Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. Men forsåvidt enig i at RBK skal svi mest for det, da det var Prica og Jarstein som begynte med idiotisk oppførsel. Hadde man vært litt profesjonelle, så hadde man ignorert en liten dytt osv, men i denne sesongen har jo hatt flere eksempler på at norske fotballspillere er alt annet enn det.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Ikke alt som går RBK sin vei i dag, dog har dette ingen betydning for RBK i serien... det å være ubeseiret så lenge er meget bra gjort og det skal det stå respekt av!

 

Når det gjelder kampen i dag så spilte RBK en middelmådig kamp, Prica koker over og gjør nok det dummeste han har gjort hittil i sesongen.

Dømmingen i kampen var middelmådig, siste situasjonen kan diskuteres alle veier, men dømt er dømt og gjort er gjort. Får bare se frem til neste kamp og håpe juniorene får vist seg skikkelig frem og det er det jeg helst vil se :)

Lenke til kommentar

Godt å se at det endelig er en dommer med baller i norsk Tippeliga! Øvrebø går litt mot strømmen og gjør det eneste riktige der andre dommere i Norge feiger ut (spesielt på Lerkendal).

 

Klapp på skulderen til dommer Øvrebø.

 

Min tolkning av situasjonen er at det helt sikkert kunne vært blåst frispark mot Goodson i situasjonen før straffen. Dog tror jeg Øvrebø bruker fordelsparagrafen da RBK har full kontroll på ballen (Jarstein holder den).

Når da Prica dytter Goodson over ende skaper han en ny situasjon som helt soleklart er straffe så lenge det skjer inne i 16-metersfeltet. Faktisk er det jo litt utrolig at ikke Prica her før rødt kort?!?

Når det er sagt overspiller nok Goodson på dytt nummer 2 men skal vi holde oss til fakta så blir han jo faktisk dyttet enda en gang som er imot reglene.

 

Nei, her synes jeg dommeren gjør alt riktig utennom å gi Prica kort.

 

En siste kommentar på slutten må være Davys utspill på TV2 at Hulsker visst nok er usportslig for å roe ned en lagkamerat? Det skjønte jeg fint lite av da jeg tolker situasjonen dithend at Hulsker og Mathisen prøver å få Goodson til å roe seg ned så ikke situasjonen eskalerer seg noe mer. Om det er usportslig så skjønner jeg ingen ting...

Lenke til kommentar

Jeg skrev min tolkning av situasjonen, om du leser.

 

Om Øvrebø ikke så situasjonen så kan vi da vel ikke klandre han for det? Det skjer en masse i fotball som dommere ikke ser. Poenget er jo at dommeren handlet helt korrekt med tanke på straffesparket som han faktisk fikk med seg.

 

Dog ser jeg ikke bortfra at Øvrebø hadde brukt fordel OM han hadde sett... Uhm, hva skal vi kalle det? Dultingen til Goodson? Det løper i hverandre hvert fall.

Lenke til kommentar

At de løper i hverandre er en feil tolkning. Goodson er 3-4m unna Prica og tar rett og slett rennafart og løper i han, temmelig umotivert mens Prica står med ryggen til.

 

Det jeg ikke skjønner er at Øvrebø ikke ser det første, mens han ser det andre. Jeg mener det er mye feil han gjør i situasjonen.

Lenke til kommentar

Ok, vi tolker vel alt på en forskjellig måte her og jeg har mine tanker om alt oppstyret.

 

Men en ting jeg legger merke til her og andre diskusjonsfora. Det er da veldig mye syting fra Rosenborgs tilhengere? Feirer dere ikke et seriemesterskap? Og i tilfelle dere mener dette var så blodig urettferdig og det stikker såpass dypt, hva tenker dere da om kampen i Kristiansand der jeg minnes at Start utspillte Rosenborg?

 

Nå vil jo jeg si at Start faktisk var mer på høyde med Rosenborg på Lerkendal enn det Rosenborg var med Start i Kristiansand tidligere i år.

