Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet man de andre lagene i Norge er at de bare tenker kortsiktig.

De kjøper opp spillere litt fra overalt, gir de spilletid og mulighet til å spille på seg selvtillit, slik at de spiller bedre og får satt en god første 11'er. Dermed har man påfølgende sesong et godt lag, men siden man bare tenker penger selger man profilene sine til første og beste klubb. Og ender opp men å ikke kunne følge opp den gode prestasjonen fra fjorårssesongen.

Slikt blir det ikke stabilitet ut av.

Så jeg vil påstå at ingenting av dette er Rosenborgs feil.

Lenke til kommentar
Ingen som snakker om det er rosenborg sin feil?

 

Nei, men i det siste har svært mange her inne fått det for seg at noen mener at noe er RBK sin feil. :ermm:

 

Eneste jeg ikke liker er at spenningen om gullet blir drept allerede nå, uavhengig av hvilket lag det er som gjør det.

Rosenborg tar gull i år, det kan alle se, Molde er en sterk utfordrer, men dessverre ikke stabile nok til å holde følge med et Rosenborglag som er mer effektive enn noen gang.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Problemet man de andre lagene i Norge er at de bare tenker kortsiktig.

De kjøper opp spillere litt fra overalt, gir de spilletid og mulighet til å spille på seg selvtillit, slik at de spiller bedre og får satt en god første 11'er. Dermed har man påfølgende sesong et godt lag, men siden man bare tenker penger selger man profilene sine til første og beste klubb. Og ender opp men å ikke kunne følge opp den gode prestasjonen fra fjorårssesongen.

Slikt blir det ikke stabilitet ut av.

 

Molde er ett av lagene som ikke har gjort dette!

Joevret har bygd opp laget sakte men sikkert, med lite utskiftninger før hver sesong. Feks. de kjøpte Pape & Mame Diouf for flere år siden i håp om at de skulle slå til om noen år, som de absolutt har gjort. Samme med Vegard Forresn, som allerede er i landslagsdiskusjonen.

De har jo nesten ikke kjøpt klassespillere de siste årene, bortsett fra Thioune.

 

Dette må jo være grunnen til suksessen i år. :)

Hyll Kjell Jonevret sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Når molde får penger så ser jeg for meg at de gjør samme feil'n som Vif. Kjøper inn en haug med spillere som ikke passer sammen og rykker ned(vif rykket riktig nok ikke ned,men var close)

 

Daniel Berg Hestad blir sikkert spillende hjelpetrener. :p

Lenke til kommentar

Om Molde selger Thioune håper jeg de sjekker ut Sequeria. Fantastisk spiller som ikke har fått en real sjangse av Høgmo, men som midtbanespiller har kvaliteter få andre i TL har.

 

Det har uten tvil blitt en trend i Norge at man selger unna en del etter gode sesonger. Ofte vil det være en nødvendighet da spillerne ser sin åpning til å få prøve seg på høyere nivåer og ikke er villige til å ta sjangsen på at de får muligheten senere. Da er det vanskelig for klubber som ikke akkurat har ubegrensede midler.

 

TIL prøvde seg jo på det motsatte i 2008 og i forkant av denne. Beholdt alle spillerne og satser på en ny sesong med gode inntekter. Det gikk ikke akkurat helt som klubben og vi supportere hadde håpet kan man si.

Lenke til kommentar

Thioune er nok viktigere enn Diouf, men Diouf er et hetere salgsobjekt pga spillestil, alder og posisjon. Samtidig er dette spillere jeg tror er ekstremt avhengige av et klart system. Thioune trenger friheten han får i Molde, og Diouf er avhengig av lagkamerater som gir han så mye rom som han får. I dette Molde-laget er bevegelsen helt ekstrem, og ting blir "enkelt" lagt til rette for han. Han må komme til en klubb som gir han dette.

 

Thioune har vel også sagt at han vil bli i Molde en stund, han virker relativt rolig og tålmodig.

 

Mame vil bli vanskelig å erstatte, men lillebroren hans er en del av stallen, og 18-åringen skal ikke stå mye tilbake for broren ;)

 

Vil si Molde har fått svært mye bra ut av lite penger de siste årene, så jeg betviler ikke at de vil treffe godt for pengene de tjener også. En høyreback og en erstatter for Mame bør selvsagt være prioritet. Gjerne en keeper også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...