Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Kjekt å vite at man får et stabilt fotballag bare man har penger på bok. Det skal jeg huske på når jeg blir millionær.

Trodde du noe annet? Et stabilt toppfotballlag forutsetter penger. RBK har dog skaffet det fra på egen hånd før pengene tok fullstendig overhånd.

 

Edit: Mulig jeg misforsto deg :p Jeg sitter hvert fall ikke med noen bitter smak i munnen med at Rosenborg vinner gullet. Nå er det i det minste en mulighet for champions league spill :)

 

Hvorfor skal spillerne spille bedre og mer stabilt fordi man har penger på bok?

Det henger ikke på greip. Man kan få til det samme på Nordkjosbotn i 5. div som med Rosenborg. Det forutsetter bare at spillerne har litt innsats og tror på det de gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha. Da mistet Molde enda en rekord. Da er det vel ingen igjen! HAHA.

 

LEKESTUE, LEKESTUE, VI E ROSENBORG!

Å rikest i Norge også, kan det ha noe med saken å gjøre :hmm:

 

Selvtjent er veltjent. I motsetning til resten av fotballnorge

 

Jeg er ikke RBK-supporter, men det der blir altfor dumt å si. RBK har fullt fortjent den formuen de har.

 

øøøø what? Jeg sier at rbk sine penger er er velfortjent. Resten av tippeligaen har bare rike onkler.

Lenke til kommentar
Haha. Da mistet Molde enda en rekord. Da er det vel ingen igjen! HAHA.

 

LEKESTUE, LEKESTUE, VI E ROSENBORG!

Å rikest i Norge også, kan det ha noe med saken å gjøre :hmm:

 

Hva har sportslig stabilitet med å være rikest i Norge å gjøre?

 

Det er vel ikke så vanskelig å forstå? Eggen gjorde en fantastisk jobb og all ære til ham for det. Det la et økonomisk grunnlag for sportsklubben Rosenborg som ingen lag i Norge er i stand til å ta igjen uten tilskudd fra investorer.

 

 

Kjekt å vite at man får et stabilt fotballag bare man har penger på bok. Det skal jeg huske på når jeg blir millionær.

 

Ok. Med teskje: Rbk hadde en gang en ekstremt god trener og vant fullt fortjent ligaen i flere år på rad, han klarte sågar å få laget ut i den gjeveste cupen i Europa. Dette førte til at klubben tjente svært mye penger, som i sin tur førte til at det ble enklere å vedlikeholde et allerede velsmurt maskineri. Rbk hadde skaffet seg et økonomisk forsprang som de andre tippeligaklubbene kun hadde en mulighet for å ta igjen, nemlig ved å skaffe seg rike eiere.

 

At Rosenborg tjente så mye penger som de gjorde i perioden under Eggen førte til at forskjellene mellom klubbene økte og var en medvirkende faktor til at prisene på spillere og lønninger (i Norge) steg til et nivå som klubbene nå (inkludert Rbk) sliter med. Når de andre klubbene forsøkte å holde takta til Rosenborg for å ha en sjanse til å konkurrere med de så førte det til at flere klubber begynte å lånefinansieres gjennom sine investorer, men de aller flest av disse har heldigvis fått nok nå. Jeg håper det tar slutt, vi får ikke bedre fotballspillere av at de koster mer og tjener mer, de pengene skulle vært investert i breddefotball og bedre treningsannlegg, men nå sklir jeg litt ut her.

 

Jeg sier altså ikke at dette er Rbk's feil, men de er helt klart en viktig brikke i dette spillet. Jeg forstår valgene de gjorde og ville blitt forbannet hvis min egen klubbs styre ikke hadde klart å forvalte den fordelen man har muligheten til å oppnå i en slik situasjon. Men, Nils Skutle & Co slår seg så forbanna mye på brystet hele tiden og gir inntrykk av at det er de som står bak Rosenborgs suksess og glemmer at de faktisk bare var heldige som fikk være med på turen, ydmykhet er vel ikke akkurat noe man er kjent for i bartebyen.

 

Jeg forsøker altså å forklare at med så mye penger som CL har tilført enkelte klubber i Europa (les: de som var heldige å være på topp når det hele begynte) så er skjevheten fordelt og det er allerede bestemt hvilke lag som skal kjempe i toppen. Det betyr ikke at det er umulig for andre å slå seg inn i det gjeveste selskap, men de som var heldige og var med fra starten har fått et urettferdig forsprang.