Lenke til kommentar
Men en ting jeg legger merke til her og andre diskusjonsfora. Det er da veldig mye syting fra Rosenborgs tilhengere? Feirer dere ikke et seriemesterskap?

Vi syter ikke vi kommer med nøytrale kommentarer om situasjonen.... :)

 

Seriøst, man kan rettferdiggjøre straffe men man kan også rettferdigjøre å ikke dømme straffe.

 

Straffe uten kort til Prica men kort til 2 andre kan IKKE rettferdiggjøres, det er rett og slett en skivebom fra dommer!! :nei:

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Straffe uten kort til Prica men kort til 2 andre kan IKKE rettferdiggjøres, det er rett og slett en skivebom fra dommer!! :nei:

 

Selvsagt, vi er alle enige i at prica skulle hatt rødt kort. Så der var rbk nok en gang heldige ;)

Men uansett det er jo ikke det at prica ikke fikk rødt kort som får rbk spillere og supportere til å tilte :D

 

@Rampage. Jeg nevner det igjen: rart at det bare er rbk supportere som synes det var feil å gi straffe ;)

 

God natt :D

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke så veldig overraskende. De aller fleste er dritmisunnelige på RBK for den sesongen de har hatt og alle "nøytrale" supportere nyter å se RBK snuble. Om de så må gjøre seg så blinde som det er mulig å gjøre.

 

Heldige? Egentlig bare enda et eksempel på hvor inkompetent den mannen håndterte situasjonen. Han kan ikke dømme på en hendelse, og ikke gi kort til den som "brøt reglene", men til alle andre. Er jo håpløst.

Lenke til kommentar
Er egentlig ikke så veldig overraskende. De aller fleste er dritmisunnelige på RBK for den sesongen de har hatt og alle "nøytrale" supportere nyter å se RBK snuble. Om de så må gjøre seg så blinde som det er mulig å gjøre.

 

haha ja det er alle mot dere ;) Har hørt om en annen gruppe som sier det samme. De heter "truthers" ;) Look it up!

Men nå er jeg trøtt, adios!

Lenke til kommentar
Er egentlig ikke så veldig overraskende. De aller fleste er dritmisunnelige på RBK for den sesongen de har hatt og alle "nøytrale" supportere nyter å se RBK snuble. Om de så må gjøre seg så blinde som det er mulig å gjøre.

 

Stemmer :) Og samtidig er Rosenborg fortsatt altfor lite vant til å tape, og også i dag viser de hvor dårlig de takler det.

RBK-supporterne er bortskjemt, resten av supporterne i Norge er misunnelige. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Neida, er selvfølgelig underholdende med supportere som godter seg over RBK-tap samtidig som de ligger en 17+ poeng bak.

 

Tror nok de fleste supportere ville reagert dårlig hadde laget tapt 2 minutter på overtid pga. en feil idømt straffe.

 

Men selvfølgelig er det ekstra surt for oss, da vi ikke har tapt hele sesongen. Men selvfølgelig skal lagene som såvidt klarer å samle poeng og snubler ukentlig kose seg med at den suverene lederen tapte 1 kamp. Men etter to 5. plasser bør man ikke snakke så høyt om supportere som "ikke er vant til å tape".

Lenke til kommentar
Er egentlig ikke så veldig overraskende. De aller fleste er dritmisunnelige på RBK for den sesongen de har hatt og alle "nøytrale" supportere nyter å se RBK snuble. Om de så må gjøre seg så blinde som det er mulig å gjøre.

 

Stemmer :) Og samtidig er Rosenborg fortsatt altfor lite vant til å tape, og også i dag viser de hvor dårlig de takler det.

RBK-supporterne er bortskjemt, resten av supporterne i Norge er misunnelige. Enkelt og greit.

RBK-supporterne er bortskjemte, RBK-spillerne har vært bortskjemte i hele år pga dommeravgjørelser. Nå hater sikkert alle Medgangsupporterne Prica, mens de gode supporterne elsker han enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...