Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VIF og Brann har en helt annen tradisjon der enn RBK og selv om mange sikkert ønsker det sånn i Trondheim også er det ikke så enkelt, all ære til de som har fått det til.

Det er greit nok det, men jeg hadde faktisk forventet mer. Kjernen har kommet seg etter de flyttet plass - og har flere engasjerte fans enn på lenge. Det skal ikke så mye til før det smitter over på resten av supporterne - og da blir det fest. Det, samt at kommunen må planlegge det da... for det koster naturligvis med både politi, utstyr og folk som kan rydde opp etter festen.

 

Kommet seg etter at vi byttet plass, men fortsatt ikke best? Eller?

 

Angående feiring, så ligger det noe i beskrivelsen træge trøndera.

Og som Bjørn Hansen en gang sa, "Dæm føle en slags indre glede".

Tror ikke det ville passet oss å ha en krampaktig fest på torget. Det er noe som ikke passer den trønderske sjela.

Lenke til kommentar
Kommet seg etter at vi byttet plass, men fortsatt ikke best? Eller?

Jo, selvfølgelig er dere best. See what I just did there?

 

Dette har vi diskutert før, så en ny opphetet debatt er unødvendig. Vi kommer aldri til å bli enig. Når det er sagt så er Kjernen bedre enn på lenge, og det får holde som komplement fra meg i denne omgang.

 

Angående feiring, så ligger det noe i beskrivelsen træge trøndera.

Og som Bjørn Hansen en gang sa, "Dæm føle en slags indre glede".

Tror ikke det ville passet oss å ha en krampaktig fest på torget. Det er noe som ikke passer den trønderske sjela.

1. Jeg kjenner flere trøndere - og de fleste elsker å feste (Og nei, de har ikke bodd i Bergen, så de har ikke blitt hjernevasket).

2. Mange RBK-fans ønsker en feiring etter det jeg har hørt, og om du leser litt tidligere i tråden var det ingen protester - snarere tvert imot.

3. Sist jeg var i Trondheim var byen fantastisk å feste i. Er dette bare studentenes verk?

4. Av de foregående punktene konkluderer jeg med at Trondheim trenger en RBK-fest - selv om du og enkelte andre sitter inne på et mørkt rom med grilldress som det står RBK på, mens du nipper til en fin konjakk i ro og mak og nynner "Ingen banke RBK, å heiåhei-å-hå" (beklager skrivefeilene - det var et dårlig forsøk på imitere trøndersk). Ikke at det er noe negativt i å kose seg med noe brunt aleine.

5. Jeg sier ikke at dere skal etterape Bergen - det ville jo gått mot mine prinsipper om egenart. Dere kunne hatt trommer, flagghav, tifoer, nødbluss og alt som hører til Ultras-kulturen til - og blandet med noe som er særegent for RBK.

 

Det faktum at dere er trege trøndere kjøper jeg ikke. Hvorfor er dere ellers så ivrig på hoppingen? Om det så bare er Kjernen som har en fantastisk fest, vil det likevel vise at det i det minste noen bryr seg (2000 right?) - og jeg kan garantere deg at flere slenger seg på. Tror du at alle de 70-100 000 på Gullfest V1.0 (som forøvrig endte i politimareritt grunnet tapet mot AaFK) var trofaste Brann-fans? Nei, men jaggu sang ikke alle med på Brann-sanger og skapte en magisk stemning. Det var sikkert heller ikke alle av de mange tusen på Gullfest V2 som var blant de trofaste. Men det spiller liten rolle. De var der.

 

Så om det ikke passer i den "trønderske sjela" so beat it. Jeg bare vet at ikke alle er enige med deg.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Kommet seg etter at vi byttet plass, men fortsatt ikke best? Eller?

Jo, selvfølgelig er dere best. See what I just did there?

 

Dette har vi diskutert før, så en ny opphetet debatt er unødvendig. Vi kommer aldri til å bli enig. Når det er sagt så er Kjernen bedre enn på lenge, og det får holde som komplement fra meg i denne omgang.

 

Angående feiring, så ligger det noe i beskrivelsen træge trøndera.

Og som Bjørn Hansen en gang sa, "Dæm føle en slags indre glede".

Tror ikke det ville passet oss å ha en krampaktig fest på torget. Det er noe som ikke passer den trønderske sjela.

1. Jeg kjenner flere trøndere - og de fleste elsker å feste (Og nei, de har ikke bodd i Bergen, så de har ikke blitt hjernevasket).

