Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Ok, så Bergen er et sted hvor det ikke finnes et eneste hus på mange mils avstand utenfor bygrensa? Godt, da vet jeg det.

Og seriøst. 100000 mot 80000. Hva er forskjellen, dere har latterlig mange fler enn oss uansett. Det er det jeg skal frem til. Du skryter av at dere fyller opp stadionen med over 15000 hver kamp uansett, men som sagt. Dere har 80000 flere å ta av og det har nok temmelig mye å si det, men det er visst noe du velger å se bort i fra. Greit det, men da duger plutselig ikke argumentene dine så veldig mye lengre.

Det du sier er at den sesongen dere vant hadde dere best snitt så langt. Den sesongen vi hadde høyest snitt var den sesongen vi endte på 7. plass. Med andre ord, ikke den sesongen vi vant serien.

Ja, det var lenge siden dere vant, men det skapte jo bare en hærskare med folk som synes det var "kult" å heie på Brann fordi de for en gangs skyld vant noe. Det var sikkert også veldig gøy å være på festen i byen. Flere kompiers var med der og drakk som faen og de hater fotball. Med andre ord var det nok en del som var med bare på grunn av festen, ikke pga Brann.

 

Ja, Olum har et poeng med det sitatet og jeg må inrømme at RBK ikke har vært alt for gode på den delen de siste åra, men spesielt i år har vi virkelig forbedret oss. Det kommer og av at vi flyttet opp til Øvre Øst. Det har hjulpet mye. Nå er det bare å få med resten av stadion, men det er ikke lett med tanke på at vi er i 2. etasje. Dessuten virker det for meg som Brannfansen mener man skal holde kjeft i 5 min for så ta en allsang som flere er med på enn bare noen få. Spør du meg blir det kjedelig da det blir 5 min med så og si stillhet. Derfor vil jeg si Kjernen er mye bedre på dette da vi har mange sanger og vi hopper og synger i 90+min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, så Bergen er et sted hvor det ikke finnes et eneste hus på mange mils avstand utenfor bygrensa? Godt, da vet jeg det.

Og seriøst. 100000 mot 80000. Hva er forskjellen, dere har latterlig mange fler enn oss uansett. Det er det jeg skal frem til. Du skryter av at dere fyller opp stadionen med over 15000 hver kamp uansett, men som sagt. Dere har 80000 flere å ta av og det har nok temmelig mye å si det, men det er visst noe du velger å se bort i fra. Greit det, men da duger plutselig ikke argumentene dine så veldig mye lengre.

At vi er flere kan så være (men du glemmer all den tilreisende fansen. Merkelig, siden du er i den kategorien)

 

Benekter du at Lerkendal er en større bane og at Brann er bedre på antall i forhold til kapasitet? La meg ta et litt annet eksempel: Manchester United har best tilskuertall i England, men jeg vil tro at Liverpool er bedre i forhold til kapasitet. Kapasitet og tomme seter glemmer du.

 

Det du sier er at den sesongen dere vant hadde dere best snitt så langt. Den sesongen vi hadde høyest snitt var den sesongen vi endte på 7. plass. Med andre ord, ikke den sesongen vi vant serien.

Ja, det var lenge siden dere vant, men det skapte jo bare en hærskare med folk som synes det var "kult" å heie på Brann fordi de for en gangs skyld vant noe. Det var sikkert også veldig gøy å være på festen i byen. Flere kompiers var med der og drakk som faen og de hater fotball. Med andre ord var det nok en del som var med bare på grunn av festen, ikke pga Brann.

Brann er best i medgang, det har jeg aldri sagt noe imot. Men vi hadde et like godt snitt i 08. Du svarte forøvrig ikke på spørsmålet mitt: Når fikk RBK 7. plass? Året etter de vant serien? Det vil i så tilfelle forklare en hel del.

 

Selvfølgelig var det mange som var der som ikke bryr seg om Brann eller fotball. Men vi skapte liv, noe som ikke er vanskelig med 100 000 mennesker.

