Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig har det blitt feiret i byen også, men siden vi allerede har vunnet TL 14-15? ganger de siste 20 årene, så er det jo klart at vi ikke får like mye oppmerksomhet som Brann fikk, da de tok sitt første gull på, hva var det? 50 år?

 

Selv ser jeg ingen grunn i å diskutere dette. Siden du ikke bor i Trondheim, så har du antageligvis ingen konkret fakta om hvor mange som feirer. Så at du argumenterer med at det kun er 30 stk som feirer, er relativt på tryne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skriver selv du snakket om feiring, ingen kjempefest, og feiring var det.

Da har vi vidt forskjellige begreper om ordet feiring. Det var nærmere 30 som "feiret", noe som ikke er verdig en by på 170 000 innbyggere; som uten problemer fyller 17-18 000 på stadion. Da er det etter min mening noe alvorlig gale - særlig siden dere hardnakket har trykket Ultras-kulturen til deres bryst. Da burde i det minste de 2000 i Kjernen stilt opp. Men at dere er hyklere er greit for meg det:

 

Stå på uansett under kamp - gi faen etterpå.

 

Hvor fikk du at det var 30 stykker som feiret da?

Er det virkelig så vanskelig å holde seg til de faktiske forhold, eller passer ikke klagingen din like godt da lenger?

Skjønner virkelig ikke hvorfor det er så himla viktig hvor mange som møter opp en kald høstkveld for å stå å tilrope laget som vant serien, når man jo får gjort dette på satdion også, men for utenforstående er det tydeligvis viktig hvordan trønderene velger å gjør ting.

Hvor fikk du 200 fra? Da TV2 hadde kameraer der på kvelden var det nærmere 30 (mener jeg de sa også).

 

Poenget mitt er jo at dere vil tilhøre en supporterkultur der festing er i høysete - noe dere ikke viser. Det er ikke så viktig for meg at ikke RBK har fest, men jeg synes det er litt merkelig at selv Stabæk har flere engasjerte fans.

Lenke til kommentar
Hvor fikk du 200 fra? Da TV2 hadde kameraer der på kvelden var det nærmere 30 (mener jeg de sa også).

 

Poenget mitt er jo at dere vil tilhøre en supporterkultur der festing er i høysete - noe dere ikke viser. Det er ikke så viktig for meg at ikke RBK har fest, men jeg synes det er litt merkelig at selv Stabæk har flere engasjerte fans.

 

Jeg sa et sted mellom 1-200 personer.

 

Noen linker:

RBK feirer gullet - Adressa

 

RBK møtt av supportere på Værnes og i sentrum.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig har det blitt feiret i byen også, men siden vi allerede har vunnet TL 14-15? ganger de siste 20 årene, så er det jo klart at vi ikke får like mye oppmerksomhet som Brann fikk, da de tok sitt første gull på, hva var det? 50 år?

 

Selv ser jeg ingen grunn i å diskutere dette. Siden du ikke bor i Trondheim, så har du antageligvis ingen konkret fakta om hvor mange som feirer. Så at du argumenterer med at det kun er 30 stk som feirer, er relativt på tryne.

Om dere har feiret, hvorfor kritiserer media dere da? Dere er det laget som har feiret minst av de 4 foregående vinnerne.

 

Stabæk flere engasjerte fans?

 

Er vell vi som har det høyeste tilskuersnittet i år er det ikke? Kjernen har vært en av de beste supporterklubbene i år.

Har du noen gang vært på Lerkendal?

RBK har det høyeste snittet ja, men flesteparten av de bidrar ikke på Lerkendal (deres egne ord). Brann er forøvrig det laget med rekord over 15 000 i en sesong der de har spilt dårlig. Om Kjernen hadde vært en av de beste supportergruppene i år, hadde dere feiret bedre.

 

Så du ca 2 sekunder så du ikke fikk sett alle da eller? Du er så grundig på jordet her nå. Det imponerer meg faktisk. Du sitter fra Bergen og ser på tv og tror du kan vite hvordan det faktisk var i Trondheim.

