye liv der. At man ikke arrangerer fyllefest for de som måtte ønske å late som om de brydde seg betyr ikke at det ikke var fest :)

Beklager - det var ikke folkefest. Det var tross alt 100 stk som "feiret". Det er flere på puber i Oslo og Bergen etter "feiring" av en vanlig kamp (såfremt laget vinner naturligvis).

 

Hvem snakker om fyllafest? Festen på Festplassen i Bergen var for alle - og det var nok av mennesker som ikke drakk der også, grunnet at de ikke var gamle nok. At dere ekskluderer de som er under 18 får være deres sak.

 

DJ_Dark: Det er derfor jeg vil ha KIL.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Hvem snakker om fyllafest? Festen på Festplassen i Bergen var for alle - og det var nok av mennesker som ikke drakk der også, grunnet at de ikke var gamle nok. At dere ekskluderer de som er under 18 får være deres sak.

 

DJ_Dark: Det er derfor jeg vil ha KIL.

 

Virker bare som at du er ute etter krangel, som om du prøver å få ut noe frustrasjon. Hater bare for å hate.

 

Du hopper rett til den konklusjonen om at RBK hater unger, selv om vi har en hel tribune dedikert til småjævlene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...