Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

RBK-supporterne er bortskjemte, RBK-spillerne har vært bortskjemte i hele år pga dommeravgjørelser. Nå hater sikkert alle Medgangsupporterne Prica, mens de gode supporterne elsker han enda.

Enten er du blind for dommeravgjørelser, ellers har du ikke sett Rosenborgs kamper eller så kan du ikke fotball.

 

Hvorfor skulle de "gode" supporterne elske han enda mer for å oppføre seg dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RBK-supporterne er bortskjemte, RBK-spillerne har vært bortskjemte i hele år pga dommeravgjørelser. Nå hater sikkert alle Medgangsupporterne Prica, mens de gode supporterne elsker han enda.

 

Nå er det jo ikke snakk om å elske eller hate, men å være irritert over idiotisk og uprofesjonell oppførsel.

Lenke til kommentar

Hvis han blåste straffe på det der kunne han like gjerne blåst straffe da Prica ble holdt igjen etter 12(?) min. Spør du meg er det mye mer straffe enn det Start fikk straffe på i går. Hadde vi tapt rettferdig hadde jeg nok ikke hatt mye å si, men når det kommer på en håpløs dommeravgjørelse, da blir jeg forbannet og det hadde dere andre sagt og om det var deres eget lag.

Samtidig blir jeg kvalm over Myggen som går ut og snakker som han gjør i pressen om RBK. Det er tydelig at han har spilt for Start i år og at han ikke liker RBK. Det viste han tydelig i studio i går på TV2. Der greide jo til og med Davy å være nøytral.

Lenke til kommentar

At Goodson kaster seg er tåpelig, han hadde gått i bakken om han ikkje hadde gjort det og. Når det er sagt så dytter Prica til Goodson i irritasjon, så straffen er grei. I situasjonen før går Goodson mot ballen og kolliderer tilfeldigvis med Prica, som reagerer feil. Goodson burde fått gult kort for overspeling, men dei burde likevel fått straffe. Goodson kunne godt fått ein reprimande i etterkant.

 

Det er forskjell på å kaste seg og å ikkje prøve å halde seg på beina. Førstnevnte er ikkje greit, det siste er. Om ein spelar dytter ein annan er det ikkje sikkert dommaren får det med seg om han ikkje går i bakken. På stillingen 2-2, i motstandarens straffefelt, det er ein naturleg reaksjon. Det er dytten til Prica som er avgjerande her, ikkje at Goodson oppfører seg teatralsk.

Lenke til kommentar

Nå så jeg nettopp denne situasjonen på youtube. Det minner meg litt om Molde-VIF i semien. Mame Biram Diouf er litt voldsom i en duell, og slår Andreas Nordvik i ansiktet. Nordvik reagerer idiotisk og dytter Diouf. Han overspiller og det blir rødt kort til Nordvik og straffe til Molde. Jeg var ganske enig i den situasjonen. Nordvik var idiot og fortjente kortet. Eneste som manglet var at Diouf også skulle hatt et kort. Hvorfor kan ikke RBK-supporterne tolke denne situasjonen likt. Goodson var voldsom og skulle hatt kort. Prica reagerte idiotisk og fortjente kortet han fikk. Jeg synes forøvrig at dyttingen ikke kvalifiserte til rødt som noen her mener.

 

Man har lov til å si at noen av ens egne spillere gjorde noe dumt.

 

Edit: Jeg er forøvrig enig i at RBK-supportere er ganske bortskjemte. Dere taper deres første kamp i år (selv om det var på en kjip måte) og bruker de siste fem sidene her til å syte om det. Hva med litt galgenhumor. Etter Vålerengas lange tapsrekke tidligere i år, ble det laget mange utkast til sanger hvor vi hadde litt selvironi om det. Dere må lære dere at fotball også er nedturer. Jeg sier ikke at dere ikke har hatt deres nedturer dere også, men ta litt lærdom av andre supportere. Vi er forbanna etter kampen, men dagen derpå klarer vi å smile for det.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Nå så jeg nettopp denne situasjonen på youtube. Det minner meg litt om Molde-VIF i semien. Mame Biram Diouf er litt voldsom i en duell, og slår Andreas Nordvik i ansiktet. Nordvik reagerer idiotisk og dytter Diouf. Han overspiller og det blir rødt kort til Nordvik og straffe til Molde. Jeg var ganske enig i den situasjonen. Nordvik var idiot og fortjente kortet. Eneste som manglet var at Diouf også skulle hatt et kort. Hvorfor kan ikke RBK-supporterne tolke denne situasjonen likt. Goodson var voldsom og skulle hatt kort. Prica reagerte idiotisk og fortjente kortet han fikk. Jeg synes forøvrig at dyttingen ikke kvalifiserte til rødt som noen her mener.