Så dere hadde plutselig fest? Uten at mediene var der? Dere argumenterer mot deres egne forsvars-utsagn nå. Det er helt utrolig. Dere var ikke noe fest i Trondheim, eller kanskje en "feiring" med 50 stk er det for dere - siden dere aldri har hatt en storfeiring før.

 

Edit: Du sa 100 til 200. Mediene sier 100. Uansett ikke imponerende.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Stabæk flere engasjerte fans?

 

Er vell vi som har det høyeste tilskuersnittet i år er det ikke? Kjernen har vært en av de beste supporterklubbene i år.

Har du noen gang vært på Lerkendal?

 

Du vet at engasjerte fans og tilskuersnitt ikke er det samme.

 

Hvor fikk du at det var 30 stykker som feiret da?

Er det virkelig så vanskelig å holde seg til de faktiske forhold, eller passer ikke klagingen din like godt da lenger?

Skjønner virkelig ikke hvorfor det er så himla viktig hvor mange som møter opp en kald høstkveld for å stå å tilrope laget som vant serien, når man jo får gjort dette på stadion også, men for utenforstående er det tydeligvis viktig hvordan trønderene velger å gjør ting.

 

Det du skriver her får det til å virke som om det å feire et seriemesterskap er en plikt. Det skal være en spontan greie. Folk skal styrte ut i gatene og feste vilt hele natta.

Lenke til kommentar

På kvelden når vi slo Molde og hadde vunnet gullet, ble spillerne møtt av supportere på flyplassen og i byen. På natta dro spillerne på nattklubb med de ivrigste supporterne som møtte opp. En uforglemmelig kveld for de som var der ser jeg for meg.

 

Den største markeringen skjedde jo på Lerkendal etter seieren mot Aalesund. Det var vel dette som var den offisielle feiringen. Med tanke på at det var fullsatt stadion og pur glede, så kan vel ikke det kalles noe dårlig feiring. Hva er bedre enn å feire fotball med mer fotball?

 

Vi oppe i Trondheim føler ikke trangen ved å hope oss opp i manntall på torget med store scener og kamerafolk rundt oss. Om det hadde vært en mer dramatisk serieavslutning ville nok dette ha blitt reflektert i reaksjonene til folk. Men for oss handler det om de små øyeblikkene. Husker en høstkveld i 2006 når vi vant seriefinalen. Da tror jeg det var allsang på samtlige puber i Trondheim.

Lenke til kommentar
Edit: Du sa 100 til 200. Mediene sier 100. Uansett ikke imponerende.

 

Uansett, nå kan du slutte å komme med fiktive tall du finner på i farten og holde deg til hva som er reellt.

Det er greit. 100 er tallet og det er for lite.

 

Vet du hva? Jeg gidder ikke å diskutere med deg mer. Gidder ikke det med en person som totalvender på at jeg sier og kommer med helt håpløse grunner for ting. Blir ikke en ordentlig diskusjon når den andre kommer med usannheter og med ting han TROR.

Nå har vi kommet frem til at 100 var tallet. Ingen av dere har kommentert mine Ultras-påstander. Dere vil så gjerne være Ultras, hvorfor feirer dere ikke da?

 

At dere har 100 engasjerte fans i Trondheim er trist. Det er ikke en usannhet at dere fester langt mindre enn i Oslo og i Bergen. Av den enkle grunn at vi har flere engasjerte fans i disse byene.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

For å oppklare noe.

Ja, vi har 2000-2500 på øvreøst, og det er mye rart der. En del er der fordi det er billig, en del er der fordi de vil stå sammen med Kjernen og bidra osv. Alt fra unger til eldre, faktisk. Det sier seg seg at alle ikke har behov, vil eller kan gå ut og feste på en søndagskveld.

Festingen skjer nødvendigvis på en søndag kveld (fordi det for det meste har vært da vi har spilt våre kamper), hvor mange har fri på jobben dagen etter?

Det er en søndag kveld og likevel var de utestedene som holdt åpent søndag fulle.

