Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Skjønner IKKE hvorfor Molde keeperen ikke ble utvist.

 

Situasjonene er felling innefor 16-meteren men Aalesund får fordel og scorer.

 

Fordel skal jo IKKE gi fordel for felleren som da slipper rødt kort.

 

I ettertid er det vel likevel bra at keeperen ikke ble utvist siden det nok var minimalt med kontakt men ble situasjonen egentlig håndtert riktig?

 

Helt enig her, selv om dommeren dømmer fordel pga mål så skal keeper vises ut.

Uansett hvor minimal kontakten er, feller keeperen en spiller som siste mann så er det rødt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle ha vært gult kort, ikke rødt. AaFK fikk fordel, og fikk målet sitt.

Hvilke regler er det som sier at felling av bakerste mann gir kun gult kort hvis angripende lag drar fordel av ballen.

 

Som sagt, det er fordel til andripende lag og IKKE til forsvarende....

 

Å få ett mål er IKKE bedre enn å få straffe og en motstander utvist så hvis det er var sant så var det jo ikke fordel.

 

Dommeren har gjort en fantastisk kamp. Det er sjeldent man ser det i norsk fotball, og da er det viktig at en av de kampene er cupfinalen.

En god kamp av dommeren med en katastrofal feil, sett alt under ett er det en kamp UNDER forventning av dommeren.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

LAW 12 – FOULS AND MISCONDUCT

 

Denying a goal or a goal-scoring opportunity

There are two sending-off offences that deal with denying an opponent an

obvious opportunity to score a goal. It is not necessary for the offence to occur

inside the penalty area.

If the referee applies advantage during an obvious goal-scoring opportunity

and a goal is scored directly, despite the opponent’s handling the ball or fouling

an opponent, the player cannot be sent off but he may still be cautioned.

 

http://www.fifa.com/mm/document/afdevelopi...ct_en_47379.pdf

 

 

Siden Silva kastet seg så har dommeren gjort alt riktig, kjempekamp av dommeren. Under forventning så regner jeg med at du forventet en helt perfekt kamp av dommeren? En legendarisk dømming verden ikke har sett?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Det er jo ikke rødt kort om de får mål. Det er ingen ting som heter siste mann. Fratas personen en opplagt målsjanse skal det være rødt kort, men om de får målet, fratas de ikke målsjansen, den er fortsatt i livet. Dermed er det bare gult kort.

Man BLIR fratat en opplagt målsjanse.... at Aalesund får en ny sjanse de scorer påforandrer IKKE det faktum.

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA 2 - 2

Lenke til kommentar

Nasciboy:

If the referee applies advantage during an obvious goal-scoring opportunity

and a goal is scored directly, despite the opponent’s handling the ball or fouling

an opponent, the player cannot be sent off but he may still be cautioned.

 

Dommeren kan reglene til punkt å prikke her, uten tvil :).

Lenke til kommentar
Du tar feil, Nasciboy.

Nei, det gjør jeg IKKE, dømmes det fordel skal det også være fordel....

 

Hadde jeg vært spiller og visst hva dommer tenkte hadde jeg sagt... annuler målet, vi tar straffe og utvisning på Moldekeeper istede.

LES REGLENE MANN! Jeg har akkurat sitert de for deg, om dommeren gir fordel i en slik situasjon så kan ikke spilleren få noe som helst mer enn gult kort.

Lenke til kommentar
Du tar feil, Nasciboy.

Nei, det gjør jeg IKKE, dømmes det fordel skal det også være fordel....

 

Hadde jeg vært spiller og visst hva dommer tenkte hadde jeg sagt... annuler målet, vi tar straffe og utvisning på Moldekeeper istede.

 

Nå viste seg at målet var en betydelig fordel, er ikke sikkert de hadde scoret selv om molde hadde en mann mindre. Og siden reglene er såpass klare så skulle det ikke vært utvisning uansett.

 

Poenget er at det ikke var rødt fordi man scoret rett etterpå, og reglene tilsier maks advarsel (aka gult).

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Helt fantastisk å høre på Nasciboy. Du kan ikke velge straffe og utvisning, eller mål. Blir det mål blir det mål. Det var jo dette det var så mye klager på når det gjaldt Barcelona mot Arsenal en 17 Mai for noen år siden. Da gav dommeren rødt kort, men så ikke fordelen som hadde ført til mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...