2. Mange RBK-fans ønsker en feiring etter det jeg har hørt, og om du leser litt tidligere i tråden var det ingen protester - snarere tvert imot.

3. Sist jeg var i Trondheim var byen fantastisk å feste i. Er dette bare studentenes verk?

4. Av de foregående punktene konkluderer jeg med at Trondheim trenger en RBK-fest - selv om du og enkelte andre sitter inne på et mørkt rom med grilldress som det står RBK på, mens du nipper til en fin konjakk i ro og mak og nynner "Ingen banke RBK, å heiåhei-å-hå" (beklager skrivefeilene - det var et dårlig forsøk på imitere trøndersk). Ikke at det er noe negativt i å kose seg med noe brunt aleine.

5. Jeg sier ikke at dere skal etterape Bergen - det ville jo gått mot mine prinsipper om egenart. Dere kunne hatt trommer, flagghav, tifoer, nødbluss og alt som hører til Ultras-kulturen til - og blandet med noe som er særegent for RBK.

 

Det faktum at dere er trege trøndere kjøper jeg ikke. Hvorfor er dere ellers så ivrig på hoppingen? Om det så bare er Kjernen som har en fantastisk fest, vil det likevel vise at det i det minste noen bryr seg (2000 right?) - og jeg kan garantere deg at flere slenger seg på. Tror du at alle de 70-100 000 på Gullfest V1.0 (som forøvrig endte i politimareritt grunnet tapet mot AaFK) var trofaste Brann-fans? Nei, men jaggu sang ikke alle med på Brann-sanger og skapte en magisk stemning. Det var sikkert heller ikke alle av de mange tusen på Gullfest V2 som var blant de trofaste. Men det spiller liten rolle. De var der.

 

Så om det ikke passer i den "trønderske sjela" so beat it. Jeg bare vet at ikke alle er enige med deg.

 

 

1. Flere, som i 1? 2?

2. Protester på hva?

3. 30 000 studenter, nuff said.

4. Hvem snakker om personangrep?

5. Hvorfor skal vi da ha en kjempefest?

 

Greit at alle ikke er enige med meg, det er heller ikke poenget.

Lenke til kommentar
1. Flere, som i 1? 2?

2. Protester på hva?

3. 30 000 studenter, nuff said.

4. Hvem snakker om personangrep?

5. Hvorfor skal vi da ha en kjempefest?

 

Greit at alle ikke er enige med meg, det er heller ikke poenget.

1. Sier ordet flere deg noe? Det betyr ikke en. Og det er heller ikke relevant. Poenget er at samtlige av de jeg kjenner elsker å feste.

2. Det er ingen, med unntak av deg, som protesterer på en RBK-fest.

3. Så du innrømmer at det er studentene som står for alt livet?

4. Personangrep? Jeg vil kalle det en stereotypi. Det var du som snakket om en "indre ro", jeg bare omformulerte det litt.

5. Har jeg snakket om en kjempefest (rent bort sett ifra at det hadde vært fantastisk)? Jeg snakket om en feiring av årets suverene seriemester. Ett eller annet som viser at dere setter pris på lagets prestasjoner. Til og med Stabæk hadde en form for feiring, med noe kakestyr på et gamlehjem (så iallefall slik ut). Men jeg er sikker på at RBK setter pris på fansens indre ro.

 

Vil ellers beklage at jeg bryr meg, men jeg trodde en del av det nye Ultras-fenomenet var at de var gode på å feire laget sitt. Stå på uansett hva i løpet av en kamp, men når gullet er hentet til byen, nei da gir de faen. Det står iallefall i sterk kontrast til de elleville feiringene de har i Spania/Italia/Hellas/Tyrkia osvosv som er Kjernens store idealer. Så gratulerer, dere skiller dere ut - negativt.

 

"21 år uten glede" sier mer enn 1000 ord.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
5. Har jeg snakket om en kjempefest (rent bort sett ifra at det hadde vært fantastisk)? Jeg snakket om en feiring av årets suverene seriemester. Ett eller annet som viser at dere setter pris på lagets prestasjoner. Til og med Stabæk hadde en form for feiring, med noe kakestyr på et gamlehjem (så iallefall slik ut). Men jeg er sikker på at RBK setter pris på fansens indre ro.

 

Nå må du holde deg til fakta og ikke male med store sorte bokstaver noe som ikke stemmer.

