Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

" Og i samme slengen, til de på andre siden av det moralske gjerdet. Ro dere litt ned. Det er ingen vits i å kreve at han skal krabbe naken til Ålesund og suge Arnengs tær mens vi kaster stein på hans langs veien og sparker han fra klubben. Kenneth vet han har gjort en feil, og må leve med det. Det får holde. " sitat

Hva er det du mener? Det er forskjell på utestengelse i noen kamper enn å krype til Ålesund og suge tær.

 

Det jeg spør om er om du synes at en bot er nok for en slik forseelse?

 

Heldigvis ble han utestengt resten av sesongen noe jeg synes er en meget passende straff.

 

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artik...hp?artid=585090

 

På gata hadde dette blitt fengsel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På gata hadde dette blitt fengsel.

 

Nah, da måtte det først ha blitt anmeldt. Politiet gjør ikke noe på egenhånd med mindre det er alvorlig skade involvert.

 

Men såklart, jeg hadde vist full forståelse om offeret her hadde anmeldt. Hadde vært på sin plass om det ikke var en klart angrende synder i etterkant, der imponerte Dokken. Tror man har lært av dette her og forhåpentligvis har denne hendelsen en preventiv virkning.

Lenke til kommentar
Nah, da måtte det først ha blitt anmeldt. Politiet gjør ikke noe på egenhånd med mindre det er alvorlig skade involvert.

Nå snakker jeg kun om forseelsen kvalifiserer til fengsel utenfor banen, ikke noe annet.

 

Hadde det blitt anmeldt og fanget opp av ett overvåkingskamera er jeg ikke i tvil om at det hadde blitt noen dager.

 

Uansett, kan ikke få sagt det nok ganger.... fult fortjent.

Lenke til kommentar

Helt riktig av NFF å utestenge ham resten av sesongen. Samtidig skal det sies at det er stort av Dokken at han ringer Arneng personlig og beklager hendelsen, så det skal han ha. Men likevel, sånn gjør du bare ikke. Klart det kan bli ampert utpå en fotballbane, men sånne ting finnes det ingen unnskyldning for. Får bare håpe han har lært.

Lenke til kommentar

Greit med en utestengelse, men rent personlig er jeg svak for angrende syndere og syntes målet er nådd når det gikk såpass opp for Dokken hvilken stor tabbe han gjorde og unnskyldningen er blitt akseptert og Dokken er blitt tilgitt av Arneng. Da blir symbolsk straff litt smør på flesk, men det er vel nødvendig for å temme folks rettferdighetssans.

 

Youtube er den virkelige straffen for Dokken. Småbarn vil nok bli vist hvordan ting ikke skal gjøres og det er vel ikke slik en fotballspiller ønsker å bli husket.

Lenke til kommentar

Fagermo burde stoppet når han sier: "Jeg forsvarer ikke Kenneth. Det var feil av ham og jeg beklager det." Når han sier det er en grunn til at han blir sinna skal du ikke være noen pokermester for å lese det utspillet til: Det han gjorde var feil, men han hadde grunn til det. Han hadde ikke grunn til å sparke til personen. Han har ikke grunn til å bli sint. Når han også går bort til Arneng i intervju etter kampen og snakker om slag med albuen? Det er triste saker, men at Fagermo synker så lavt forbauser meg ikke

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Fagermo: - Jeg forsvarer ikke Kenneth, altså. Det var feil av ham og jeg beklager det. Misforstå meg rett, men det er en grunn til at han blir sinna.

 

Han sier nok begge deler her.

Han både forsvarer han ikke og gjør det i samme setning, og det er her han skulle ha sagt følgende:

Det var en idiotisk handling som ikke hører på en fotballbane og tar kraftig avstand fra slik oppførsel.

 

Er ikke første gangen Fagermo kommer med slike utsagn, har desverre fått mindre og mindre tro på denne fyren.

Lenke til kommentar
Fagermo: - Tar du med albuen først også, eller? Det er feil av Dokken, men du må ta med din albue også.

 

Arneng: - Jeg har ikke slått med noen albue.

 

Fagermo: - Se på TV-bildene da.

 

Arneng: - Jeg stoppet ham. Han var på vei inn i boksen og jeg stilte meg foran ham.

 

Fagermo: - Jeg forsvarer ikke Kenneth, altså. Det var feil av ham og jeg beklager det. Misforstå meg rett, men det er en grunn til at han blir sinna.

 

Fagermo står jo å snakker seg bort og prøver å legge skylden på Arneng. Er ikke akkurat et stort problem å se det. Hadde han lagt seg flat og beklaget hele insidenten, istedet for å prøve å bortforklare sparket til Dokken med at Arneng gjor han sinna, hadde det vært noe helt annet.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Fagermo: - Jeg forsvarer ikke Kenneth, altså. Det var feil av ham og jeg beklager det. Misforstå meg rett, men det er en grunn til at han blir sinna.

 

Han sier nok begge deler her.

Han både forsvarer han ikke og gjør det i samme setning, og det er her han skulle ha sagt følgende:

Det var en idiotisk handling som ikke hører på en fotballbane og tar kraftig avstand fra slik oppførsel.

 

Er ikke første gangen Fagermo kommer med slike utsagn, har desverre fått mindre og mindre tro på denne fyren.

 

Nei, han sier ikke begge deler. Han forsvarer ikke Dokken, men han sier også at det er en grunn til at Dokken reagerte, selv om han ikke forsvarer det.

 

Fagermo prøver ikke å legge skylden på Arneng, men han prøver å få et svar på om Arneng brukte albuen først.

Lenke til kommentar
nei tror ikke det, hadde no bare blitt samfunnstjeneste, kjenner jeg det norske lovsystemet rett, men straffen var i overkant hard synes nå jeg da, det er jo en grunn til at han sparker, så er arneng er ikke helt uten skyld i dette her.

Knskje det , orker ikke diskutere akkurat det.

 

Straffen synes jeg UANSETT ikke er hard, Arneng gjorde ikke noe ulovlig som jeg ser og etter min mening er det ikke i nærheten av straffespark en gang.

 

Om han kjenner Arnengs albue irriterende hardt i seg så er det INGEN unnskyldning å reagere på den måten, fotball er en fysisk sport og da må man regne med at ting av og til kan gå litt hardt for seg.

 

Har sett maaaaaaaaange tydelige straffer som ikke er blitt blåst på med stygge taklinger og verre dueller enn dette og ingen spillere er i nærheten av å reagere slik.

 

Og si at Arneng ikke er helt uskyldig i dette er HELT feil, han er faktisk helt uskyldig!

 

At Dokken tar den avgjørelsen at han går bort til Arneng og kjører kneet i låret hans kan han ikke gjøre noe med. Det han gjorde innenfor 16-meteren er den jobben han blir betalt for i klubben sin.

 

Edit: Hendelsen skjer så klart utenfor 16-meteren og er så klart uansett ikke strfaffe, heller ikke frispark synes jeg.

 

 

Her ser dere hendelsen i ca det 43. sekund. Arneng og Dokken krysser hverandres baner, Arneng har litt mindre fart og hindrer derfor Dokken en smule, ergo får han plantet ett kne i låret noen sekunder senere.

 

Hvordan kan du si at Arneng ikke er helt uskyldig i dette?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...