 

Og det at det ikke er noen storfest på torget, er vel kanskje et tegn på at vi ikke trenger det. For jeg regner med at om folk hadde villet det så hadde man fått arrangert noe.

 

Hehuaken:

Hvis mediene kritiserer oss, kom med linker da.

Det var ingen storfest der alle samlet seg, med det var folk på de utestedene som hadde åpent og da sier det seg selv at det ikke er plass til så jævla mye folk.

 

Uansett så synes jeg det er rart at det skal være så jævla mye fokus på hvordan man (skal) feire. Har på andre forum fått kritikk for at vi ikke fyrte pyro på Molde-kampen borte (da vi vant gullet) og Ålesund-kampen hjemme (da vi fikk medaljene) og alle skal mene noe om at vi gjorde det for dårlig.

Lenke til kommentar

DU har kommet frem at 100 er tallet. Herregud så trangsynt du er. Vi feiret gullet mest da vi kom hjem fra Molde, noe som var 3-4 uker før vi fikk det utdelt. Det var da vi feiret mest og det var da folk virkelig tok av, men du fikk vel ikke med deg det da Brann sikkert var i en dårlig periode og du ikke greide å tenke på noe annet. De som er Ultras feiret, det er det som er greia, men ingen klubb i Norge har 2000 ultras som synger, hopper, flagger og klapper osv hele jævla kampen. (Da har vel egentlig Brann ingen siden dere ikke gjør dette hele tiden. Det er min mening over hva Ultras faktisk er.)

 

Dere vant deres første gull på 43 år, vi har vunnet 15 ganger de siste 20 åra. Det er da ganske så logisk at vi ikke tar så latterlig av som det dere gjorde da dere (og Enga) vant gullet.

Lenke til kommentar
For å oppklare noe.

Ja, vi har 2000-2500 på øvreøst, og det er mye rart der. En del er der fordi det er billig, en del er der fordi de vil stå sammen med Kjernen og bidra osv. Alt fra unger til eldre, faktisk. Det sier seg seg at alle ikke har behov, vil eller kan gå ut og feste på en søndagskveld.

Festingen skjer nødvendigvis på en søndag kveld (fordi det for det meste har vært da vi har spilt våre kamper), hvor mange har fri på jobben dagen etter?

Det er en søndag kveld og likevel var de utestedene som holdt åpent søndag fulle.

 

Og det at det ikke er noen storfest på torget, er vel kanskje et tegn på at vi ikke trenger det. For jeg regner med at om folk hadde villet det så hadde man fått arrangert noe.

 

Hehuaken:

Hvis mediene kritiserer oss, kom med linker da.

Det var ingen storfest der alle samlet seg, med det var folk på de utestedene som hadde åpent og da sier det seg selv at det ikke er plass til så jævla mye folk.

 

Uansett så synes jeg det er rart at det skal være så jævla mye fokus på hvordan man (skal) feire. Har på andre forum fått kritikk for at vi ikke fyrte pyro på Molde-kampen borte (da vi vant gullet) og Ålesund-kampen hjemme (da vi fikk medaljene) og alle skal mene noe om at vi gjorde det for dårlig.

TV2 sin reportasje. Etter Molde-kampen. Da var det ikke mye å skryte av. Det med pyro reagerte jeg også på (Brann hadde det mot Lyn).

 

DU har kommet frem at 100 er tallet. Herregud så trangsynt du er. Vi feiret gullet mest da vi kom hjem fra Molde, noe som var 3-4 uker før vi fikk det utdelt. Det var da vi feiret mest og det var da folk virkelig tok av, men du fikk vel ikke med deg det da Brann sikkert var i en dårlig periode og du ikke greide å tenke på noe annet. De som er Ultras feiret, det er det som er greia, men ingen klubb i Norge har 2000 ultras som synger, hopper, flagger og klapper osv hele jævla kampen. (Da har vel egentlig Brann ingen siden dere ikke gjør dette hele tiden. Det er min mening over hva Ultras faktisk er.)