 

Når det er sagt så er det slik fotballen er, og det hjelper ikke å være hårsår for det :)

 

 

For molde har aldri hadd en rik investor ved navn Røkke...

 

Nettopp.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Haha. Da mistet Molde enda en rekord. Da er det vel ingen igjen! HAHA.

 

LEKESTUE, LEKESTUE, VI E ROSENBORG!

Å rikest i Norge også, kan det ha noe med saken å gjøre :hmm:

 

Selvtjent er veltjent. I motsetning til resten av fotballnorge

 

Jeg er ikke RBK-supporter, men det der blir altfor dumt å si. RBK har fullt fortjent den formuen de har.

 

øøøø what? Jeg sier at rbk sine penger er er velfortjent. Resten av tippeligaen har bare rike onkler.

 

Quoterot. Skulle quote samebror, ikke deg ;)

Lenke til kommentar
Hva har sportslig stabilitet med å være rikest i Norge å gjøre?
Kjekt å vite at man får et stabilt fotballag bare man har penger på bok. Det skal jeg huske på når jeg blir millionær.
Hvorfor skal spillerne spille bedre og mer stabilt fordi man har penger på bok?

Det henger ikke på greip.

Å ha penger på bok er ikke en sikkerhet på stabilt spill på høyt nivå.

 

Men uten rike onkler ville IKKE RBK hatt penger på bok uten stabilt og bra spill, hva kom først, høna eller egget?

 

Så det har en grunnleggende sammenheng ja.

 

At man har penger på bok er dermed ikke en sikkerhet på videre bra spill MEN det er INGEN tvil om at en god økonomisk situasjon gjør at spillerne får mer og bedre fokus på det sportslige.

 

Synes du egentlig at det ikke henger på greip?

Lenke til kommentar

Sånn som det ser ut i dag så ser det ut som at hvilket som helst lag med sunn fornuft og et brukbart transferbudsjett kan hevde seg i Tippeligaen.

 

RBK har alltid hatt godt med penger, men i år så har vi, på lik linje med resten av ligaen, kuttet ned på det meste. Den eneste grunnen til at det hele tatt vurderes å hente nye spillere nå er at vi solgte Tettey for en god slant.

Lenke til kommentar

RBK var stabil før man fikk pengene.

Pengene kom som et resultat av at man var stabil og god. Så jeg ser ikke helt hva dere snakker om.

Og som jeg sa i et tidligere innlegg, som dere hoppet elegant over. Man kan få til det samme (les: stabilitet) på Nordkjosbotn i 5. div som med Rosenborg. Det forutsetter bare at spillerne har litt innsats og tror på det de gjør.

Lenke til kommentar
RBK var stabil før man fikk pengene.

Du skjønner at det kan finnes trender til tross for at de ikke følger hverandre 100%

 

Penger på bok er IKKE en sikkerhet for bra spill.

 

Fattigdom er heller INGEN sikkerhet for dårlig spill.

 

MEN det er jo ikke tvil i det hele tatt at dette IKKE er helt tilfeldig men at spill på banen og klubbøkonomi har en viss sammenheng!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sikkert spurt om før, men jeg bare lurte på hvordan kvalifiseringen til tippeligaen spilles nå med det nye systemet. Så vidt jeg kan se er det 3 lag fra adeccoligaen og 1 fra tippeligaen på kvalikplasser.

Vil da semifinalene være:

14. i Tippeliga mot 5. i adecco

3 i adecco mot 4. i adecco

- og finalen være vinner av hver kamp?

Er det hjemmekamp og botekamp?

Lenke til kommentar
Sikkert spurt om før, men jeg bare lurte på hvordan kvalifiseringen til tippeligaen spilles nå med det nye systemet. Så vidt jeg kan se er det 3 lag fra adeccoligaen og 1 fra tippeligaen på kvalikplasser.

Vil da semifinalene være:

14. i Tippeliga mot 5. i adecco

3 i adecco mot 4. i adecco

- og finalen være vinner av hver kamp?

Er det hjemmekamp og botekamp?

 

Hjemme og bortekamp både i finale og semifinale...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...