 

Ja, Olum har et poeng med det sitatet og jeg må inrømme at RBK ikke har vært alt for gode på den delen de siste åra, men spesielt i år har vi virkelig forbedret oss. Det kommer og av at vi flyttet opp til Øvre Øst. Det har hjulpet mye. Nå er det bare å få med resten av stadion, men det er ikke lett med tanke på at vi er i 2. etasje. Dessuten virker det for meg som Brannfansen mener man skal holde kjeft i 5 min for så ta en allsang som flere er med på enn bare noen få. Spør du meg blir det kjedelig da det blir 5 min med så og si stillhet. Derfor vil jeg si Kjernen er mye bedre på dette da vi har mange sanger og vi hopper og synger i 90+min.

Hvilke fans som er best på stadion har jeg diskutert tidligere. Jeg foretrekker at fansen er impulsiv og synger virkelige sanger, og ikke shalala/lølølø-tull som finnes i mange RBK-sanger. Her kommer vi ikke til å bli enig, men det er interessant at du tar det opp. Jeg stiller dette spørsmålet for endte gang: Hvor er de hoppende "supporterne" som står på i 90 min+ nå? Hvorfor hopper ikke de og lager en fest?

Lenke til kommentar

Party hardy.

 

En "fest" kan være så mangt. Den der "Vi er flinkere supportere fordi vi fylte torget den gangen vi vant gullet"-replikken viser hvor fokuset er i Bergen. Vi prioriterer å støtte laget foran å arrangere festligheter som egentlig bare er for utseendes skyld. Det var sikkert hyggelig i Bergen når dere dro i land gullet, men for meg så det ut som en unnskyldning for hver bidige bergenser å dra på seg ei rød skjorte og drikke seg dritings. Det gjorde jeg i russetida..

Lenke til kommentar
Party hardy.

 

En "fest" kan være så mangt.

Ja, men dere vet ikke hva ordet er i Trondheim. Heldigvis har dere studenter som lærer dere det.

 

Den der "Vi er flinkere supportere fordi vi fylte torget den gangen vi vant gullet"-replikken viser hvor fokuset er i Bergen.

Det var en fest til ære for laget som vant serien. Spør spillerne om hva de tenkte. Det er den største festen i fotballnorge.

 

Vi prioriterer å støtte laget foran å arrangere festligheter som egentlig bare er for utseendes skyld.

Er vi her igjen? Vi synger SANGER, dere er visuelle og traller lølølø/shalala. Vi er impulsive, dere må tralle uansett. Vi skaper samhold, dere skiller publikum. Vi har ulike kulturer på tribunen, forskjellen er at vi også kan lage et bra arrangement utenfor banen - kanskje pga av samholdet vi skaper på tribunen. Forsøk samhold dere også, så kanskje vi får en fest i Trondheim.

 

Det var sikkert hyggelig i Bergen når dere dro i land gullet, men for meg så det ut som en unnskyldning for hver bidige bergenser å dra på seg ei rød skjorte og drikke seg dritings. Det gjorde jeg i russetida..

Det var nok endel som så på det som en ekstra unnskylding ja, men det er fremdeles den største festen i fotballnorge - og det kommer det også til å bli, med mindre Vålerenga vinner. For la oss innse det. De er det eneste laget i Norge som kan konkurrere mot Brann i forhold til entusiasme.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Ok, så Bergen er et sted hvor det ikke finnes et eneste hus på mange mils avstand utenfor bygrensa? Godt, da vet jeg det.

Og seriøst. 100000 mot 80000. Hva er forskjellen, dere har latterlig mange fler enn oss uansett. Det er det jeg skal frem til. Du skryter av at dere fyller opp stadionen med over 15000 hver kamp uansett, men som sagt. Dere har 80000 flere å ta av og det har nok temmelig mye å si det, men det er visst noe du velger å se bort i fra. Greit det, men da duger plutselig ikke argumentene dine så veldig mye lengre.

At vi er flere kan så være (men du glemmer all den tilreisende fansen. Merkelig, siden du er i den kategorien)

 

Benekter du at Lerkendal er en større bane og at Brann er bedre på antall i forhold til kapasitet? La meg ta et litt annet eksempel: Manchester United har best tilskuertall i England, men jeg vil tro at Liverpool er bedre i forhold til kapasitet. Kapasitet og tomme seter glemmer du.

 

 

Der unngår du igjen å svare på det DJ_dark peker på.

