Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til og med Alta IF feiret 6.plassen sin :p

Og det er poenget mitt. Det er fler enn 100 mennesker i Bergen som feirer en enkelt kamp, satt på spissen. Det var mer feiring i Bergen det året Brann holdt på å rykke ned, enn det har vært i Trondheim i alle år de har vunnet serien.

 

Og om du ser på elleville Ultras-feiringer ellers i verden, er det jo merkelig at Kjernen ikke forsøker.

 

Edit: Synes forøvrig det er morsomt å registrere at dårlige unnskyldninger om "indre ro" et byttet ut med "men det var jo 100 som feiret".

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Til og med Alta IF feiret 6.plassen sin :p

Og det er poenget mitt. Det er fler enn 100 mennesker i Bergen som feirer en enkelt kamp, satt på spissen. Det var mer feiring i Bergen det året Brann holdt på å rykke ned, enn det har vært i Trondheim i alle år de har vunnet serien.

 

Og om du ser på elleville Ultras-feiringer ellers i verden, er det jo merkelig at Kjernen ikke forsøker.

Var jo ingen fest for laget heller, det ble kake og et glass champis på brakka :p

Lenke til kommentar

Grunnen har jo blitt nevnt, trønderene er rett og slett "mette", regner med at de feiret hvert gull som konger før seieresrekka begynte og sansynligvis en del pokaler inn i RBK-dominansen.

 

At VIF og Brann feirer med mange tusen på rådhusplassen/torget(hvorhen de bergenserene feiret) betyr ikke dermed at alle andre skal gjøre det samme, det er sånn fotballkulturen er.

Vålerenga og Brann har uansett en ganske unik tilegning til fotball kontra andre supporterklubber i Norge.

 

Det hele renner ut i at folk er forskjellige egentlig, om trøndere ikke vil hoppe rundt i gatene, samles i en stor klynge, synge og feste så betyr ikke det at de ikke er glade for tidenes mest overlegene gull.

Lenke til kommentar

Hva er så big deal? Det har seg slik at godt over halvparten av publikum på Lerkendal er familier med unger og bestemor, som heller ville ta feiringa på stadion istedet for stå i gatene å fryse. Og istedet for å stå på torget å gaule/elge så trekker vi inn på puben, og lager bråk der istedet. Så spar oss for kritikken. Det er vårt gull. La oss feire det som vi selv vil. ;)

Lenke til kommentar
Grunnen har jo blitt nevnt, trønderene er rett og slett "mette", regner med at de feiret hvert gull som konger før seieresrekka begynte og sansynligvis en del pokaler inn i RBK-dominansen.

 

At VIF og Brann feirer med mange tusen på rådhusplassen/torget(hvorhen de bergenserene feiret) betyr ikke dermed at alle andre skal gjøre det samme, det er sånn fotballkulturen er.

Vålerenga og Brann har uansett en ganske unik tilegning til fotball kontra andre supporterklubber i Norge.

 

Det hele renner ut i at folk er forskjellige egentlig, om trøndere ikke vil hoppe rundt i gatene, samles i en stor klynge, synge og feste så betyr ikke det at de ikke er glade for tidenes mest overlegene gull.

 

En stor takk til deg!

Endelig noen som forstår.

Lenke til kommentar
Grunnen har jo blitt nevnt, trønderene er rett og slett "mette", regner med at de feiret hvert gull som konger før seieresrekka begynte og sansynligvis en del pokaler inn i RBK-dominansen.

 

At VIF og Brann feirer med mange tusen på rådhusplassen/torget(hvorhen de bergenserene feiret) betyr ikke dermed at alle andre skal gjøre det samme, det er sånn fotballkulturen er.

Vålerenga og Brann har uansett en ganske unik tilegning til fotball kontra andre supporterklubber i Norge.

 

Det hele renner ut i at folk er forskjellige egentlig, om trøndere ikke vil hoppe rundt i gatene, samles i en stor klynge, synge og feste så betyr ikke det at de ikke er glade for tidenes mest overlegene gull.

Poenget er jo at trønderne ikke har hatt en storsamling på torget sitt tidligere år heller. At de er mett på gull kan så være (selv om jeg tviler), men de kan umulig være mett på noe de ikke har gjort. Nemlig å feste.

 

Jeg ser at folk er forskjellige, men jeg kritiserer den "fantastiske" Kjernen som RBK-fansen skryter av. Hvor er de ivrige Ultras-supporterne nå? De som ifølge dem selv hopper, danser og er elleville? Nei, de stopper etter serien. Men kanskje de er sliten etter en "ellevill" sesong, hva vet vel jeg. Vi i Bergen var hes da vi tok gullet hjem, men vi gaulte likevel alle mann på Festplassen (ja, treffende navn) der vi festet (enkelte helt til politiet kom første gang, og samtlige natten lang da Brann faktisk tok gullet).

 

Ellers er jeg veldig enig at Brann og Vålerenga er unike i norsk fotball i forhold til entusiasme. Enten så mangler den i Trondheim, ellers så har fansen en merkelig måte å vise det på.

Lenke til kommentar
Dessuten så du jo hvor mange som "plutselig" ble Brann-supportere da, for så at de har gjemt seg etter det.

Haha, hadde det ikke vært for patriotismen i Bergen, hadde ikke Brann hatt fans. For la oss innse det, Brann har med unntak av 07 og noen sesonger før det vært dårlige. At vi er det laget i Norge, utenom Aalesund som har best snitt i forhold til kapasitet - også i de sesongene vi sliter, er imponerende.