 

Dere vant deres første gull på 43 år, vi har vunnet 15 ganger de siste 20 åra. Det er da ganske så logisk at vi ikke tar så latterlig av som det dere gjorde da dere (og Enga) vant gullet.

De 100 var fra Adressa. Folk tok av? Her motsier du deg andre RBK-fans sine argumenter. "Vi feirer ikke i Trondheim, for der har vi en indre ro" - remember?

 

Merkelig at ikke resten av landet har hørt om de ville tendensene i Trondheim da. For om det stemmer, må jeg virkelig beklage. Selv om jeg tviler. Dere har 100 engasjerte fans - gratulerer.

 

Og siden du kritiserer Brann. Det står 4000 på Hansa. Og det var langt flere enn 100 som feiret i Bergen. Men som sagt - entusiasme på boks (Ultras) fungerer lite samlende (siden du liker å ta inn elementer fra gamle diskusjoner), og det ser vi nok et bevis på i Trondheim etter dette gullet.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Vi oppe i Trondheim føler ikke trangen ved å hope oss opp i manntall på torget med store scener og kamerafolk rundt oss. Om det hadde vært en mer dramatisk serieavslutning ville nok dette ha blitt reflektert i reaksjonene til folk. Men for oss handler det om de små øyeblikkene. Husker en høstkveld i 2006 når vi vant seriefinalen. Da tror jeg det var allsang på samtlige puber i Trondheim.

 

Den kan jeg se. Når vi vant gullet i 05 på den mest spennende måten som overhodet mulig, var det en selvfølge at feiringen tok av. Vi hadde heller ikke en planlagt fest. Folk som kom med toget fra Skien dro til Rådhusplassen og etterhvert var det vel rundt 50.000 der. Jeg har ikke noe godt tall på dette så jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Den kan jeg se. Når vi vant gullet i 05 på den mest spennende måten som overhodet mulig, var det en selvfølge at feiringen tok av. Vi hadde heller ikke en planlagt fest. Folk som kom med toget fra Skien dro til Rådhusplassen og etterhvert var det vel rundt 50.000 der. Jeg har ikke noe godt tall på dette så jeg er ikke sikker.

Men dere feiret i det minste. Akkurat som i Bergen. Merkelig at vi anglofile knuser Ultras-gjengen på fest egentlig - men så er det kultur for å feste både i Oslo og i Bergen.

 

Angående argumentet om at "vi har vunnet så mye", så gjelder dette bare til en viss grad. Jeg forventer ikke at det blir 100 000 neste gang Brann eventuelt vinner serien. Men jeg forventer en fest - og det kommer det til å bli.

Lenke til kommentar
TV2 sin reportasje. Etter Molde-kampen. Da var det ikke mye å skryte av. Det med pyro reagerte jeg også på (Brann hadde det mot Lyn).

Spør igjen jeg, siden det var så vanskelig. Link?

 

De 100 var fra Adressa. Folk tok av? Her motsier du deg andre RBK-fans sine argumenter. "Vi feirer ikke i Trondheim, for der har vi en indre ro" - remember?

 

Merkelig at ikke resten av landet har hørt om de ville tendensene i Trondheim da. For om det stemmer, må jeg virkelig beklage. Selv om jeg tviler. Dere har 100 engasjerte fans - gratulerer.

 

Skal du først bruke det sitatet som et argument mot oss er det greit å få det riktig og ikke en versjon av det som passer deg best. :)

At det var 100 stk er sikkert bare de som sto og ventet på bussen da den kom. Det var flere inne på Downtown og folk på andre puber i byen. Antall skal jeg ikke prøve å anslå.

Lenke til kommentar
"Dæm føle en slags indre glede".

Og fordi dere føler en indre glede, passer ikke en feiring på torget seg.

 

TV2s reportasje om gullfeiringen er dessverre fjernet. Men det er jo merkelig at ingen skriver om en massiv feiring i Trondheim da? Siden dere så ivrig påstår at dere feirer. Aalesund feiret Cup-gullet - RBK feiret ikke serien.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...