Finnes det ikke tilreisende supportere rundt Bergen?

 

Det er ikke rart at dere fyller opp en mindre stadion når det er flere folk å ta av, det er jo rett og slett naturlig.

Endret av Bagh
Lenke til kommentar
Der unngår du igjen å svare på det DJ_dark peker på.

Finnes det ikke tilreisende supportere rundt Bergen?

 

Det er ikke rart at dere fyller opp en mindre stadion når det er flere folk å ta av, det er jo rett og slett naturlig.

Gratulerer, det tok deg en post å forstå. Andre som sliter.

 

 

Du bedømmer tydeligvis supportergrupper hvordan de ferier et seriegull, ikke hvordan de oppfører seg på tribunen gjennom hele sesongen.

Lenke til kommentar
Der unngår du igjen å svare på det DJ_dark peker på.

Finnes det ikke tilreisende supportere rundt Bergen?

 

Det er ikke rart at dere fyller opp en mindre stadion når det er flere folk å ta av, det er jo rett og slett naturlig.

Beklager, jeg svarte på alt det andre i stilen hans, så jeg glemte det.

 

Jo, vi har tilreisende fans fra nærområdene (og noen andre steder, som Dokka). Men ikke i like stor grad som RBK, og det var poenget mitt. Det er tog fra hele Trøndelag, samt tilreisende fra andre steder i landet. Som DJ_Dark er et eksempel på.

 

De få tusen Lerkendal har i ekstra kapasitet gjør susen. Er Lerkendal full når RBK spiller mot Brann/VIF/LSK/Molde? For under "hat"-kampene kunne Brann Stadion gjerne vært en god del større, og vi hadde fremdeles fylt den opp.

 

EDIT: HERRE. Det at dere feirer er noe ekstra. Selvfølgelig er hvordan fansen opptrer på stadion viktigst, men det viser ekstra takknemlighet når fansen arrangerer en fest. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

 

EDIT 2: At dere gjør et poeng ut av at jeg ikke svarer på alt i en post er tragisk. Dere har unngått å nevne mye i mine poster. Jeg har eksempelvis ikke fått svar på hvor den "hoppende-gale-elleville" Kjernen er etter gullet kom til byen.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Du trekker inn alle disse studentene osv. Hvorfor skal de bry seg da? Du sier det er 30000, ikke vet jeg, men husk at sikkert 20000 av disse IKKE er fra Trondheim og området rundt da. Det er da ganske stor sannsynlighet for at disse heier på andre lag og rett og slett gir blanke faen i RBK og gullet deres. Hvorfor skulle de være med på festen når de hater laget?

Lenke til kommentar
Der unngår du igjen å svare på det DJ_dark peker på.

Finnes det ikke tilreisende supportere rundt Bergen?

 

Det er ikke rart at dere fyller opp en mindre stadion når det er flere folk å ta av, det er jo rett og slett naturlig.

Beklager, jeg svarte på alt det andre i stilen hans, så jeg glemte det.

 

Vanskelig å svare på det som står først i en post og det du leser først, er det ikke?

 

Jo, vi har tilreisende fans fra nærområdene (og noen andre steder, som Dokka). Men ikke i like stor grad som RBK, og det var poenget mitt. Det er tog fra hele Trøndelag, samt tilreisende fra andre steder i landet. Som DJ_Dark er et eksempel på.
Og det er du sikker på?

 

De få tusen Lerkendal har i ekstra kapasitet gjør susen. Er Lerkendal full når RBK spiller mot Brann/VIF/LSK/Molde? For under "hat"-kampene kunne Brann Stadion gjerne vært en god del større, og vi hadde fremdeles fylt den opp.

Nå er jeg ikke sikker på de eksakte tallene for de kampene, men det var hvertfall fullsatt mot VIF og Molde og tett oppunder det på Brann og LSK.

 

 

EDIT: HERRE. Det at dere feirer er noe ekstra. Selvfølgelig er hvordan fansen opptrer på stadion viktigst, men det viser ekstra takknemlighet når fansen arrangerer en fest. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Plutselig fansen som arrangerer fest nå? Først sa jo du at det var kommunen.