 

Brann er det laget som har rekorden i TL over 15 000 på stadion. Og det i en sesong der Brann har spilt dårlig fotball. At Brann er best i medgang har jeg aldri benektet, men å forsøke å ta det på entusiasmen blir feil. For VIF knuser også RBK her, og de fyller ikke opp sin stadion.

 

Som Olum sa: Det er forskjell på entusiasme og antall tilskuere.

 

Edit: En kan også lure på om oppmøtet på Lerkendal hadde vært så stort om ikke RBK hadde vært overlegen på 90-tallet, men dette blir bare spekulasjoner fra min side.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Du vet at den sesongen RBK hadde mest i snitt var den sesongen vi kom på 7. plass? Nei, du vet sikkert ikke det og det sjokkerer meg ikke.

Jeg er klar over at RBK er gode på oppmøte ja. Som kan forklares med tidligere suksesser.

 

DJ_Dark: Visste du at Brann er det laget i Norge som har best snitt i forhold til kapasitet utenom AaFK? Nei, og det overasker meg ikke. Brann spilte hele denne sesongen med over 15 000 tilskuere. Det gjorde ikke RBK.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Jeg er klar over at RBK er gode på oppmøte ja. Som kan forklares med tidligere suksesser.

Det hadde absolutt ikke en dritt med mitt innlegg å gjøre, men det er ikke noe nytt.

Selvfølgelig har det alt med ditt innlegg å gjøre. Du har gått tom for dårlige argumenter, så nå går du på at RBK har best tilskuertall (som ikke stemmer i forhold til kapasitet). Når fikk RBK denne 7. plassen? Året etter de vant?

Lenke til kommentar
DJ_Dark: Visste du at Brann er det laget i Norge som har best snitt i forhold til kapasitet utenom AaFK? Nei, og det overasker meg ikke. Brann spilte hele denne sesongen med over 15 000 tilskuere. Det gjorde ikke RBK.

 

 

Hvilket argument er det å komme med, når vi har høyere snitt enn dere? :hmm:

Bergen har vell flere innbyggere enn Trondheim å så vidt jeg vet :dremel:

Endret av Dalglish
Lenke til kommentar
DJ_Dark: Visste du at Brann er det laget i Norge som har best snitt i forhold til kapasitet utenom AaFK? Nei, og det overasker meg ikke. Brann spilte hele denne sesongen med over 15 000 tilskuere. Det gjorde ikke RBK.

Det var ikke mitt poeng heller.

 

DJ_Dark: Visste du at Brann er det laget i Norge som har best snitt i forhold til kapasitet utenom AaFK? Nei, og det overasker meg ikke. Brann spilte hele denne sesongen med over 15 000 tilskuere. Det gjorde ikke RBK.

Hvilket argument er det å komme med, når vi har høyere snitt enn dere? :hmm:

FACT!

 

Bergen har vel 100.000 flere innbyggere enn Trondheim og vi har høyere snitt. Snakk om patriotisme dere har.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
DJ_Dark: Visste du at Brann er det laget i Norge som har best snitt i forhold til kapasitet utenom AaFK? Nei, og det overasker meg ikke. Brann spilte hele denne sesongen med over 15 000 tilskuere. Det gjorde ikke RBK.

 

 

Hvilket argument er det å komme med, når vi har høyere snitt enn dere? :hmm:

Bergen har vell flere innbyggere enn Trondheim å så vidt jeg vet :dremel:

Herre, les innleggene mine en gang til.

 

Så vidt meg bekjent har Lerkendal høyere kapasitet enn Brann Stadion. I forhold til antallet er det flere på Brann Stadion. Eller for å si det på en annen måte: Det er langt flere tomme seter på Lerkendal. Uansett er dette på side av den faktiske diskusjonen. Tilskuertall er ikke synonymt med entusiasme, noe dere har bevist ganske klart.

 

Hadde vi hatt en større stadion, hadde vi fylt den også. Iallefall ved store kamper som VIF/RBK/Viking/LSK osv.

 

Som sagt: Det var ikke Brann som spilte med mindre enn 15 000 tilskuere denne sesongen.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Som sagt: Det var ikke Brann som spilte med mindre enn 15 000 tilskuere denne sesongen.

Og poenget ditt er? Vi har 100000 færre innbyggere og vi har større tilskuersnitt.

For det første er det ikke 100 000 flere i Bergen. Trondheim har 170 000, Bergen har 250 000. Dessuten glemmer du resten av Trøndelag, som også er mye på kamp - samt de som er der innimellom, men ikke kommer fra byen som deg selv.

 

For det andre er det er et stort poeng, da dere uansett hadde hatt et høyere snitt om vi så hadde fylt hele stadion til randen (som vi gjorde i 07). Da hadde dere også høyere snitt. Fordi dere har en større bane. Vi har bedre snitt i forhold til kapasiteten. Vi skulle gjerne bygget ut stadion, noe vi også har gjort litt, men det er komplikasjoner i forhold til områdene rundt.

 

For det tredje lagde vi en fotballfest Norge ikke har sett maken til - dere klarer ikke å feste.

 

Et annet argument som har blitt oversett er at vi i Bergen ikke har vært overlegne på 90-tallet. Faktisk var det over 40 år siden Brann vant serien i 07. Men entusiasmen har ikke forsvunnet. Jeg tviler på at det samme hadde vært tilfelle i Trondheim.

 

Edit: Og jeg siterer Olum igjen: "Entusiasme er ikke det samme som tilskuertall". Men jeg ser det er det eneste siste snev av argumentasjon som er å finne fra den anti-festende RBK-leiren.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...