Det var feiring etter seriegullet var sikret i trondheim, den var bare ikke med flere tusen folk på plassen, kanskje nærmere 1-200 pers.

Var vel ikke så veldig mange flere på Bekkestua etter Stabæk tok gullet heller om man skal sammenligne oss med de.

Lenke til kommentar
5. Har jeg snakket om en kjempefest (rent bort sett ifra at det hadde vært fantastisk)? Jeg snakket om en feiring av årets suverene seriemester. Ett eller annet som viser at dere setter pris på lagets prestasjoner. Til og med Stabæk hadde en form for feiring, med noe kakestyr på et gamlehjem (så iallefall slik ut). Men jeg er sikker på at RBK setter pris på fansens indre ro.

 

Nå må du holde deg til fakta og ikke male med store sorte bokstaver noe som ikke stemmer.

Det var feiring etter seriegullet var sikret i trondheim, den var bare ikke med flere tusen folk på plassen, kanskje nærmere 1-200 pers.

Var vel ikke så veldig mange flere på Bekkestua etter Stabæk tok gullet heller om man skal sammenligne oss med de.

Nei, men RBK har dobbelt så mange "supportere" som Stabæk. 200 (om vi tar hardt i) av 2000 i Kjernen er for dårlig. Men det passer vel den "trønderske sjela"?

 

Bagh, det du sier nå er at du ikke ønsker å feire et gull?

Neida, han vil feire det - bare inni seg...

Lenke til kommentar
Du skriver selv du snakket om feiring, ingen kjempefest, og feiring var det.

Da har vi vidt forskjellige begreper om ordet feiring. Det var nærmere 30 som "feiret", noe som ikke er verdig en by på 170 000 innbyggere; som uten problemer fyller 17-18 000 på stadion. Da er det etter min mening noe alvorlig gale - særlig siden dere hardnakket har trykket Ultras-kulturen til deres bryst. Da burde i det minste de 2000 i Kjernen stilt opp. Men at dere er hyklere er greit for meg det:

 

Stå på uansett under kamp - gi faen etterpå.

Lenke til kommentar
Dårlig forsøk på å redde deg.

 

 

Selv om det er 2000 stk på Øvre Øst betyr det ikke at det er 2000 som feirer. Det er billigere der oppe, så jeg regner nok med at flere kjøper der av den grunn. Jeg kan trygt si at det er kun i midten at folk synger hele tiden.

Så RBK har egentlig 30 engasjerte fans? Er det det du sier?

 

Det er dere som har problemer med å redde dere. Indre sjel og annet svada er dårlige argumenter. Er det ikke nok entusiasme i Trondheim til å lage en fest? Er Ultras-leflingen en bløff?

Lenke til kommentar
Er vell derfor vi har mye bedre budsjett enn alle andre klubber, siden vi ikke bruker flere 100 tusener på feiring? :mrgreen:

 

Men fra spøk til alvor, mange fler en 200 har feiret dette, blir for dumt å si noe annet, til og med I levanger her jeg kommer fra, var vi over 100 personer på "rbk" pubben og så den siste kampen og drakk, sang og feiret.

Det har nok blitt feiret utenfor Trondheim ja... det var ikke det jeg snakket om. Dessuten går ikke en feiring på klubbens budsjett, men kommunens (iallefall i Bergen, og sikkert i Oslo også).

Lenke til kommentar
Du skriver selv du snakket om feiring, ingen kjempefest, og feiring var det.

Da har vi vidt forskjellige begreper om ordet feiring. Det var nærmere 30 som "feiret", noe som ikke er verdig en by på 170 000 innbyggere; som uten problemer fyller 17-18 000 på stadion. Da er det etter min mening noe alvorlig gale - særlig siden dere hardnakket har trykket Ultras-kulturen til deres bryst. Da burde i det minste de 2000 i Kjernen stilt opp. Men at dere er hyklere er greit for meg det:

 

Stå på uansett under kamp - gi faen etterpå.

 

Hvor fikk du at det var 30 stykker som feiret da?

Er det virkelig så vanskelig å holde seg til de faktiske forhold, eller passer ikke klagingen din like godt da lenger?

Skjønner virkelig ikke hvorfor det er så himla viktig hvor mange som møter opp en kald høstkveld for å stå å tilrope laget som vant serien, når man jo får gjort dette på stadion også, men for utenforstående er det tydeligvis viktig hvordan trønderene velger å gjør ting.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...