Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke om du ser at Horeset SKLIR i det han treffer. Du skal ha en grei mengde flaks da skal jeg si deg. Hele målet var ren flaks.

 

Sklir eller ikke, det var et genialt mål på (nok) ei tabbe av Jarstein. Når United vant CL-finalen da Terry gled og satte straffen i stanga, bare flaks og gull det også vel? Molde vant fullt fortjent, de scoret 5 mål mer enn RBK.

 

Angående dette supporterbråket, er det noe å grine over for noen av dere? Slikt hører hjemme i fotballen, mange sterke følelser involvert. Men utrolig feigt av MFK-supporterne å kaste bluss inn i Kjernen, for så å løpe bort.

Lenke til kommentar
Var på Aker Stadion i dag, for en kamp. Utrolig stemning! :D

Selfølgelig måtte RBK-fansen ødelegge med usportslige ting. (de fyrte av en slags kinaputt etter en skoring, jeg hørte ett stort smell, og jeg sattt på andre sida av de)

Enig med deg! Ufyselig. Hørte unger grein og var redd,mens RBK gutta gikk berserk i Storgata. Trøndere i et nøtteskall. Fysj..

Jadda. Noen gjør det og alle er de samme. Ingenting er som å dra alle under en kam.

Selvfølgelig ikke alle trøndere, men mitt inntrykk er at RBK supportere er de værste. Sikkert noen som er uenig, men det er mitt inntrykk :)

 

Er dette godt nok for deg? Bare vi som gjorde noe i går, og vi startet jo og.

 

Videobevis er en fin bil.

Lenke til kommentar
Forresten, i går sa du at krattet ALLTID var englebarn og aldri gjorde noe galt. Du sier noe annet i dag...

 

Du fant ingen innlegg der jeg sier krattet alltid er englebarn. Du siterte innlegg der jeg sier trønderbartene er villmenn. Det mener jeg fortsatt. Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Når noen RBK-fans gjør noe galt, så er det "bare noen få", er det LSK-fans er det "LSK-fans er så håpløse". Latterlig

Nå må du vite at RBK skjelden gjør noe dritt og da er det fåtall. LSK-fansen er mer kjent for å gjøre dritt enn det vi er. Kaste STOL i hodet på folk? Tagge ned hotell i byen fordi dere taper? Skjerp deg.

 

Poenget er jo faen ikke hva man gjør her. Poenget er at du sier "ikke skjær alle over en kam" også gjør du det selv. Ser du ikke selv hvor dumt det blir? Tror du majoriteten av Lillestrøm fans driver med tagging og stolkasting? Nei, selvfølgelig ikke. Det er et fåtall med svin som gjør sånt. Alle klubber har noen som skal lage bråk. Herregud. Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Og Jarstein hadde rukket tilbake? Vi har da faen ikke Usain Bolt i mål.

HAHA. Kanskje det dummeste jeg har lest i dag. Han bruker da for faen ikke mer en 2-3 sek frå enden på 16meter til å komme seg i mål igjen. I steden stod han der og måpa som en annen idiot. KLART han hadde rukket det.

Lenke til kommentar

98% av trønderne som var i Molde i går oppførte seg eksemplarisk. Det "gateslagsmålet" som noen så fint kalte det var ikke så jævlig dramatisk som folk skal ha det til. Men morro at hele gata ble sperret for RBK-supportere. Neste gang er vel det en standard fra starten av. Men uansett. Etter kampen viste moldenserne hva som var viktigst med seieren. Istedet for å juble og feire seieren, så var det viktigere og vise fingern, flekke ræv og kaste ølbokser på bussene til kjernen. Hvilket storsinn!

Lenke til kommentar
Og Jarstein hadde rukket tilbake? Vi har da faen ikke Usain Bolt i mål.

HAHA. Kanskje det dummeste jeg har lest i dag. Han bruker da for faen ikke mer en 2-3 sek frå enden på 16meter til å komme seg i mål igjen. I steden stod han der og måpa som en annen idiot. KLART han hadde rukket det.

