Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Hvis vi skal arrangere EM må vi ha rundt 4 stadioner hvis vi søker sammen med Sverige, noe jeg tror vi må. Da vil jeg si at Ullevaal, Lerkendal, Brann Stadion og Viking Stadion er de naturlige valgene, så det kommer jo strengt tatt ikke som noen overraskelse. Det som er litt overraskende er at de begynner allerede nå, og ikke venter til det blir klart om vi får EM eller ikke. Skulle jo tro at 5-6 år var nok tid til å bli ferdig med utbyggingen.

 

"altså må Norge og Sverige ha 12 anlegg som kan ta mer enn 30.000 tilskuere. Blant de ni anleggene må to arenaer ha tilskuerkapasitet på 50.000, tre på 40.000 og fire på 30.000"

 

Nye regler og strenge krav til reservearenaer. Dette er vel forbeholdt om det skulle bli 24 lag i 2016 noe det antagelig blir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS
Vennesla er verdens navle :love:
Jorunn Stiansen *kremt*

 

 

Vi har jo ikke andre stadioner som er større enn de tre, men kanskje Sverige får mesteparten av anleggene og vi bare 3-4.
Og det skal vi være veldig fornøyde med.
Lenke til kommentar
Antall solgte sesongkort så langt:

 

Brann: 13000

Viking: 9200

Aalesund: 8500

Rosenborg: 7700

Vålerenga: 7200

 

 

Imponerende interesse på Vestlandet.

 

Dette er faktisk fler enn vi har solgt tidligere. Sesongkortinteressen er ikke så enorm her tror jeg. Det virker som folk elsker å kjøpe billetter til hver kamp.

Lenke til kommentar
Antall solgte sesongkort så langt:

 

Brann: 13000

Viking: 9200

Aalesund: 8500

Rosenborg: 7700

Vålerenga: 7200

 

 

Imponerende interesse på Vestlandet.

 

Dette er faktisk fler enn vi har solgt tidligere. Sesongkortinteressen er ikke så enorm her tror jeg. Det virker som folk elsker å kjøpe billetter til hver kamp.

Grunnen til at VIF ikke selger så mange sesongkort er nok også fordi vi har en stor stadion. Det betyr at alle vet at de får plass så de trenger ikke sikre seg plass ved å kjøpe ett sesongkort.

Jeg har så klart sesong kort da, for 5året på rad nå :)

Men det er jo også fordi jeg drar på alle kampene så lenge jeg ikke er bortreist eller noe annet.

 

Edit: Fjernet noe greier, trodde jeg postet i Vålerenga tråden :p

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Ja, det er et godt poeng. På Brann, Viking og Color Line er det svært begrenset med plasser, mens på Lerkendal og Ullevaal får man som regel plass om man ikke har sesongkort.

 

 

 

Her er forresten minimumskravene til EM-stadion:

 

* Stadiums must be all seated and have a minimum capacity of 30,000

* The playing surface dimensions must be 105 metres in length and 68 metres in width and the perimeter must be entirely fence free

* The distance between the goalposts must be 7.32 m and the crossbar must be 2.44 m from the ground

* The playing surface must either be natural turf or FIFA Licensed artificial turf

* The substitute benches must seat at least 13 people

* The dressing rooms must seat at least 25 people

* There should also be a separate 'Delegate's Room', 'Doping Station' and 'First Aid Room'

* The floodlights must have a brightness value of at least 1400 lux

* Stadiums must have CCTV both inside and outside and a 'Security Control Room'

* Must provide seating for at least 1500 VIPs and 200 journalists

* There must be at least three TV studios within the Stadium.

 

Sverige har 2 stadioner som oppfyller kravene, Danmark har 1 og Norge har 0.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det:

 

Groruddalen stadion, 50.000 Og blir Norges nye nasjonarena

 

Brann stadion bygges ut til 24.000 nå, men kan med provisoriske tribuner muligens nå målet om 35.000 seter.

 

Viking stadion, åpner for å bygge ut og noe provisorisk og 35.000

 

Lerkendal stadion. Planer om å bygge ut. 30.000 uansett, men med et evt. EM er det snakk om 40.000

 

Bodø...Ja, snakk om 35.000, men er skeptisk for å si det svært mildt...

 

Skedsmo, kastet seg inn i "kampen# om EM stadion med 35.000, noe provisorisk.

 

Ullevaal. Skal bygge ut til 30.000 og mener det ikke er mulig med mer hvilket ville vært irriternede siden 35.000 hadde spart oss for mye hodebry...

 

Kilik: Trodde stadionkravet var økt til 35.000 nå(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...