 

Man har lov til å si at noen av ens egne spillere gjorde noe dumt.

 

Edit: Jeg er forøvrig enig i at RBK-supportere er ganske bortskjemte. Dere taper deres første kamp i år (selv om det var på en kjip måte) og bruker de siste fem sidene her til å syte om det. Hva med litt galgenhumor. Etter Vålerengas lange tapsrekke tidligere i år, ble det laget mange utkast til sanger hvor vi hadde litt selvironi om det. Dere må lære dere at fotball også er nedturer. Jeg sier ikke at dere ikke har hatt deres nedturer dere også, men ta litt lærdom av andre supportere. Vi er forbanna etter kampen, men dagen derpå klarer vi å smile for det.

 

Vel, vil si at noen reagerer sterkere enn andre.

Selv om tapet er surt så er serien i boks.

Måten kampen tapes på er unødvendig og vi får bare leve med det.

 

Syns tapet hauses opp, av både media, egne supportere og spillere.... og ikke minst de "nøytrale" som skal overdrive :p

Lenke til kommentar
At Goodson kaster seg er tåpelig, han hadde gått i bakken om han ikkje hadde gjort det og. Når det er sagt så dytter Prica til Goodson i irritasjon, så straffen er grei. I situasjonen før går Goodson mot ballen og kolliderer tilfeldigvis med Prica, som reagerer feil. Goodson burde fått gult kort for overspeling, men dei burde likevel fått straffe. Goodson kunne godt fått ein reprimande i etterkant.

 

At Goodson går etter ballen er jo ren idioti. Han står flere meter unna i det ballen går opp i lufta og springer inn i Prica etter at Jarstein har tatt ned ballen.

Å prøve å springe gjennom en mann fordi han skal i en duell med keeper som han uansett hadde tapt, Goodson hadde såpass med fart at han hadde fått frispark i mot for angrep på keeper om han hadde nådd frem, er uforståelig for meg.

Og skal man først i en duell er det vel smart å springe utenom den man ikke skal i duell med?

Lenke til kommentar

At RBK-supporterne er Norges desidert mest bortskjemte supportere er jo liten tvil om. Ingen andre supportergrupper i Norge har jo fått i nærheten av nok pokaler de siste tiårene til å i det hele tatt kunne bli bortskjemt. Sulteforet er vel mer riktig betegnelse der, da RBK såvidt har vært snille nok til å etterlate seg smuler :wee:

 

Men de siste årene må nå ha lært litt "måtehold". I hvert fall for RBK-supportere under 25, som jo knapt visste hva motgang var for noe på en fotballbane.

 

Men de trenger fortsatt et par tiår til med seriegull for i det hele tatt å nærme seg egoet til oss Brann-supportere :dremel:

Lenke til kommentar
Dum uttalelse av Kåfjord det der. Vi vil vel ikke ha en ny gullalder med Rosenborg hvor de leker seg til gull og alle de andre lagene er ræva. Det bør være kniving i toppen hvert eneste år og vi bør ha et lag i Champions League og to i Europa League.

Spørr du meg, så håper jeg han trekker seg etter et slikt utsagn! Han har vært dårlig fra før av, og topper alt med dette! Nei! Få tilbake Per Ravn Omdal eller få inn en skikkelig god president!

Lenke til kommentar

Som RBK-er synes jeg også det er et dumt utsagn fra en fotballpresident. For min del håper jeg det, men hvis han og gjør det kunne han holdt der for seg selv.

Likevel har han et poeng. RBK er det eneste laget som har greid noe som helst i Europa, derfor er det viktig at vi får vært med. For all del, greier noen andre det, alle ære, men til nå har alle failet stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...