Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Hadde vært fint med en høyreback ja.

Vatshaug Paulsen er ikke særlig god, spesielt offenivt sliter han med innleggene. Han er vel ikke akkurat så ung heller.

 

Da har han endret seg kraftig. Han var jo fantastisk god fremover i Startdrakta, han er tidenes potet, som spilte fantastisk bra i alle posisjoner utenom keeper og midtspiss. Alle andre posisjoner prøvde han seg i i løpet av nedrykkssesongen, og han var alltid god fremover, med god fart og presise innlegg. Savner han virkelig jeg. Men, for all del, Potet kan jo ha endret seg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde vært fint med en høyreback ja.

Vatshaug Paulsen er ikke særlig god, spesielt offenivt sliter han med innleggene. Han er vel ikke akkurat så ung heller.

 

Da har han endret seg kraftig. Han var jo fantastisk god fremover i Startdrakta, han er tidenes potet, som spilte fantastisk bra i alle posisjoner utenom keeper og midtspiss. Alle andre posisjoner prøvde han seg i i løpet av nedrykkssesongen, og han var alltid god fremover, med god fart og presise innlegg. Savner han virkelig jeg. Men, for all del, Potet kan jo ha endret seg :)

 

Åja.

Han er mye med fremover i MFK og, men 6-7 av 10 innlegg er upresise, dessuten mangler han en del fart.

Lenke til kommentar

Får håpe det nye gresset på Alfheim blir bra.

 

Når det gjelder Molde er faren å gjøre som Brann og Stabæk, Brann solgte Andresen, og tapte seg litt, men klarte seg fortsatt relativt bra (Andresen derimot, klarte seg overhode ikke :grin: ) Men når Brann solgte Helstad gikk det meste nord og ned. Stabæk solgte Alanzinho og Palen som sine store feil. Begge lag har slitt i ettertid. Selger Molde Diouf, kan de klare seg, men selger de Thioune i tillegg tror jeg de vil slite. Selger de Forren blir jeg glad, han er kanskje den midtstopperen som tåler minst, han filmer, overspiller og griner for mye. Blir kvalm av å se for mange kamper med han på banen, landslaget er nok bare en drøm for han

Lenke til kommentar

Det er jo latterlig at et lag blir så "dårlig" bare fordi de solgte "1" spiller, det sier litt om lagets dårlige prestasjoner isåfall!

Så det har jeg liten tro på.

Eneste grunnen for at Brann vant året 2007 var fordi de hadde en fin flyt og fordi andre lag ikke presterte godt nok.

Lenke til kommentar

Det du skriver her Nipps må jeg si meg stussende til. Brann vant med fantastisk fin fotball, de brukte doblinger på kant, og hadde ett veldig bra spill. De hadde flere sesonger i toppen bak seg, og viste at de var på vei oppover. Når det gjelder Stabæk vil jeg heller bruke det du sier, at det var andre lag som underprestert, for Stabæk har ikke hatt mange nok sesonger til å vise at de er gjevne nok.

 

Kan jo si det samme om RBK i år, det er vel bare Molde som gjør det spesiellt bra i år bortsett fra RBK, ellers spiller jo resten av "topplagene" elendig, og er for ugjevne.

 

Att man har ett stort tap når en spiller som Helstad forsvinner, han ledet som toppscorer flere kamper etter han dro til Frankrike, han scorte 22 mål i gullsesongen, selvsagt er det et stort tap. Ingen i TL bortsett fra muligens RBK kunne klart seg etter ett sånt tap. Men joda, Brann bygde for mye opp rundt han, og de hadde ingen som kunne erstatte han når han dro.

Lenke til kommentar

Rosenborg er vel de som har vært mest stabile av alle og ikke tapt en jævla kamp i år. Stabæk vil ikke vinne serien på en god stund likeså som Brann.

 

At et lag skal havne på 8. plass bare fordi de solgte en spiller er meg rene "tull". Det har jeg ingen som helst tro på, fordi det var jo ikke slik at kun Helstad som gjorde noe når Brann spilte.

 

Så om man mister 1 jævla spiller skal man ikke kunne prestere så dårlig fordet.

Endret av Nipps
Lenke til kommentar

Mjelde skapte ett bra spill i Brann, det var ikke bare Helstad som gjorde det bra da, men det meste av spillet var lagt opp rundt han, og mye var lagt opp for at han skulle avslutte nærmest etthvert angrep, ellers en del også på Karadas sine hodestøt. Når Helstad forsvant begynte Brann med mange feil, først lete etter en erstatter som kunne gjøre den akuratt samme typen spiller. Når de ikke fikk det, prøvde de seg på Huseklepp, han kommer i form, men er ikke samme type.

Når Helstad som kanskje ikke var eneste i form, men nesten eneste som scorte, forsvant, fikk Brann mye problemer. Og når også Karadas fikk fullstendig formsvikt, og har ikke komt seg opp igjen på det nivået.

Lenke til kommentar
Mjelde skapte ett bra spill i Brann, det var ikke bare Helstad som gjorde det bra da, men det meste av spillet var lagt opp rundt han, og mye var lagt opp for at han skulle avslutte nærmest etthvert angrep, ellers en del også på Karadas sine hodestøt. Når Helstad forsvant begynte Brann med mange feil, først lete etter en erstatter som kunne gjøre den akuratt samme typen spiller. Når de ikke fikk det, prøvde de seg på Huseklepp, han kommer i form, men er ikke samme type.

Når Helstad som kanskje ikke var eneste i form, men nesten eneste som scorte, forsvant, fikk Brann mye problemer. Og når også Karadas fikk fullstendig formsvikt, og har ikke komt seg opp igjen på det nivået.

 

Mm, de havnet på 8. plass. Det er alt for dårlig for et lag som "Brann", men de skulle fortsatt gjort det bedre selvom de mista toppscoreren. Kanskje ikke fullt så bra som 1. plass, men ihvertfall bedre enn 8. plass.

Lenke til kommentar

VG kårer visst floppene så langt i år, men presterer å sette følgende kriterium:

 

Det er nemlig slik at en spiller må ha vært på banen i minst 60% av kampene for å være med på lista.

 

Flott gjort, de har prestert å fjerne flere av de virkelige floppene (de som ikke engang kommer seg på banen) til fordel for de som stort sett får spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...