Han var nok lengre unna enn det ja. Han begynte å løpe, men skjønte fort at han ikke hadde sjans til å ta den ballen igjen.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til dette om bråket mellom Rosenborg- og Moldesupporterne.

 

 

Hadde noen samtaler med politiets operative uteleder underveis i kampen, og også i ettertid, vedrørende konfrontasjonene i sentrum av rosenes by.

Etter å ha gått gjennom opptak gjort av webkamera og privat filming som viser hele hendelsesforløpet, tar politiet selvkritikk (!) for følgende:

 

Sperringene som skulle geleide RBK-supporterne ned til stadion skulle bemannes av uniformert politi ved alle kryss og gatehjørner, i tillegg til fysiske barrierer og hindere. Ved en glipp har de to uniformerte politimenn som skulle bemanne den øverste slusen, den som skulle brakt RBK-supporterne ned til havna ett kvartal FØR tornekrattets pub og ikke i samme gaten som den, glemt å flytte disse barrikadene og bemanne dem på rett sted. Dette førte til at RBK-kortesjen havnet i feil gate ned mot stadion.

I ettertid ser operativ uteleder at denne situasjonen ikke ville oppstått om nevnte "offiserer" hadde utført jobben sin. Det skulle sågar nevnes i evalueringsrapporten at korrekt plassering av sperringer ble glemt .

 

Hva gjelder videoopptakene, så konkluderte utelederen med følgende: Pressens fremstilling av fakta er basert på feil opplysninger, da film viser med tydelighet at tornekrattet, og tre av deres individer, starter hele konfrontasjonen ved å kaste ting over gjerdet ved etablissementet sitt og mot RBK-supporterne på grunn av RBK-supporteres provoserende atferd (bannere, tilrop og så videre). Som resulterer i at noen RBK-supportere da benytter anledningen til å bryte sperringene og angripe tornekrattets gjester.

 

Uteleder kunne for ordens skyld legge til at de nå har identifisert de personene fra tornekrattet som startet det hele, og disse skulle få besøk av romsdalspolitiet for å avgi en forklaring på oppførselen sin, som han så fint formulerte det.

Lenke til kommentar

Også kommer VG å prøver å gjøre en større sak ut av det.

 

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artik...hp?artid=566247

 

Idiotisk av han faren der som tar med seg ungen helt inntil RBK-fansen.

 

Ingen barn var særlig utsatt i går. Gikk gjennom byen fem minutter etter dette skjedde og da løp ungene rundt oss å ropte heia molde, mens alle bare smilte. Alt var som det skulle være altså.

Lenke til kommentar
Også kommer VG å prøver å gjøre en større sak ut av det.

 

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artik...hp?artid=566247

 

Idiotisk av han faren der som tar med seg ungen helt inntil RBK-fansen.

Han var så latterlig. Hvis du ser på videoen som jeg postet på forrige side vil du se han løpe bort og slå folk.

 

Jeg kan bekrefte at han fikk en tom ølflaske mot seg, og en kinaputt, eller noe som smalt vertfall. Dumt av han å ta med seg ungen, ja. Men det er uansett litt trist av våre barn ikke kan dra på fotballkamp pga. slike folk. Unødvendig av RBK fansen å gå med banner "Hater Molde By". Da ber de om bråk. I tillegg kler de seg i sivil, for så å gå inn på 1911 å lage kvalm. Det var idioter både fra Molde og Bartebyen igår, ingen tvil om det.

Det sier seg også selv at man ikke får fram et objektivt bilde av hva som skjedde igår, med å lese uttalelser fra talsmannen i Kjernen. De nøytrale som så dette er nok enige i at RBK fansen yppet seg til bråk, og var de værste pøblene i Storgata igår. 3 av 4 arresterte var trøndere. Men jeg tar sterk avstand fra de som kasta bluss, de håper jeg får sin straff.

 

Molde vant egentlig på på -og utenfor banen med andre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...