Lenke til kommentar
Du trekker inn alle disse studentene osv. Hvorfor skal de bry seg da? Du sier det er 30000, ikke vet jeg, men husk at sikkert 20000 av disse IKKE er fra Trondheim og området rundt da. Det er da ganske stor sannsynlighet for at disse heier på andre lag og rett og slett gir blanke faen i RBK og gullet deres. Hvorfor skulle de være med på festen når de hater laget?

Jeg har ikke sagt at de skal være med på en fest som ikke finner sted - de fester uansett de. Studentene er jo tydeligvis de eneste som fester i Trondheim, om jeg har forstått dere rett?

 

Jeg forsøker igjen: Hvor er de ivrige RBK-supporterne etter gullet ble hentet til Trondheim? De har ikke vist seg, så jeg konkluderer med at det er manglende entusiasme i byen. Dere er god på oppmøte - dårlig på entusiasme.

Lenke til kommentar
Du trekker inn alle disse studentene osv. Hvorfor skal de bry seg da? Du sier det er 30000, ikke vet jeg, men husk at sikkert 20000 av disse IKKE er fra Trondheim og området rundt da. Det er da ganske stor sannsynlighet for at disse heier på andre lag og rett og slett gir blanke faen i RBK og gullet deres. Hvorfor skulle de være med på festen når de hater laget?

Jeg har ikke sagt at de skal være med på en fest som ikke finner sted - de fester uansett de. Studentene er jo tydeligvis de eneste som fester i Trondheim, om jeg har forstått dere rett?

 

Jeg forsøker igjen: Hvor er de ivrige RBK-supporterne etter gullet ble hentet til Trondheim? De har ikke vist seg, så jeg konkluderer med at det er manglende entusiasme i byen. Dere er god på oppmøte - dårlig på entusiasme.

 

De har flytta seg til f.eks downtown. Utestedet RBK LEIDE for å feire gullet.

Lenke til kommentar
Vanskelig å svare på det som står først i en post og det du leser først, er det ikke?

Jeg beklaget meg, og kom med et svar på det.

 

Og det er du sikker på?

Ja, RBK har langt flere fans utenom byen enn det Brann har. Som igjen kan forklares med suksess.

 

Plutselig fansen som arrangerer fest nå? Først sa jo du at det var kommunen.

Ja, det er kommunen som arrangerer det på papiret og økonomisk, men uten entusiastiske fans (som naturligvis er med å arrangere, og ikke minst gir grunnlaget) ville det ikke blitt en fest. Kanskje ikke Trondheim har penger til en slik fest, noe som er merkelig med tanke på at Bergen/Oslo er to av Norges fattigste kommuner.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
NORGE er generelt for dårlig når det gjelder supporterliv, når jeg var på en League 2 kamp i England der de lagde mer liv enn på en nesten full landskamp så er det no gærnt

 

Det skal ikke mye til for å overgå stemningen på landskampene, oljeberget er en latterlig stor vits. Men enig i at supporterlivet i Tippeligaen er røv.

Lenke til kommentar
Du trekker inn alle disse studentene osv. Hvorfor skal de bry seg da? Du sier det er 30000, ikke vet jeg, men husk at sikkert 20000 av disse IKKE er fra Trondheim og området rundt da. Det er da ganske stor sannsynlighet for at disse heier på andre lag og rett og slett gir blanke faen i RBK og gullet deres. Hvorfor skulle de være med på festen når de hater laget?

Jeg har ikke sagt at de skal være med på en fest som ikke finner sted - de fester uansett de. Studentene er jo tydeligvis de eneste som fester i Trondheim, om jeg har forstått dere rett?

 

Jeg forsøker igjen: Hvor er de ivrige RBK-supporterne etter gullet ble hentet til Trondheim? De har ikke vist seg, så jeg konkluderer med at det er manglende entusiasme i byen. Dere er god på oppmøte - dårlig på entusiasme.

 

Nå er ikke studentene en homogen masse på 30 000 som ikke er fra Trondheim og bare fester. Men at de står for en stor del av utelivet i Trondheim er ikke til å komme unna. Men det er nok av trønderske ikke-studenter som er ute å fester.

Tror nok Bergen ville merket det også hvis det kom 30 000 mennesker i alderen 20-30 til byen.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, det en viss sannhet i utsagnet om træge trøndere.

Og når det er sagt at Kjernen velger å identifisere seg med ultraskulturen betyr ikke at alle på tribunen er ultras. Jeg vil påstå at de som er med i Ultras Nidaros er de eneste som kvalifiserer til å kalle seg ultras på Øvre Øst.

Vi sliter ganske mye med å få med folk som hopping og slikt, men det kommer seg.

Kort og godt, at vi er ultrasinspirerte betyr ikke at alle er ultras og kommer til å hoppe og sprette rundt i Trondheim sentrum natt til en vanlig arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Og det er du sikker på?

Ja, RBK har langt flere fans utenom byen enn det Brann har. Som igjen kan forklares med suksess.

Kilder?

 

Plutselig fansen som arrangerer fest nå? Først sa jo du at det var kommunen.

Ja, det er kommunen som arrangerer det på papiret og økonomisk, men uten entusiastiske fans (som naturligvis er med å arrangere, og ikke minst gir grunnlaget) ville det ikke blitt en fest. Kanskje ikke Trondheim har penger til en slik fest, noe som er merkelig med tanke på at Bergen/Oslo er to av Norges fattigste kommuner.

Trondheim Kommune har mer enn fordoblet gjelden sin på de 4 årene det har vært rødgrønt styre i byen. Fra 4 til 9 milliarder hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Nå er ikke studentene en homogen masse på 30 000 som ikke er fra Trondheim og bare fester. Men at de står for en stor del av utelivet i Trondheim er ikke til å komme unna. Men det er nok av trønderske ikke-studenter som er ute å fester.

Tror nok Bergen ville merket det også hvis det kom 30 000 mennesker i alderen 20-30 til byen.

Bergen har like mange studenter som Trondheim - og naturligvis setter også de sitt preg på utelivet. Men det er fremdeles en god del bergensere som også ikke er studenter på byn. Utifra dine utsagn om "træge trøndere" samt at dere brukte studentene som en unnskyldning, fikk meg til å spørre om de var de eneste som festet der.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, det en viss sannhet i utsagnet om træge trøndere.

Og når det er sagt at Kjernen velger å identifisere seg med ultraskulturen betyr ikke at alle på tribunen er ultras. Jeg vil påstå at de som er med i Ultras Nidaros er de eneste som kvalifiserer til å kalle seg ultras på Øvre Øst.

Vi sliter ganske mye med å få med folk som hopping og slikt, men det kommer seg.

Kort og godt, at vi er ultrasinspirerte betyr ikke at alle er ultras og kommer til å hoppe og sprette rundt i Trondheim sentrum natt til en vanlig arbeidsdag.

Her kommer igjen samme innrømmelse. Dere er "træge" og fester dermed ikke så mye. Helt greit. Jeg har hørt at noen vil ha fest, men de var sikkert blant de 100+ som festet.

 

Ja, dere er en tregere, blendahvit versjon av Ultras, vi er en dårligere versjon av den anglofile kulturen. Forskjellen på oss er at vi har høyder, både på og utenfor kamp.

 

Bagh: Kilder på at det finnes flere RBK-fans utenom byene? Jeg studerer selv i Lillehammer, som er i et veldig RBK-preget fylke, utenom de fra Dokka som nevnt. Dette er også trenden sørover på kartet. Jeg har familie i Grimstad, der holder de med RBK, og DJ_Dark er et bevis på at også noen (som jeg tror er mange) holder med RBK også i Oslo/Akershus. På togturen til Lillehammer etter kampen var det folk som gikk av på alle mulige stasjoner på vei til Oslo. Noe som er logisk med RBK-dominansen de siste 15 årene.

 

Brann er mer lokalt forankret, men også her har vi våre få utvalgte (Dokka).

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Ja, dere er en tregere, blendahvit versjon av Ultras, vi er en dårligere versjon av den anglofile kulturen. Forskjellen på oss er at vi har høyder, både på og utenfor kamp.

Det er faktisk noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

Javel? Årets beste supporterkamp var Brann - Odd. Da var det impulsive hatsanger, tifoer og en herlig atmosfære og lydnivå. At dere jevnt over har vært bedre i år (på hjemmebane - Brann er fantastisk borte), skal jeg ikke si noe på.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...